پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نماز جمعه چهاردانگه به امامت حجت الاسلام موسوي – 11 مهر ۱۳۹۳

حاج آقا موسوی: ما طریق مسالمت آمیز را با همه ی بندگان خداوند حتی کسانی که مسلمان نیستند در پیش می گیریم چرا که دین ما این را به ما آموخت این از ویژگی دین اسلام است.

0

 

به گزارش آهنگري كياسري، خبرنگار پايگاه خبري چهاردانگه ساري، نماز پرفیض جمعه مورخه 11 مهرماه 1393 بخش چهاردانگه در شهر کیاسر به امامت حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا موسوی امام جمعه موقت چهاردانگه بر گزار گردید.

 

ایشان ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی شهادت امام محمد باقر علیه السلام را تسلیت گفتند و به گوشه ای از فضائل آن امام همام اشاره کردند.

 

امام جمعه محترم، دوران امامت امام محمد باقر علیه السلام را دوره ای حساس دانستند، چرا که بعد از امامت حضرت علی علیه السلام و واقعه کربلا هر چه زمان می گذشت مردم از دین اسلام بیشتر فاصله می گرفتند و امام باید مردم را متوجه انحراف حاکمان از اسلام می کرد. امام باقر علیه السلام با ایجاد پایگاه علمی مردم را تعلیم می داد، چون به خوبی می دانست مردم هر چه به دانش و علم نزدیک شوند پایبندی به عقیده و شناختشان بیشتر می شود.

 

خطیب نماز جمعه کیاسر در ادامه روایتی را از امام محمد باقر علیه السلام بیان کردند که امام شیعیان خود را این گونه توصیف می کند: «همانا شيعه ما، شيعه على، با دست و دل گشاده و از سر گشاده دستى و بى ريايى از ما طرفدارى مى كنند و براى زنده نگاه داشتن دين، متّحد و پشتيبان ما هستند. اگر خشمگين گردند، ستم نمى كنند و اگر خرسند باشند از اندازه نمى گذرند. براى آن كس كه همسايه آنان باشد بركت دارند و با هر كس كه با آنان مخالف باشد طريق مسالمت پيش مى گيرند. و شيعه ما اطاعت خدا مى كند.»

 

حاج آقا موسوی افزود: ما طریق مسالمت آمیز را با همه ی بندگان خداوند حتی کسانی که مسلمان نیستند در پیش می گیریم چرا که دین ما این را به ما آموخت این از ویژگی دین اسلام است.

 

ایشان با انتقاد از آن هنر پیشه ای که از این کشور ارتزاق کرده و حالا می گوید از جنگ چیزی نفهمیدم بیان داشت، دشمن می خواهد عقیده مردم را نسبت به اعتقادات سست کند ، ما هر روز در حال جنگ هستیم اما جنگ ما دفاع است و دشمن جرئت تحرک علیه ما را ندارد، این عظمت در سایه دفاع مقدس به دست آمده است.

 

امام جمعه موقت کیاسر در بخش دیگری از سخنان خود به روز عرفه اشاره کردند و آن را معارفه ای دانستند که بین بنده و خدا انجام می شود.

 

ایشان در بیان فضیلت قربانی کردن آن را آزمایشی الهی دانستند و همچنین با قربانی کردن خاطره زیبا و اعجاب انگیز حضرت ابراهیم و به قربانگاه بردن فرزندش را تکریم می کنیم چرا که این پدر و پسر با اخلاص در مقابل خداوند سر تسلیم فرود می آورند، مهم تر از همه یاد امام حسین علیه السلام در عید قربان است ، روز عرفه حضرت در سرزمین عرفات دعای روز عرفه را خواند ، حجش را ناتمام گذاشت و به سمت کوفه روان شد. ای ابراهیم خلیل الرحمان اگر شما یک قربانی به قربانگاه آوردی و سالم بازگرداندی ولی سرور و مولای ما هفتاد و دو قربانی به قربانگاه آورد اما هیچکدام را برنگرداند ، طفل شیرخواره ، پیرمرد کهنسال همه و همه به شهادت رسیدند.

 

الهی بهر قربانی به درگاهت سر آوردم …

پروردگارا قلب ما را با قرآن و اسلام منور بفرما.

 

گفتنی است از سوی ستاد نماز جمعه شهر کیاسر اعلام شد مراسم قرائت دعای عرفه فردا ( 12 مهر 93 ) در محل مصلی از ساعت 15 برگزار خواهد شد. همچنین در روز عید قربان نماز عید قربان از ساعت هفت و نیم صبح در محل مصلی (حسینیه امام خمینی کیاسر) اقامه خواهد شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.