پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جاده مرگ ساری – کیاسر – سمنان

جاده ها برای رفاه و آسایش مردم جهت ایاب ذهاب سهل تر ساخته می شوند تا کم ترین زمان ممکن و ایمن ترین طریق به جایی که می خواهند برسند. اما جاده ساری – کیاسر – سمنان رنگ بوی دیگری دارد.در جاده ساری – کیاسر هر روز شاهد از دست رفتن جان و مال مردم هستیم.

0

 

جاده ساری –  کیاسر –  سمنان که راه ارتباطی استان مازندران به استان های جنوبی و شرقی کشور می باشد متاسفانه در بدو امر به صورت یک جاده اصلی ارتباطی بین استان ها و ترانزیتی دیده نشده  بود و به همین دلیل  این جاده بسیار باریک و پر پیچ خم و غیر استاندارد ساخته شده است.

جاده ساری –  کیاسر –  سمنان در صورت استاندارد بودن می تواند بار سنگینی از جاده هراز و فیروزکوه را کاهش داده و همچنین فاصله مازندران با استانهای جنوبی را به مقدار بسیار زیادی کاهش داده و صرفه جویی زیادی در وقت و سوخترا به دنبال داشته باشد ولی امروزه به علت خطرناک بودن کمتر برای این امر مورد استفاده قرار می گیرد.

tasadof-18-farvardin-93-2

 

متاسفانه این جاده بسیار زیبا و جنگلی و تاثیر گذار بر اقتصاد منطقه و استان به علت خطرناک بودن شدید، آرامش مردم را که سال های طولانی منتظر احداث و آسفالت آن بودند سلب نموده و هر روز شاهد تصادفات خونینی و فریاد های جگر خراش کسانی در این جاده هستیم که عزیزانشان را از دست می دهند. اندک بارندگی و بارش برف رنج سفر را در این جاده دو چندان نموده و عفریت مرگ، هر لحظه مردم محروم و مظلوم منطقه را تهدید می نماید.

با توجه به تعداد تصادفات زیادی که در این جاده اتفاق می افتد، متاسفانه  اقدامی عاجلی برای کاهش آن صورت نگرفته و معلوم نیست تا کی مردم منطقه تاوان غیر استاندارد بودن جاده را با خونخود پرداخت نمایند، یا باید چند نفر در این جاده کشته شوند تا دست همتی برای برطرف کردن این معظل رنج آور و جانکاه و غم انگیز بلند شود.

در روز گذشته ( 18 فروردين 1393 ) شاهد تصادف خونین دیگری بودیم. در این تصادف دو نفر جان خود را از دست داده و 8 نفر مجروح شدند. فردی که تازه از زیارت کربلا بر می گشت فرصت حضور در روستای خود لنگر را پیدا نکرد و در این جاده مرگبار جان به جان آفرین تسلیم نمود.

tasadof-18-farvardin-93-1

 

 

تقاضای مردم شریف چهاردانگه از نمایندگان شهرستان ساری که خود بومی منطقه هستند و رنج سفر در این جاده را خود چشیده اند، تقاضای پیگیری بیشتر را انتظار دارند. شاید فریاد مظلومیت این مردم باید بار ها و بارها در صحن مجلس برخاسته شود تا دل مسئولین محترم برای مردم زجر کشیده منطقه به رنجش در آید و دست به اقدامی بزنند.

 انتظار می رود اعضای محترم شورای بخش چهاردانگه که از منتخبین همین مردم مظلوم هستند پیگیری مداوم خود را  تا حصول نتیجه انجام دهند.

مردم منطقه انتظار دارند در کوتاهترین زمان ممکن انتقال زباله که یکی از عوامل تشدید کننده تصادفات است ممنوع شده تا از حجم کامیون ها و تریلرهایی که زباله را به منطقهمی آورند کاسته شود.

تعریض نمودن جاده ساری –  تاکام که مدتی رها شده است مجدد فعال شود.

 با توجه به اهمیت اقتصادی منطقه از قبیل شهرک های صنعتی، کارخانه ی سیمان، فعالیت پررونق کشاورزی در بخش باغداری و صیفی جات، گردشگرپذیر بودن منطقه با داشتن مراکز مهم توریستی و اهمیت ترانزیتی این جاده، می طلبد که سریعا  تا دیر نشده نسبت به تعریض این جاده اقدام شود و گرنه خون های ریخته شده دامن همه را خواهد گرفت. 

نویسنده: حامد خلیلی ازنی

منبع : وبلاگ چهاردانگه ساری با تاریخ کهن

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.