پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

توسعه صادرات محصولات کشاورزی سبب شکوفایی اقتصادی مازندران می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، احمد حسین‌زادگان امروز در دیدار با رئیس، معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه از ظرفیت حوزه کشاورزی در پیشرفت و شکوفایی مازندران باید بدرستی بهره‌گیری شود اظهار داشت: باید با استفاده از نخبگان و دانش روز؛ اقدامات فوق العاده و موثر در حوزه کشاورزی و زیربخش‌های آن صورت گیرد.

وی افزود: از ظرفیت‌های اجتماعی بویژه سمن‌ها و تشکل‌های فعال بخش کشاورزی به نحو شایسته استفاده شود، افزود: توسعه صادرات راهبرد نجات بخش اقتصاد استان و مسیری مطمئن برای ارزآوری است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه توسعه کشت‌های گلخانه ای، افزایش بهره وری و تولید به منظور ایجاد ارزش افزوده مورد اهتمام جدی قرار گیرد، تصریح کرد:  باید از مزیت‌های مرزی بودن استان مازندران استفاده موثرتری صورت گیرد. تجار و تولیدکنندگان موفق شناسایی و از ظرفیت آنان استفاده شود.

حسین زادگان با بیان اینکه آخرین یافته‌های علمی، فناوری‌های نو و دانش‌های جدید در حوزه کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد، گفت: بهترین کارشناسان و نیروهای انسانی در حوزه کشاورزی حضور دارند و از این ظرفیت عظیم نیروی انسانی باید برای اعتلای اقتصاد استان بهره ببریم.

استاندار مازندران بر بهره گیری از زیرساخت های موجود برای فتح بازارهای صادراتی در حوزه کشاورزی تاکید کرد و افزود: باید از مزیت های مرزی بودن استان مازندران استفاده موثرتری صورت گیرد.

حسین زادگان بر عملیاتی کردن تفاهمات منعقده اقتصادی و تجاری با کشورهای هدف و بهره‌گیری از ظرفیت کشورهای حوزه دریای خزر تاکید کرد و گفت: تجار و تولیدکنندگان موفق شناسایی و از ظرفیت آنان استفاده شود.

وی به نقش تسهیل‌گری دولت در پیشبرد امور بخش خصوصی برای نقش آفرینی هر چه بهتر در اقتصاد استان اشاره کرد و گفت: آخرین یافته‌های علمی، فناوری‌های نو و دانش‌های جدید در حوزه کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.