پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هزینه ۱۴۰ میلیاردتومانی دولت برای تامین امنیت فرودگاه‌های مازندران

0

سعدالله وطن‌خواه روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این میزان اعتبار تخصیص یافته برای سه فرودگاه بین‌المللی ساری ، نوشهر و رامسر هزینه شد.

وی ادامه داد: این اعتبار برای خرید و تملک اراضی، خرید تجهیزات سامانه فرود دقیق هواپیما ( ILS )، حصارکشی فرودگاه، توسعه ترمینال، پارکینگ، ارتقای سطح خدمات فرودگاهی، اجرای سیستم روشنایی و رفع موانع پروازی هزینه شده‌است. 

به گفته مدیرکل فرودگاه‌های مازندران با اقدامات انجام شده در فرودگاه نوشهر وسعت ترمینال این مجموعه ۲ برابر افزایش یافته و وسعت این ترمینال از یک هزار و ۵۰۰ متر به سه هزار و ۲۰۰ متر افزایش یافته‌است.

وی همچنین از خرید سامانه فرود دقیق هواپیما در فرودگاه ساری، تنها فرودگاه بین‌المللی مازندران به عنوان اقدام اثرگذار برای رفع موانع پروازی در این فرودگاه نام برد و گفت: نصب این تجهیزات در هدایت و راهنمایی هواپیما در مواقع خاص بویژه مه‌آلود و بارانی بودن هوا تاثیر دارد. 

وطن‌خواه از انجام مقدمات لازم برای خرید و نصب تجهیزات کمک ناوبری در ۲ فرودگاه نوشهر و رامسر خبر داد و افزود: با نصب این تجهیزات در شرایط بد آب و هوایی از ابطال پروازها جلوگیری می شود . 

وی تاکید کرد: با صرف هزینه‌های میلیاردی برای خرید تجهیزات لازم و توسعه فضای فرودگاهی در ارزیابی‌ها، فرودگاه‌های مازندران از نظر رتبه‌بندی پروازها در رده پانزدهم کشور قرار دارد. 

مدیرکل فرودگاه‌های مازندان با اشاره به تاثیر خرید و نصب تجهیزات و امکانات در روند فعالیت فرودگاه‌های استان گفت: برغم منفی بودن تعداد پروازهای فرودگاههای کشور در سال گذشته ، اما فرودگاه مازندران در این زمینه با رشد ۱۴ درصدی پروازها مواجه بود. 

وطن‌خواه تعداد مسافرانی که سال گذشته از طریق خطوط پروازی فرودگاه های مازندران جابجا شدند را ۵۷۰ هزار نفر اعلام کرد.

 مازندران سه فرودگاه در شهرستان‌های ساری ، رامسر و نوشهر دارد و ماهانه ۶۸۰ پرواز در مسیرهای تهران، مشهد ، شیراز ، بندرعباس ، عسلویه ، کیش ،اهواز، عتبات عالیات و عربستان در این فرودگاهها نشست و برخاست دارند. 

۲۰۹۶/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.