پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مهاجری: مرحوم هاشمی رفسنجانی برای تحکیم جایگاه رهبری تلاش داشت

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، حجت‌الاسلام مسیح مهاجری شامگاه پنجشنبه در مراسم گرامی‌داشت دومین سالگرد ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تکیه اسک آمل، آمل را شهر بزرگی در عرصه دینداری، دیانت، سیاست، فقاهت عنوان کرد و اظهار داشت: اکنون جهان اسلام با وجود دو عالم عالی‌اقدر در عرصه دین آمل می‌بالد و باعث افتخارآفرینی این شهرستان در تاریخ علم و اسلام شده‌اند.

وی با تاکید براینکه باید از علم عالمان در ساختن جامعه بکار گرفت، افزود: دانش‌آموختگان علم و دانش باید از این دو عالم ذوالفنون جهت تزریق مایحتاج فکری، علمی جامعه استفاده ببرند.

مهاجری با اشاره به گم شدن اخلاق در جامعه امروز، یادآور شد: پس از شکل‌گیری انقلاب اسلامی، قرار بود که اخلاق حرف اول را در کشور بزند و با انقلاب، اخلاق نیز بر جامعه حاکم شود ولی متاسفانه شاهد حاکمیت ضد اخلاقیت در جامعه امروز هستیم.

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی ادامه داد: حاکمیت ضداخلاق در یک جامعه کار نظام، انقلاب و اسلام نیست بلکه کار برخی افراد است که از این انقلاب اسلامی یا کیسه پر از زر یا کیسه پر از قدرت دوختند و با آن هر کاری حتی توهین، تخریب و دروغ می‌خواهند می‌کنند.

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی وی را انسان مطرح و توانمند و در امر ولایت‌پذیری شاخص بیان و عنوان کرد: این عالم در طول خدمت به مردم سعی داشت تا تمام توان خود را برای خدمت‌رسانی به کار گیرد.

مهاجری با اعلام اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اخلاق‌مدار و فداکار بوده و در تقویت رهبری انقلاب گام برمی‌داشت، گفت: اخلاق انسان‌ها را وادار به گذشت از خود و مطرح کردن دیگران، بزرگ کردن دیگران حتی به قیمت کوچک کردن خود مقابل بزرگی آنها می‌کند.

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه سیاستمداری و تدبیر این عالم برجسته کم‌نظیر و برگرفته از امام راحل بود، افزود: این فرد همیشه برای تحکیم رهبری گام برمی‌داشت.

وی با اشاره به خصوصیات زندگی سیاسی و اجتماعی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بیان کرد: با توجه به اینکه نامش در بین افراد تأیید شده صلاحیت انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 نبود ولی با این وجود احساس تکلیف کرد و به میدان آمد.

وی با اعلام اینکه همه وجود آیت‌الله هاشمی فدای نظام و برای حفظ آن بود، گفت: امروزه نیز باید همه افراد برای انقلاب دل بسوزانیم و فدا شویم.

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به دشمنی دشمنان اسلام با علما و روحانیون مطرح کرد: این دشمنی قبل از انقلاب بوده و امروزه نیز ادامه دارد.

 /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.