پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری کارگاه کارگردان چهاردانگه ای تئاتر کشور در شیراز

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در گفت و گو  مهر، افزود: برای چندمین سال متوالی شیراز میزبان جشنواره ملی تئاتر فجر است که امسال این رویداد در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، تماشاخانه های استاد لایق، استاد سپاسدار و استاد هودی برگزار خواهد شد.

مهدی رنجبر با بیان اهمیت نقش تئاتر در گسترش فرهنگ و ایجاد حس همدلی با بیان اینکه هنرهای نمایشی در پررنگی نقش سبک زندگی امروز خود را متجلی می سازد عنوان کرد: بنا بر این ایده جشنواره ملی تئاتر فجر که چکیده ای از تئاتر فجر کشور است در شیراز برگزار می شود.

وی از اجرای ۶ اثر در قالب جشنواره ملی تئاتر فجر خبر داد و گفت: بدین ترتیب طی روزهای ۲ تا ۶ اسفندماه تئاترهای هدیه مرموز (یاسر خاسب) ( کارگردان و بازیگر چهاردانگه ای تئاتر کشور )، پره پروانه پولادی(نوید جعفری)، لاموطا(امیر بهبودنیا)، گِل(یاسر خاسب)، سون سی(مجتبی راوش) و چشمها(بهار محمودزاده) به روی صحنه می روند.

رنجبر در عین حال ساعت برگزاری جشنواره یادشده را مورد اشاره قرار داد و افزود: تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در طی ۵ روز جشنواره ساعت ۲۰.۳۰ میزبان علاقه مندان تئاتر است. این در حالیست که سالن استاد هودی ساعت ۱۹.۳۰ یک نوبت میزبان تئاتر ارزشمند «پره پروانه پولادی» نوشته سعیدرضا خوش شانس به کارگردانی نوید جعفری خواهد بود.

وی درخصوص نوبت های اجرا در تماشاخانه استاد لایق که سال جاری بهسازی و نوسازی شد، اعلام کرد: در این سالن نیز ساعت ۱۹.۳۰ تئاترهای لاموطا و سون سی به روی صحنه می روند.

در پیوند با این رویداد ملی که حاوی آثار منتخب جشنواره بین المللی تئاتر فجر کشور هم هست، رئیس انجمن تئاتر استان فارس با اعلام اینکه برگزاری جشنواره یادشده موجب دلگرمی گروه های تئاتری شهرستان است، گفت: در میان این آثار دست کم ۳ اثر متعلق به استان فارس است که به روی صحنه می رود.

حمید وامق در عین حال با توجه به حضور ۲ اثر از یاسر خاسب در جشنواره ملی تئاتر فجر فارس افزود: در حاشیه این رویداد تئاتری، سالن استاد سپاسدار میزبان کارگاه بدن با حضور هنرمند یادشده است که روز ۲ اسفندماه ساعت ۱۰ صبح برگزار خواهد شد.

وی پیرامون اهمیت آموزش در تئاتر با توجه به اینکه پژوهش و آموزش در استان فارس از مهمترین محورهای این انجمن است بر حضور علاقه مندان و دانشجویان رشته تئاتر در این کارگاه تاکید کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.