پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| طرح پیشگیری از تلفات انسانی در سواحل مازندران آغاز شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران، مجتبی اکبری در نشست مشترک روسای شعب هلال احمر استان و روسای ناجیان غریق با تقدیر از تلاش مجاهدانه نجاتگران و ناجیان غریق در تابستان گذشته که منجر به کاهش چشمگیر غریق در ساحل مازندران شد، اظهار داشت: آنچه مسلم است عملیات دریا که با عنوان طرح پیشگیری از تلفات انسانی که به مدت 120 روز و با مشارکت 1200 ناجی غریق در طول 480 کیلومتر نوار ساحلی مازندران اجرا می‌شود یکی از مهم‌ترین عملیات‌های امداد و نجات در کشور است که دارای ویژگی‌های چندوجهی و مستلزم تعامل، همکاری و هم افزایی متعهدانه همه لایه‌های مشارکت کننده است.

وی افزود: واقعیت این است که حضور و مشارکت جمعیت هلال احمر استان در طرح پیشگیری از کاهش غریق  فراتر از وظایف و مسئولیت‌های حاکمیتی است و آنچه که سبب مشارکت هلال احمر استان در این طرح شده است، نگاه انسانی و تلاش برای کاهش آلام بشری است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران، وحدت فرماندهی و تمرکز عملیاتی را یکی از مهم‌ترین مولفه‌های اجرای موفق طرح پیشگیری از تلفات انسانی برشمرد و افزود: یکپارچگی اجرای عملیات، ضامن  تحقق کامل اهداف و پیشبرد  متوازن برنامه‌ها است.

اکبری با تاکید بر رعایت همه آیتم‌ها در فرآیند اجرای طرح مهم پیشگیری از تلفات انسانی در ساحل، مازندران گفت: برای موفقیت طرح معتقد هستیم همه اجزای کمیته کاهش غریق و تلفات انسانی باید در نهایت تعامل و مسئولیت‌پذیری مشارکت داشته باشند.

وی تامین منابع مالی موردنیاز  از جمله حق الزحمه ناجیان و نجاتگران را از دغدغه ‌های موجود برشمرد و گفت: انتظار داریم  مسئولان مربوطه در این راستا مساعدت بیشتری داشته باشند.

اکبری، پایش مداوم، مستمر و آنلاین را از دیگر برنامه‌های هلال احمراستان در اجرای طرح مزبور بیان کرد و گفت: نظارت‌ها باید هوشمندانه و شاخص مدار باشند تا از هرگونه کاستی و انحرافی جلوگیری شود.

عیسی طوسی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران نیز گفت:از نظر ما هلال احمر خط مقدم اجرای این طرح مهم و بزرگ است و همه مجموعه مدیریت استان مصمم به پشتیبانی و حمایت از مجریان این طرح هستند.

وی افزود: تردیدی وجود ندارد  وحدت رویه، تعامل، همدلی و همکاری از مهم‌ترین شاخص‌های موفقیت این طرح به شمار می روند.

طوسی گفت: شمار تلفات دریا در تابستان 92 حدود 230 نفر بود که این رقم در سال گذشته با تلاش جمعیت هلال احمر و هیئت ناجیان غریق استان به کمتر از 62 نفر رسید.

مدیرکل اموراجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه ارزش خدمت هلال احمر غیرقابل انکار است تصریح کرد: مدیریت واحد، آسیب‌شناسی مستمر و پاسخگویی مسئولان و مجریان  از جمله مهم‌ترین مولفه‌هایی است که در اجرای این طرح باید مدنظر قرار گیرد.

وی تعامل میان هلال احمر استان و هیئت نجات غریق را در اجرای طرح کاهش تلفات انسانی در ساحل مازندران بی‌نظیر توصیف کرد و بر تقویت این هم افزایی برای ارائه خدمات مورد نیاز به مردم تاکید کرد.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.