پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مهارت آموزی ۳۳۰۰ جوان جویای کار در مازندران

0

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیریان پور صبح شنبه در هشتمین جلسه کارگروه اشتغال استان اظهار داشت: طبق آمارها سه هزار و ۳۰۰ سهمیه مهارت آموزی کارجویان در استان داشتیم و با پیگیری های صورت گرفته، بیش از ۱۲۷ درصد از سهمیه محقق شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال باید تلاش مضاعفی برای اشتغال در استان محقق شود افزود: مهارت آموزی در محیط کار نیاز جوانان جویای کار است تا با کسب مهارت زمینه اشتغال آنان فراهم شود.

وی نظارت و ارزیابی تسهیلات داده شده از محل اشتغال روستایی را امری مهم برشمرد و گفت: سه کمیته نظارت در سطح استان شکل گرفته است و در مرحله اول با همکاری دبیرخانه، بانکهای عامل و دستگاه های اجرایی، ۱۳۱ طرح مورد ارزیابی و نظارت قرار می گیرد.

خیریان پور یادآور شد: در مرحله اول سهیه استان برای اشتغال روستایی ۱۶۵ میلیارد تومان تسهیلات بود و بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان تاکنون پرداختی داشتیم و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان نیز عقد قرارداده شده است.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه ۱۳۱ طرح برای بازرسی در مناطق مختلف استان مشخص شده است گفت: تاکنون ۱۲۰ طرح در فرصت زمانی مناسب بازدید و بازرسی شد زیرا باید نظارت و کنترل نسبت به پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال داشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.