پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ایجاد سایت‌ موزه در محوطه تاریخی وستمین

0

پایگاه خبری چهاردانگه: سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: وستمین به‌عنوان یک محوطه اشکانی منحصربه‌فرد در جغرافیای سیاسی اشکانی است که با توجه به ظرفیت موجود پیگیری برای ایجاد سایت موزه وستمین در دستور کار قرار دارد.

عبدالمطلب شریفی  اظهار کرد: با توجه به شرایط فصلی در این زمان از سال به‌دلیل بارش‌ها برنامه‌ریزی ما به‌گونه‌ای است که کاوش‌ها و مرمت‌ها در فصل بارندگی انجام نشود، برنامه به‌گونه‌ای است که کارگاه‌های پژوهشی، کاوش‌ها و مرمت‌ها تا قبل از آذرماه صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: وستمین به‌عنوان یک محوطه اشکانی منحصربه‌فرد در جغرافیای سیاسی اشکانی است که با توجه به ظرفیت موجود پیگیری برای ایجاد سایت موزه وستمین در دستور کار قرار دارد.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران ادامه داد: سال دومین فصل کاوش در محوطه باستانی وستمین کیاسر پایان یافته که در این فصل گمانه‌زنی به‌منظور شناسایی عرصه در دستور کار قرار گرفته و تعیین حریم و شناخت عرصه در شمال، غرب و جنوب محوطه به پایان رسیده است.

این مسؤول اضافه کرد: به‌دلیل گسترش آثار تعیین حریم و شناخت عرصه در جهت شرق محوطه باستانی وستمین در فصل‌های بعدی کاوش انجام می‌شود.

شریفی با اعلام اینکه یافته‌های امسال در فصل دوم کاوش در محوطه وستمین دور از انتظار بود، افزود: بیش از 300 گوردخمه در محوطه باستانی وستمین برآورد شده است.

وی گفت: کاوش باستان‌شناسی در محوطه وستمین در سال 94 با ثبت این اثر تاریخی در لیست آثار ملی تا پایان 98 با برنامه‌ای مدون پیگیری می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.