پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

"خانه‌هایی برای محرومان"؛ گامی به سوی محرومیت‌زدایی در استان مازندران

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، واژه محرومیت و محرومیت‌زدایی سال‌ها است که از زبان مسئولان رده بالای کشور به گوش می‌رسد و در همین راستا نیز اقدامات بسیار خوبی در شهرها و روستاهای کشور به خصوص استان مازندران صورت گرفته است.

توافقی که بین سپاه کربلا، بسیج سازندگی و دو نهاد حمایتی کمیته امداد و بهزیستی مازندران در سال 96 شده تا در امر محرومیت زدایی تلاشی جهت خانه دار شدن خانواده های محروم و نیازمند این دو نهاد با عنوان ساخت «خانه محروم» برداشته شود.

گامی که چشم انتظاری بسیاری از خانوداده‌های نیازمند خانه در روستاها و شهرهای مازندران را به پایان رسانده تا در وانفسای عمرشان خانه دار شوند و از درد خانه‌های استیجاری خارج شوند.

مسئولان مازندران در یک همتی با بکارگیری از نیروهای رایگان در راستای اردوهای جهادی و مساعدت خیران در جهت خانه محروم تلاشی مضاعف صورت دادند.

جانشین سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ساری، با اشاره به اجرای طرح ساخت خانه‌های محروم، گفت: سپاه استان سال گذشته در قراردادی با کمیته امداد مازندران ساخت 300 واحد خانه محروم را قرارداد بسته است.

سیدعبدالکریم هاشمی نسب با بیان اینکه از این قرارداد تعداد 180 واحد ساخته و تحویل مددجویان داده شد، گفت: طبق دوره قرارداد زمانی تا قبل از پایان تیر ماه امسال 50 واحد دیگر تحویل این خانواده‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: 20 واحد مسکونی برای خانواده‌های نیازمند تحت پوشش بهزیستی این استان احداث و تحویل داده شد.

هاشمی نسب با اعلام اینکه در سال جاری در ادامه این توافق بین سپاه و کمیته امداد، ساخت 746 واحد از سوی بسیج سازندگی مازندران برای مددجویان این نهاد برنامه‌ریزی شده است، گفت: هر یک از این واحدها به متراژ 50 متر مربع بوده که به ازای 300 میلیون ریال اعتبار از سوی کمیته امداد اختصاص یافته است.

جانشین سازمان بسیج سازندگی مازندران خاطرنشان کرد: مابقی جذب این اعتبار برای تکمیل خانه‌های محروم باید از سوی خیران مساعدت شود تا با بکارگیری از نیروهای کار رایگان جهادی این خانه‌ها را به اتمام برسانیم.

گزارش از کبریا مقدس/ مصاحبه حسین قربانی

 / ت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.