پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کشف و ضبط یک قبظه سلاح غیر مجاز در چهاردانگه

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرکل چهاردانگه ای حفاظت محیط زیست مازندران گفت: ماموران یگان حفاظت اداره پارک ملی شهر کیاسر حین گشت و کنترل در منطقه قادیکلا چهاردانگه موفق به کشف و ضبط یک قبضه سلاح غیرمجاز و دستگیری صاحب آن شدند.

ابراهیمی افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بابل هم یک بهله جغد جنگلی زخمی را پس از مداوا و تیمار و نیز اطمینان از سلامتی و بازیابی توانایی پرواز، در منطقه جنگلی بابلکنار رهاسازی کردند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بابل حین گشت و کنترل در حاشیه رودخانه کلارود، حوالی روستای کرکنار بندپی غربی با دو گروه صیادان غیر مجاز برخورد کرده و از آن‌ها یک رشته سالیک و ۹۴ قطعه انواع ماهیان رودخانه‌ای کشف و ضبط کردند.
وی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان آمل در پی گشت و کنترل حوزه استحفاظی منطقه هراز، موفق به کشف و ضبط ۲ رشته سالیک ماهیگیری، ۸ عدد لانسر، ۲ رشته دام، ۹ قطعه ماهی صیدشده از صیادان غیرمجاز شده و ۴ قطعه ماهی زردپر دررودخانه هراز رهاسازی شد.
حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: دو راس گوساله مرال با تلاش و مراقبت شبانه روزی مأموران یگان حفاظت در پناهگاه حیات وحش سمسکنده شهرستان ساری متولد شدند.
وی افزود: مرال یا گوزن‌های قرمز از بزرگترین گونه جانوران علفخوار و نیز بزرگترین گونه گوزن ایران محسوب شده و در گستره جنوبی دریای خزر، مناطق جنگلی استان‌های گیلان، مازندران و گلستان زندگی می‌کند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: در سال‌های اخیر به دلیل شکار بی رویه و تخریب رویشگاه‌های جنگلی، نسل گوزن قرمز در خطر انقراض قرار گرفته است.
ابراهیمی افزود:  مرال ها  بعد از تکثیر،  در زیستگاه‌های اصلی مانند گلستانک نوشهر و یا در مناطق بالادست دودانگه و چهاردانگه رهاسازی می‌شوند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.