پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نماز جمعه چهاردانگه به امامت حجت الاسلام تیموری – 9 آبان ۱۳۹۳

نماز سیاسی عبادی جمعه مورخه 9 آبان 1393 بخش چهاردانگه در شهر کیاسر به امامت حضرت حجه الاسلام و المسلمین تیموری امام جمعه بخش چهاردانگه در ششمین روز از ماه محرم الحرام اقامه گردید.

0

 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري چهاردانگه ساري، نماز سیاسی عبادی جمعه مورخه 9 آبان 1393 بخش چهاردانگه در شهر کیاسر به امامت حضرت حجه الاسلام و المسلمین تیموری امام جمعه بخش چهاردانگه در ششمین روز از ماه محرم الحرام اقامه گردید.

 

حاج آقا تیموری با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت ابا عبداله الحسین علیه السلام به پیشگاه آقا امام زمان (عج) ، رهبر عظیم الشان انقلاب و همه ی شیعیان ابراز امیدواری کردند خداوند همه را جزء عزاداران حقیقی و واقعی آقا ابا عبداله قرار دهد.

 

امام جمعه محترم در ادامه بحث هفته های گذشته در خصوص موت بیان داشتند: در مقامی که انسان بعد از مرگ قرار گرفت و وارد مرحله برزخ شد یک سری سئوالات است و بعد فشار قبر است. سئوال این است از چه کسانی سوال می شود و برای چه کسانی فشار قبر است؟ در رابطه با مورد سئوال قرار گرفتن، برای همه سئوال است اما استثنا هم دارد که آن شهدا هستند. سئوال شد از پیامبر اسلام که چرا شهید سئوال قبر ندارد پیامبر فرمود برق شمشیر روی سر شهید آزمونش بود. برخی عواملی که سبب فشار قبر می شود، بدخلقی نسبت به خانواده ، دو به هم زدن ( دو تا برادر دینی را نسبت به هم بدبین کردن )، ازخانواده کناره گیری کردن می باشد.

 

خطیب نماز جمعه کیاسر در ادامه به نقش تقوی و پرهیزگاری انسان اشاره کرد که در قیامت نجات دهنده است و اظهار داشت هوای نفس بزرگترین دشمن انسان است و انسان هایی که تقوی ندارند دست به هر کاری می زنند و هر جنایتی را مرتکب می شوند.

 

ایشان افزودند: آقا اباعبداله الحسین (ع) لشکریان حر را خطاب می کند و می فرماید: «آگاه باشید، دنیا بداند، این هایی که آمدند به جنگ ما این ها ملازم اطاعت و پیروی از شیطان هستند، این ها برده و بنده شیطان هستند و از فرمان و اطاعت الهی درآمدند، در جامعه فساد و جنایت و گناه و معصیت را آشکار کردند و حدود الهی را معطل گذاشتند و رها کردند مال خدا را، بیت المال را مال اختصاصی خود می دانند و بندگان خدا را از حق خدا محروم می کنند. این ها آدم هایی هستند که حرام خدا را حلال و حلال خدا را حرام کردند. من سزاوارترین انسان هستم که باید غیرت به خرج دهم غیرت من اجازه نمی دهد ساکت باشم .»

 

لذا امام حسین (ع) فلسفه قیام خودش را بیان می کند که غیرت حسینی اجازه نداد ساکت بنشیند و کسی هم که ساکت ننشیند مگر دشمناش آرام می گیرند اگر دیگران انسان های شایسته را حمایت کردند مسلماً پیروزی با حق است اگر نشد حق مظلوم واقع می شود.

 

امام جمعه محترم به گوشه ای از درس های واقعه کربلا اشاره کردند و در این زمینه بیان داشتند: کربلا حق و باطل و نور و ظلمت را از هم جدا می کند، در بین راه کربلا زمانی که لشکریان حر جلوی امام را می گیرند و تشنه هستند امام به هزار نفر از لشکریان وحتی به اسبان آن ها از آبی می دهد که بار شتران خود داشتند اما این ها به بچه شش ماهه آب نمی دهند یک طرف رسم جوانمردی ،گذشت ، فداکاری ، ایثار ، انفاق، انسانیت و شرف اما طرف دیگر بی شرفی و بی وجدانی. کربلا درس وفا را هم به ما می آموزد آن زمان که حضرت عباس (ع) امان نامه شمر را نمی پذیرد و یاران و اهل بیت در شب عاشورا هر یک بلند شدند و گفتند اگر هزار بار کشته شویم و باز زنده شویم دست از تو بر نمی داریم ، امام حسین (ع) فرمود خدایا تو خود می دانی من اهل بیتی نیکوتر و بهتر از اهل بیت خود سراغ ندارم و اصحابی بهتر از اصحاب من وجود ندارد و هیچ یاری مثل یار من نیست و اینگونه به اصحاب و یاران و اهل بیتش نمره داد.

کربلا همچنین عرصه عشق بازی است،

 

روز عاشورا در آن میدان عشق               کرد رو را جانب سلطان عشق

بارالها این تنم این پیکرم                    این علمدار رشید این اکبرم…

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.