پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اخطار به معادن و کارگاه های ناایمن در مازندران

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از کاسپین، کامران اصغری روز سه شنبه در بازدید از معدن ذغالسنگ سنام چهاردانگه ساری با بیان اینکه در سالهای اخیر بازدید از معادن با هدف بررسی وضعیت ایمنی شدت گرفته است، گفت: از ابتدای سال تا کنون تعداد ۳۰ بازدید توسط بازرسان کار از معادن زغالسنگ صورت گرفته است و همچنین تعداد ۶ مورد بازدید مشترک با همراهی دستگاههای اجرایی مرتبط در راستای اجرای طرح بازرسی های هدفمند از کارگاههای پرخطر صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران رعایت استانداردهای لازم برای ایمنی معادن و کارگران و معدنکاران ضروری دانست و اظهارداشت: بازرسان کار در سطح استان در حال اجرای طرح بازرسی هدفمند از کارگاه های پرخطر هستند و تا کنون بازدیدهای زیادی را انجام داده اند.

اصغری به معادن و کارگاه های نا ایمن مازندران اخطار و ادامه داد: نواقص به صورت مکتوب به معادن و کارگاه های پرخطر ابلاغ می شود و کارفرما موظف به رفع نواقص می باشد و در غیر اینصورت طبق ماده ۱۰۵ قانون کار، این اداره کل و ادارات شهرستانهای تابعه بدون هیچ اغماضی اقدام به پلمپ کارگاه های نا ایمن خواهد کرد همانطوریکه در سال جاری دو معدن در سوادکوه و نور طبق این ماده قانونی پلمپ گردیده اند.

وی با اشاره به حادثه در معدن پرتو جوربند واقع در منطقه لاویج شهرستان نور، تصریح کرد: متأسفانه در تماس های مکرر بازرس کار شهرستان نور با بهره بردار معدن اعلام شده بود که معدن غیر فعال می باشد در حالیکه بنابر شواهد به صورت شبانه و با استفاده از اتباع غیر مجاز و پیمانکار فاقد صلاحیت و رعایت نکردن موازین ایمنی در حال کار بوده است که متأسفانه شاهد حادثه بوده ایم و دو تن از اتباع افغانی فوت و مصدوم شده اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه این معدن نیز با نظر بازرس کار و دستور مقام قضایی طبق ماده ۱۰۵ قانون کار از ادامه فعالیت تا رفع نواقص ایمنی منع گردید، ادامه داد: پتانسیل بسیار خوبی در معادن مازندران وجود دارد که اگر با رعایت اصول ایمنی همراه باشد شاهد وضعیت مطلوبی خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات بسیار خوبی در حوزه روابط کار این اداره کل انجام شده و در حال انجام است که با این اقدامات هر ساله شاهد کاهش حوادث ناشی از کار در استان بوده و هستیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.