پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جبهه مقاومت مقابله با جنگ نرم در دانشگاه‌ها فعال شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری،مجتبی بلباسی امروز در دیدار اقشار بسیجی مازندران با نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: امروز شهدای حوزه جهاد علمی سند درخشان و برگ زرین در حوزه پژوهش هستند که سپاه توانست به اقدامات پژوهشی جهت دهی و کمک کند.

وی با بیان اینکه جهاد به معنای حضور با بصیرت در میدان است، افزود: سرعت، پیشرفت و تولید علم در کشور ما بالا بوده و امروز سپاه در همه ابعاد اقتصادی علمی عرصه‌ها حرفی برای گفتن دارد.

بلباسی بیان کرد: 150 مورد از دانشگاه‌های مختلف دولتی، آزاد، پیام نور، مراکز تحقیقاتی، علمی کاربردی و دیگر موسسات علمی با هفت هزار عضو هیئت علمی و اساتید مشغول علم آموزی به 220 هزار دانشجو هستند.

مسئول بسیج اساتید دانشگاههای مازندران گفت: امروز تهدیدات دشمنان رنگ دیگری یافت که در این راستا حفظ انقلاب و نظام رنگ دیگری پیدا کرده است. درحوزه آسیب‌شناسی دانشی و پژوهشی نیاز به کمک داریم تا جبهه مقاومت را در دانشگاه‌ها فعال‌تر کنیم.

وی ادامه داد: امروز نیاز تحقیقات و پژوهش باید در حوزه اقتصاد مقاومتی و تولید دانش و پژوهش‍گرانه بنگریم تا مسائل را به درستی بررسی کنیم همچنین به مسائل فرهنگی و حفظ دستاوردهای انقلاب تلاش کنیم.

فعالیت 5 مرکز رشد بسیجیان در مازندران

مسئول بسیج علمی ،پژوهشی و فناوری مازندران نیز گفت: این سازمان سال 87 آغاز به کار کرد که تاکنون از هزار و 300 طرح به صورت معنوی و 600 طرح به صورت مادی حمایت شد که برای تبدیل ایده به پدیده در استان پنج میلیون تومان کمک بلاعوض و در کشور15 تا 20 میلیون بستگی به نوع طرح، پرداخت می‌شود.

محمدهادی موذن افزود: پنج مرکز رشد در استان فعال است که سه مرکز در ساری، یک مرکز دربابل و یک مرکز در نوشهر برای تبدیل طرح‌های خلاقانه به کالا و به سمت تجاری شدن، ایجادثروت و دانش بنیان به ارائه خدمت به بسیجیان می‌پردازد.

وی بیان کرد: 22 پایگاه علمی در شهرستان‌های استان نیز فعال است که در این پایگاه‌های علمی رشد و نمو دانش و پژوهش از دانش آموزان تا اساتید استفاده می‌کنند.

موذن افزود: دغدغه اصلی نخبگان ما تولید نیست بلکه در حوزه فناوری دست یافتن به بازار محصولات تولیدی است که نیازبه عزم جهادی مدیران در حمایت از بسیجیان و نخبگان دارد.

نماینده بسیج مهندسین صنعت و معدن مازندران نیز گفت: سه هزار و 200 مهندس مرتبط با صنایع و معادن با بسیج همکاری دارند که چالش استان ما نداشتن کلینیک واحدهای صنعتی بوده که مازندران درپیاده کردن این امر جز استان‌های برتر بوده است.

عسگری افزود: 90 درصد واحدهای صنعتی در استان واحدهای متوسط و کوچک و بیشتر واحدها خود مدیران مالک هستند که به شدت نیاز به مشاوره دارند.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.