پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فعالیت‌های دریایی در استان مازندران ممنوع شد

0

محمد رضا رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درساری اظهار داشت: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‎های پیش‏‌ ‏‎یابی هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی جوی و دریایی، انتظار وزش باد شدید از سمت شمال غرب و غرب داریم که پیامد آن دریا مواج است.

وی افزود: بیشینه سرعت وزش باد در نزدیک ساحل و دور از ساحل 15 تا 18 متر بر ثانیه یعنی 54 تا 65 کیلومتر بر ساعت و پیش‎بینی می‎شود. همچنین بیشینه ارتفاع موج در نزدیک سواحل و دور از ساحل استان از 2.5 تا 3.5 متر برآورد می‌شود.

رضوی با توصیه به اینکه همه فعالان دریایی نسبت به فعالیت در دریا مراقبت‏‌های لازم داشته باشند، تصریح کرد: مسئولان دستگاه‎های اجرایی و طرح‎های سالم‎سازی دریای خزر و دیگر کاربران بخش شنا از عصر امروز تا سه‎شنبه 30 مرداد تمهیدات و اقدامات لازم جهت جلوگیری از شنای هموطنان در دریا صورت دهند.

وی با بیان اینکه صید کیلکا با توجه به نامساعد بودن دریا و وزش باد از عصر امروز شرایط برای صید کیلکا مناسب نیست گفت: شهروندان و مسافران از اقامت در بستر و حریم رودخانه‌ها پرهیز کنند.

رضوی با اشاره به اینکه با نفوذ سامانه بارشی از امشب شاهد بارش پراکنده باران، وزش باد و رعد و برق و نیز کاهش دما در استان هستیم گفت: در این مدت دمای هوا در مناطق ساحلی 4 تا 5 و در ارتفاعات تا 8 درجه خنک‌تر می‌شود.

وی با اشاره به مواج شدن دریا از امشب در مازندران و تداوم ناپایداری جوی به شهروندان و مسافران و صیادان توصیه کرد از شنا و نیز فعالیت‌های دریایی خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی مازندران از شهروندان و مسافران خواست در مدت زمان فعالیت این سامانه بارشی از اقامت در بستر و حریم رودخانه‌ها پرهیز و دامداران نیز دام‌ها را در مناطق امن نگهداری کنند.

وی به کشاورزان توصیه کرد برای پیشگیری از خسارات احتمالی نسبت به برداشت شالی رسیده اقدام کنند و افزود: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه شرایط جوی استان با آسمانی صاف و با افزایش نسبی دما همراه است.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.