پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

با ماموران سرشماري عمومي كشاورزي همكاري كنيم

سرشماري عمومي كشاورزي همزمان با سراسر كشور از تاريخ 5 الي 18 مهرماه 1393 در چهاردانگه برگزار خواهد شد.

0

 

 

به گزارش خبرنگار و عكاس پايگاه خبري چهاردانگه ساري، سرشماري عمومي كشاورزي همزمان با سراسر كشور از تاريخ 5 الي 18 مهرماه 1393 در چهاردانگه برگزار خواهد شد.

 

سرشماری عمومی کشاورزی، شمارش همه واحدهای کشاورزی کشور و ثبت اطلاعات هر یک به طور جداگانه است. به دلیل این که سرشماری از واحدهای کشاورزی در سال ۱۳۹۳ سراسر کشور ( کلیه نقاط روستایی و شهری ) را تحت پوشش قرار می دهد، سرشماری عمومی کشاورزی نامیده می شود. از سرشماری عمومی کشاورزی اطلاعات گرانبهایی در زمینه خصوصیات پایه ای و ساختاری بخش کشاورزی حاصل می شود که موارد استفاده مهمی دارد. سیاست گذاری، نظارت و ارزیابی طرح های توسعه کشاورزی و روستایی به بررسی دقیق این اطلاعات نیازمند است.

 

sarshomari-keshavarzi

 

در ایران نیز مانند اغلب کشورهای دنیا، هر ۱۰ سال یک بار، سرشماری عمومی کشاورزی انجام می شود که هدف آن، جمع آوری اطلاعات لازم برای توسعه کشاورزی و روستایی کشور است. بدون برنامه ریزی مبتنی بر آمار و اطلاعات صحیح، آبادسازی کشور و بهبود زندگی مردم برای دولت ممکن نیست. اگر مردم جواب درست بدهند، این برنامه ریزی ها بهتر انجام می شود. لذا جهت آشنایی با این طرح جلسه ای در تاریخ ۱ مهرماه ۱۳۹۳ در مسجد سلیم بهرام شهرستان ساری با حضور معاون فنی طرح سرشماری آقای مسگری و همکارانشان از استانداری و جهاد کشاورزی مازندران، شوراها، دهیارها و بخشدارهای چهاردانگه، دودانگه و کلیجانرستاق شهرستان ساری و ماموران سرشماری این بخش ها برگزار گردید و طرح برای افراد حاضر در جلسه توجیه گردید و اهداف طرح، روند و بهبود کار توضیح داده شد.

 

طرح سرشماری عمومی کشاورزی از تاریخ ۵ لغایت ۱۸ مهرماه ۱۳۹۳ همزمان با سراسر کشور اجرا خواهد شد و در شهرستان ساری ۷ کارشناس به همراه ۴۲ مامور به نقاط مختلف اعزام می شوند که برای سه بخش دودانگه، چهاردانگه و کلیجانرستاق ۱۸ مامور مسئول ثبت اطلاعات بهره برداری کشاورزی مربوط به هر روستا هستند.

 

از کلیه روستاییان شهرستان ساری و بخش های تابعه انتظار می رود با مامورین سرشماری همکاری نموده و اطلاعات درست از تعداد دامها و سایر موارد خواسته شده ارائه دهند تا روند سرشماری به درستی انجام گیرد. این نکته نیز قابل ذکر است که براساس قانون هفتم مرکز آمار ایران، اطلاعات افراد در اختیار هیچ نهاد دیگری قرار نخواهد گرفت و کاملاً محرمانه خواهد بود.

 

در تخصیص اعتبارات دولت برای بخش کشاورزی هر روستا، بر مبنای سطح اراضی اعلام شده توسط آمارگیران است که در دادن نهاده های کشاورزی به عنوان مبنا قرا می گیرد، بنابراین دادن اطلاعات درست به نفع همان روستا خواهد بود. پس بیاییم با دادن اطلاعات درست با ماموران سرشماری عمومی کشاورزی همکاری کنیم تا با در اختیار گذاشتن این اطلاعات به کارشناسان و برنامه ریزان برای برنامه ریزی درست و مدون و دقیق، زمینه ی توسعه و پیشرفت کشاورزی در بخش چهاردانگه که متاسفانه مدتهاست مغفول مانده است، را فراهم کنیم. بیایم با ماموران سرشماری عمومی کشاورزی همکاری کنیم.

 

نویسنده: خانم نوروزي خبرنگار و عكاس پايگاه خبري چهاردانگه ساري

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.