فیلترهای جستجو
فقط عبارات کاملا یکسان
جستجو در عنوان
جستجو در محتوا
جستجو در خلاصه نوشته
فیلتر بر اساس نوع پست سفارشی
شهدا

معرفی شهید حمیدرضا حبیبی خلردی – پایگاه خبری چهاردانگه

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: نامش «حمیدرضا» بود و دوّمین ثمره زندگی «عبدالعلی و بی­بی نساء». نو رسیده­ای از دامان پدر و مادری متدیّن در ساری که در ۱/۶/۱۳۴۵ دیده به...


پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: نامش «حمیدرضا» بود و دوّمین ثمره زندگی «عبدالعلی و بی­بی نساء». نو رسیده­ای از دامان پدر و مادری متدیّن در ساری که در ۱/۶/۱۳۴۵ دیده به جهان باز کرد. دوره ابتدایی حمیدرضا در دبستان «کاظمیه» زادگاهش طی شد.

او دانش­ آموز پایه دوّم راهنمایی در مدرسه «حافظ» ساری بود که ترک تحصیل کرد. اوقات فراغت­‌اش علاوه بر کمک به مادر در کار منزل با تلاوت قرآن سپری می­‌شد.

در توصیف خلقیات وی می‌­توان گفت که فردی گشاده‌­رو و صبور بود و در برخورد با دیگران، متواضع و مؤدب. «معصومه» از برادرش، این­طور یاد می­کند:

«در مواجهه با مشلات، شکیبا بود و قدرت تصمیم­گیری و خلّاقیت بالایی داشت. علاوه بر آن، فردی ساده­‌زیست بود و در انجام کار خیر، پیش قدم.»

این نوجوان بابصیرت تحت اندیشه‌­های شهیدان مطهّری و باهنر، علی­رغم سنّ کم، تا جایی که می­توانست در تظاهرات ضدّ طاغوت شرکت می­کرد.

وی از سال ۱۳۶۲ الی ۱۳۶۳، بارها داوطلبانه به جبهه‌­های نبرد عزیمت کرد، تا این­که در ۱۵/۲/۱۳۶۴، به عضویت سپاه درآمد و به لشکر ۴۵ جوادلائمه پیوست.

این رزمنده دلیر در کِسوت نیروی عملیات، تک‌­تیرانداز، مسوول دژبانی و دسته و معاون دوم گردان نیز خدمات ارزنده­ای از خود به یادگار گذاشت.

ناگفته نماند که وی در جبهه کردستان دچار آسیب شده بود.

عاقبت در ۲۸ دی ماه سال ۱۳۶۵ در شلمچه به دیار معبود شتافت و با همراهی اهالی شهیدپرور ساری، تا گلزار شهدای «ملامجدالدین» این شهر بدرقه شد.

*وصیتنامه شهید حمیدرضا حبیبی*

من حمیدرضا حبیبی به عنوان پاسدار رسمی در منطقه شلمچه و بانه در حال خدمت و انجام وظیفه می باشم و همچنین در لشکر ۲۵ کربلا و تیپ ۴۵ جوادالائمه در مناطق جنگی زیادی فعالیت داشتم.

پدر و مادر عزیزم امیدوارم که مرا ببخشید و مرا حلال کنید.

پدر و مادر عزیزم را وصیت می کنم از اینکه بنده را تأمین نموده اید و توانستم تحصیلاتی داشته باشم تشکر و خدا را شکر گذارم که توانستم راه امام حسین (ع) و ائمه (ع) را ادامه دهنده باشم شکرگزارم که انشاءالله خدای بزرگ ما را با این پروازی که خواهیم داشت به وصال ابدی برساند. و از برادران و خواهران و دامادهایم و همسایگان و دوستان می خواهم از بزرگواریتان مرا ببخشید و حلال نمائید. و امیدوارم که ادامه دهنده راه شهدا و امام شهدا باشید باشد که خدای متعال یار و یاورتان باشد.

هنر آن است که بی هیاهوی سیاسی و خود نمایهای شیطانی برای خدا به جهاد برخیزد و خود را فدای هدف کند نه هوی، این هنر مردان خداست. امروز می خواهم در غروب غمهایت در ساحل دریای چشم، زیر نم نم باران اشکم و در درگاه غوطه خورشید سرخ فام و در شط خونین شفق عقده و بغض نشکفته ام را با توئی که بالاتر از ذهنها پرواز می کنی [] کنم.

آه! آیا این قلم می تواند که بر فراخ برگ سپیدی چون تو به حرکت درآید؟ آیا دستان و چشمانم اجازه و رخصت در دل می دهند؟ آیا چشم و دل می تواند برای لحظه ای از تصور جورها که نسبت به تو روا شد به در آید؟

آیا دل پر سوزم در آتش هجران تو می تواند در لهیب غم ها حقایق را وا گوید؟ هنوز زنگ خمپاره ها و توپها و نواهای دلنشین دعاهای تو در شب تار در خاطراتم صدا در می آید.

سلام، سلام بر تو، تو ای که امامت به مقامت غبطه می خورد سلام بر تو که هیچگاه واژه «مماشات« را نمی خواندی سلام بر تو که پیکر چاک چاکت را هدف آماج گلوله های کین قرار دادی سلام بر تو که «هیهات من الذله» را در مشتهای خویش می فشردی سلام به آن دلیرانی که دل را از عاشق ربودند. سلام بر آن خاکی که با خون و بوی تو آشناست سلام بر محل عروج یاران عشق سلام بر کوچه غمهای پر خاطرت، سلام بر تو ای شلمچه، سلام بر غروب غمگینت و در پایان از پدر بزرگوارم و مادر عزیزم و برادران و خواهرانم و دامادم و تمام دوستان و فامیلان و همسایگان می خواهم مرا حلال نمایند. و راه امام شهیدان را ادامه دهید و امام را فراموش نکنید.

والسلام

پاسدار اسلام حمیدرضا حبیبی

 ۱۲/۵/۱۳۶۴



منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

IMG_20240912_111243_862-1024x768
بیست و یکمین یادواره شهدای بخش چهاردانگه برگزار شد
IMG_20240912_115638_166-1024x768
گزارش تصویری از برگزاری بیست و یکمین یادواره شهدای بخش چهاردانگه در روستای ایلال
11494526_204-1024x576
برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره ملی شهدای مازندران در ۱۲ مهر – پايگاه خبري چهاردانگه
0a2156b8-aa81-4323-a5d2-335f029b3e0c-1
22 شهریور1403 یادواره شهدای چهاردانگه برگزار می شود
IMG_20240806_074457_137-1024x682
گزارش تصویری | چهل و یکمین یادواره شهدا دیار امامزاده میرافضل