پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

عدم زمانبندی ثبت‌نام یارانه‌ها در روستاها

معاون شرکت پست گفت: روستاییان بدون در نظرگیری شماره کدملی می‌توانند برای ثبت‌نام هدفمندی یارانه‌ها مراجعه کنند و زمانبندی وجود ندارد.

0

به گزارش چهاردانگه نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسین مهری گفت: در روستاها بحث زمانبندی مطرح نیست و روستاییان در هر روز مراجعه می‌توانند در هدفمندی یارانه‌ها ثبت نام کنند.

وی افزود: شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با تدابیر و برنامه‌ریزی که اتخاذ کرده قرار شد بیش از 30هزار نفر کار ثبت‌نام هدفمندی یارانه‌ها را به انجام برساند.

مهری در ادامه عنوان کرد: ما حدود 10هزار و 500 اکیپ سیار طراحی کردیم که حدود 7هزار و 800 به صورت رسمی امروز صبح کار خود را آغاز کردند و مابقی به صورت ذخیره وجود دارند که اگر ضرورت داشت آنها را فعال می‌کنیم همچنین حدود 19هزار و 500 واحد ثابت ما در سطح کشور به انجام بهتر ثبت‌نام می‌پردازند که حدود 10هزار واحد ما در ICT روستاییان است و مابقی در شهرها هستند که همکاران ما به انجام می‌رسانند.

معاون شرکت پست همچنین گفت: به طور کلی حدود 50هزار نفر درگیر این کار هستند که حدود 30هزار نفر به صورت مستقیم و 20هزار نفر تدارک این کار را می‌بینند.

مهری در خصوص نحوه ثبت‌نام اظهار کرد: فرم‌هایی را طراحی کردیم که در اختیار مردم قرار می‌گیرد و بعد از تکمیل توسط مردم جمع‌آوری شده و به صورت پیامک موفقیت در ثبت‌نام به آنها اعلام می‌شود.

وی در ادامه به منظور جلوگیری از هرگونه سواستفاده در ثبت‌نام گفت: در روستاها 100درصد کار توسط واحدهای پستی انجام می‌گیرد و تاکید من بر این است که بجز پست کسی حق حضور در روستاها را ندارد و به همین منظور معرفی‌نامه‌ای رسمی تدبیر کرده‌ایم.
 
مدیرعامل شرکت پست همچنین تصریح کرد: کدپستی به صورت رایگان در اختیار مردم قرار داده می‌شود و بجز 3هزار و 500تومانی که مصوب شده هیچ واحدی در سراسر کشور حق دریافت هیچگونه وجهی بابت فرم یا کدپستی و سایر موارد را ندارد.

*  ثبت‌نام عشایر در تعاونی‌ها

حسین مهری سپس در خصوص نحوه ثبت‌نام عشایر گفت: عشایر هم در تعاونی‌هایی که عضو هستند به آن تعاونی‌ها مراجعه خواهیم کرد و باهماهنگی‌هایی که صورت گرفت ثبت‌نام انجام می‌شود.

وی درخصوص چگونگی شناسایی افراد سودجو تصریح کرد: اکیپ‌های سیار ما دارای آرم بوده و همچنین دفاتر پستی در پیشخوان دولت دارای معرفی‌نامه رسمی و کنترل شده توسط شورای اسلامی روستاها هستند.

مهری افزود: بجز 10هزار روستا که به صورت اینترنتی آنلاین انجام می‌شود مابقی روستاها به صورت فیزیکی انجام می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت پست در پایان خاطرنشان کرد: در صورت مشکل هموطنان می‌توانند به نزدیک‌ترین واحد پستی اطلاع داده یا از طریق سایت اقدام نمایند ضمن اینکه بازرسین ما در سطح روستاها و شهرها آماده نظارت خواهند بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.