پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هدف علوم دفاعی قطع وابستگی و رسیدن به استقلال است

0

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: هدف علوم دفاعی قطع وابستگی و رسیدن به استقلال است.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، محمد حسین دادرس در کنفرانس ملی مدیریت دانش که در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر برگزار شد با اشاره به پرداختن به علم و هدایت بشر اظهار کرد: رسالت علم باید به درستی تبیین شود.

وی با بیان این که علم به رفع نیاز بشری در همه حوزه ها باید بپردازد تصریح کرد:این علم در کشورهای اروپایی سعادت بشری و هدایت بشر را دنبال نکرد به این علت که از علوم انسانی دورو برگرفته از آموزه های دینی نبود.

جانشین فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به این که این علم ابتدا موجب انباشت سلاح و جنگهای زیادی شد گفت: علمی که اروپا را عالم کرد و توانمندی و قدرت  زیادی ایجاد کرد از اخلاق و مبانی دینی دور بود و به جای سعادت بشری به ده ها میلیون کشته در جنگ جهانی اول و دوم رسید.

 دادرس خاطرنشان کرد: علمی که به آن پرداخته می شود اگرچارچوب و قاعده ای برای آن تعیین می شود مسیر و مقصدش باید معلوم باشد تا به هدف برسد.

وی با تاکید بر این که اگر علمی با تهذیب همراه نباشد به نابودی بشرمی انجامد عنوان کرد: شما دانشجویان و هئیت های علمی دانشگاه های علوم دریایی اخلاق مدار هستید و قواعد اخلاقی برگرفته از پایه های دینی در زندگی شما جاری است.

جانشین فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی یادآورشد: در بنیه دفاعی باید سراغ علمی رفت که کشور را از وابستگی درآورد و ما را به استقلال و عزت برساند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.