پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مناطق حاشیه نشین مازندران ساماندهی می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سید سعید آرام امروز در دیدار با مسئولان امور اجتماعی بهزیستی شهرستان‌های مازندران اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی با توجه به تاکید خاص مقام معظم رهبری و گفتمان دولت تدبیرو امید برای بهزیستی مازندران بسیار مهم است.بهزیستی جلودار خدمات در مداخلات آسیب‌های اجتماعی بوده و هرجا آسیبی رخ می‌دهد اورژانس اجتماعی در صحنه است.

وی افزود: پایگاه خدمات اجتماعی از جمله مهم‌ترین خدمات اورژانس اجتماعی بوده که خوشبختانه مازندران در این مورد همواره جزو استان‌های موفق بوده است اما بنده هرگز راضی نمی‌شوم تا اینکه کار به جایی برسد که مناطق آسیب را ترک کنیم و خانوارها آنقدر توانمند شده باشند که نیازی به ما نداشته باشند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه مناطق حاشیه‌ای شهرها کانون بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است که اعتیاد از مهم‌ترین آنها است، تصریح کرد: این امر می‌تواند به آسیب‌های سریالی منجر شود و بنده همواره بر مناطق حاشیه‌ای تمرکز کرده‌ چون ریشه یابی اعتیاد و کودک آزاری و همسرازاری و جرائم دیگر نشان داده که سر اکثر آنها به حاشیه‌نشینی می‌رسد.

آرام با بیان اینکه 96 منطقه مازندران درمعرض آسیب هستند و  17 سال است در مناطق آسیب استان مستقر شده‌ایم و قصدمان توانمندسازی است، افزود: توقع بنده این است که روزی به زودی از این مناطق خارج شویم و جشن سلامت اجتماعی را در آنها برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه مهاجرت پذیر بودن مناطق آسیب، ورود خروج افراد را افزایش خواهد داد، تصریح کرد: تا کاری دشوار نباشد اهمیت مداخله در آن دیده نمی‌شود. غرض ما توانمندسازی است. باید آن جوامع را توانمند کنیم و می‌خواهیم مناطق آسیب به اغوش جامعه برگردند و احساس شهروند بودن را به آنها برگردانیم.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه از ابتدای تیرماه با ورود جدی بخش خصوصی و واگذاری گسترده خدمات به بخش غیردولتی وظیفه نظارتی خود را پررنگ تر می‌کنیم، افزود: نخستین استان کشور بودیم که برخلاف بسیاری از مقاومت‌ها کمپین نه_به_کودک_آزاری را در سال 95 راه اندازی کرده و نتیجه آن را دیدید.

 /م

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.