پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خسارت اولیه سیل در مازندران ۱۲۰۰ میلیارد تومان است

0

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد شاعری پیش ازظهر یکشنبه در ستاد مدیریت بحران استانداری مازندران با اظهار اینکه برای حل مشکلات سیل باید گام اساسی صورت گیرد افزود: میزان برآورد خسارت اولیه در استان هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که ۵۰ میلیارد تومان آن در حوزه کشاورزی و مابقی در بخش مسکن و سایر موارد است.

وی باتاکید بر جبران خسارات سیل گفت: در سیل قبلی ۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت‌ها پیش بینی شده بود که ۱۰ درصد آن تحقق یافت و ریالی نیز برای بخش کشاورزی دیده نشده بود.

وی با اظهار اینکه کشاورزی در اقتصاد مازندران زیرساخت محسوب می‌شود گفت: دولت برای بازسازی هر خانه معیاری درنظر گرفته است اما متأسفانه در بخش کشاورزی، شاخص و معیار وجود ندارد و به ازای تخریب هر هکتار کشاورزی و از بین رفتن دام، تخریب چاه چقدر اعتبار باید گذاشته شود.

شاعری عنوان کرد: رانش و ریزش سبب بروز مشکلاتی شده است وبرای مرمت جاده‌های اصلی روستایی و دیواره سازی در شرق مازندران به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس خواهان توجه به آبخیزداری در شمال کشور شد و گفت: برای پیشگیری از وقوع سیلاب‌ها باید به آبخیزداری توجه اساسی کرد.

وی با بیان اینکه برای هرهکتار زراعت تخریب شده دو میلیون تومان اعتبار پیشنهاد شده است تصریح کرد: برای باغات پنج میلیون تومان، تسهیلات پنج میلیون تومانی کم بهره برای اراضی باغی و زراعی، ۵۰۰ هزار تومان برای دام سبک، سه میلیون تومان برای دام سنگین پیش بینی شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.