پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رونمایی از خط پروازی بومی ایرلاین وارش در فرودگاه ساری

0

وی، با اشاره به این که فرودگاه‌های ما و ظرفیت حمل و نقل هوایی استان وضعیت مطلوبی ندارد، افزود: از روز نخست حضور خود در استان تاکیدات لازم و مذاکرات بالادستی را برای توسعه حمل و نقل هوایی انجام داده ام.

مقام عالی دولت در مازندران، با بیان این که فرودگاه‌ها در کشورهای مختلف یکی از جلوه‌های توسعه یافتگی است، خاطرنشان ساخت: راه‌های دسترسی به فرودگاه باید بسیار مطلوب باشد و همه دستگاه‌های متولی باید همراهی نمایند و توسعه روشنایی و طول باند، پیرامون و مسیر باند باید اتفاق بیفتد.

استاندار با اشاره به این که جابجایی 446 هزار مسافر در فرودگاه‌های استان در سال 95 و رشد 25 درصدی آن به 557 هزار نفر قابل قبول نیست، یادآور شد: جابجایی مسافر در مازندران حداقل باید به 3 میلیون نفر ارتقا یابد.

اسلامی با تاکید بر این که باید فرصت بهره‌مندی از موهبت الهی و طبیعت و دریای زیبای شمال را برای همه مردم ایران و کشورهای منطقه فراهم کنیم، ابراز داشت: با تعریف یک بسته سیاحتی، اقامتی، پروازی و پذیرایی و ارایه خدمات سفر هوایی در مسیر رفت و برگشت، این مهم محقق می‌شود و کمک می‌کند که ارز خارج نشود که البته نیازمند ظرفیت حمل و نقل هوایی مستمر قابل برنامه‌ریزی است.

وی، افزود: ایرلاین نیازمند پشتیبانی‌های مختلف در فرودگاه است و باید همه کمک کنید تا تجهیزات زمینی، لوازم و پشتیبانی‌های مورد نیاز ارایه شود.

اسلامی با بیان این که امیدواریم پروازهای ایرلاین وارش از پایان مردادماه امسال برقرار شود، خاطرنشان کرد: باید امور مرتبط با پرواز با برنامه و با ضوابط باشد و با یک سیستم یکپارچه و هماهنگ کار پیش برود و این اتفاق باید در تمام فرودگاه‌های استان برای توسعه روابط با کشورهای حاشیه خزر صورت بگیرد و گسترش یابد.

استاندار با بیان این که تا پایان سال 97، اتفاقات خوبی در فرودگاه‌های مازندران رقم خواهد خورد و شاهد نرخ رشد جابجایی مسافر بطور همزمان خواهیم بود، گفت: باید بتوانیم ظرفیت بار و مسافر را در

فرودگاه‌های استان افزایش دهیم تا پروازها اقتصادی شود و ارگان‌ها، دستگاه‌های دولتی و پروژه‌های ما، رفت و آمدهای خود را با پروازها برنامه‌ریزی نمایند و تورها نیز از این توانمندی به طور ویژه استفاده کنند.

  

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.