پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کار "دلی" جهادگران بسیجی دیار علویان جهت ساخت خانه‌های محرومان+فیلم

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، یک ماهی از سوی بسیج سازندگی سپاه ناحیه دیار علویان شهر هزارسنگر به دنبال نیروهای جهادگر بسیجی بودم تا از نزدیک گزارشی تهیه کنیم.

با وجود تماس‌های مکرر و مضاعف یک روز احمدعلی یگانه مسئول بسیج سازندگی آمل در تماسی دعوت به عمل آورد تا در بازدید‌های آنها حضور رسانده و گزارش خود را از نیروهای جهادی با عنوان اردوهای جهادی برای ساخت خانه‌های محروم تهیه کنم.

برای بازدید از دو روستای وسطی‌کلا از توابع بخش دشت‌سر و قجر محله از بخش مرکزی این شهرستان برنامه‌ریزی کردند، یعنی دو روستایی که با شهر حدود 15 و 10 کیلومتر فاصله داشتند.

در روزهای پایانی آخرین ماه از فصل تابستان با وجود انتظار کاهش دمای به دلیل فرارسیدن فصل باد و باران، اما یک روز گرم و شرجی بوده و به همراه بسیجیان سازندگی در روستای وسطی‌کلا حضور یافتیم.

زمان رسیدن در محل مورد نظر افرادهایی با لباس‌های یک شکل با عنوان بسیجیان اردوهای جهادی نظرتان را جلب می‌کنند که این‌ها همان‌هایی هستند که در عرصه جهاد سازندگی گام برداشتند؛ جوانانی که در پرسیدن از آنها دانشجویانی هستند در دانشگاه‌های مختلف شهرستان آمل مشغول تحصیل‌اند.

ساخت خانه در مرحله بتن‌ریزی بوده و هر یک از این نیروها با به دست داشتن فرغون کنار دستگاه بتن به نوبت ایستاده تا پس از آماده‌سازی بتن با فرغون به داخل حیاط واحد مسکونی برده تا میان پی‌ریزی‌ها ریخته و بتن را بالا و به نوعی پر کنند.

مشتاقانه و شادمانه با شوخی‌ها و گفته‌های دوستانه از یکدیگر پیشی می‌گرفتند تا هر چه سریع‌تر فرغون‌های خود را پر بتن کنند تا زودتر از دیگری به داخل حیاط بروند.

شور و هیجان آنها به هیجانم آورد و همپای این جوانان جهادگر مشتاق شدم تا هم‌صحبت شوم بپرسم برای چی آمدند؟ اما هیچ یک حاضر به مصاحبه با من نشدند و با وجود اصرارم گفتند: “کار جهادی بوق و کرنا نمی‌خواهد”.

خستگی‌ناپذیری بسیجی جهادگر برای کار مردم

با وجود مخالفت‌های آنها بالاخره توانستم از یکی دو تا سوال بپرسم اینکه چه ساعتی آمدند و بگوید: از صبح ساعت هشت صبح به این روستا برای ساخت خانه آمده است. با بپرسیدن اینکه خسته نیستید؟ با لبخندی بر لب گفت: نه خسته نیستم.

صاحب‌خانه برای آنها صبحانه‌ای آماده کرده بود تا در زمان استراحت قرار گیرند؛ جالب بود به بهانه شستن دست و صورت سطلی که در داخل بشکه‌ای پر از آب قرار داشت در دست گرفته و به سمت یکی از نیروها آب پاشید و این شروع یک بازی آب‌پاشی با خنده‌های سرمست و شادمانه نیروهای جهادی شد تا یک ربع به یکدیگر آب بپاشند و این روز گرم را برای هم خنک کنند.

در ادامه بازدید به روستای قجرمحله رفتیم و ساخت خانه دیگری را مورد بازدید قرار دادیم؛ خانه‌ای که باز هم نیروهای جوان دانشجو در مرحله بتن‌ریزی سخت مشغول به‌کار بودند.

همه در تکاپو بودند، یکی بیل در دست، یکی سر دستگاه بتن، چند نفر فرغون در صف و منتظر استادکار تا سر ریز کردن بتن‌ها در داخل فرغون‌ها؛ باز هم حاضر به مصاحبه نمی‌شدند اما به اصرارم و شاید دل‌شان به حالم سوخت یکی در حین کار به سوالاتم پاسخ داد.

کار “دلی” جهادگران بسیجی

وی گفت: دو روز است در این‌جا مشغول به‌کار شدم، پرسیدم: برای چی آمدی؟ لبخندی زد و پاسخ داد: “کار دلی دیگه” چرا ندارد.

ادامه داد: دانشجوی دانشگاه شمال آمل مشغول تحصیلم که سالی سه بار برای کار جهادی می‌رویم و تاکنون به استان‌های زیادی چون کرمانشاه، تبریز و بندرعباس و غیره رفتیم.

وی از این کار جهادی چیزی نخواست و مهمترین هدفش را روی زمین نماندن کار مردم مطرح کرد.

در پایان این بازدید مسئول بسیج سازندگی آمل در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه هم‌اکنون نیروهای جهادی بسیجی آمل در قالب‌های متفاوت در سطح این شهرستان مشغول فعالیت هستند تصریح کرد: حضور این گروه‌ها در اجرای کارهای زیرساختی و عمرانی پنج گروه، آموزش امداد و نجات و گروه آموزش خیاطی از سوی دو گروه خواهران و سه گروه غبارروبی گلزار و مزار شهدا، کنترل فشار خون و مشاوره بهداشت حضور است.

احمدعلی یگانه با اشاره به ساخت خانه‌های محروم برای نیازمندان این شهرستان مطرح کرد: این طرح با مساعدت کمیته امداد همچنان ادامه دارد که ساخت 10 خانه دستور کار است.

وی ادامه داد: تاکنون یک خانه به اتمام رسیده و تحویل خانواده نیازمند تحت پوشش کمیته امداد شده و شش خانه دیگر با هماهنگی و ورود مجمع خیران در حال اجراست که همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس این خانه‌ها به بهره‌برداری و تحویل نیازمندان می‌شود.

گزارش و فیلم از کبریا مقدس

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.