پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نماز جمعه چهاردانگه به امامت حجت الاسلام تیموری – 7 شهريور ۱۳۹۳

امام جمعه چهاردانگه هفته دولت را گرامی داشتند که در این ایام پروژه ها ی ناتمام به ثمر می نشیند که در منطقه ما و با حضور وزیر محترم صنایع کارخانه آسفالت افتتاح شده است اما به مسئولین عرض می کنم به فکر جاده هم باشند چرا که عبور کامیون ها جاده ساری به سمنان را نا امن کرده است.

0

 

به گزارش آقاي آهنگري كياسري، خبرنگار پايگاه خبري چهاردانگه ساري، نماز سیاسی عبادی جمعه اين هفته ( جمعه – 7 شهريور 1393 ) بخش چهاردانگه به امامت حضرت حجه الاسلام و المسلمین يوسفعلي تیموری، امام جمعه محترم بخش چهاردانگه برگزار شد.

 

حجه الاسلام تيوري در خطبه اول نماز ضمن سفارش به تقوی الهی بحث مرگ و قیامت را يادآور شده و بیان داشتند: موت پلی است که انسان را وارد مرحله دیگری می کند.

 

امام جمعه محترم با اشاره به سوره جمعه که خداوند به پیامبر می فرماید به این یهودی هايي که اصلاً قیامت را قبول ندارند و فقط دنیا را می بینند بگو اگر گمان دارید دوست خدا هستید آرزوی مرگ کنید، اگر راست می گویید. دوستان خدا از مرگ نمی ترسند چون به سوی دوست می روند. امام صادق (ع) از قول جناب اباذر نقل می کند مردی آمد و گفت: چرا ما از مرگ خوشمان نمی آید؟ اباذر فرمود شما دنیایتان را آباد و آخرت خود را خراب کردید. شما خوشتان نمی آید از جای آباد به جای خراب بروید.

 

حجه الاسلام تيوري در ادامه با بیان حدیثی از امام صادق (ع) بیان داشتند: امام فرمود « هرکه دوست دارد جان کندن برایش آسان باشد نسبت به بستگانش صله رحم داشته باشد». به فامیل ها و پدر و مادر توجه داشته باشد. علاوه بر اینکه مرگ را آسان می کند در زندگی، فقیر هم نمی شود.

 

امام جمعه چهاردانگه ادامه دادند: امام علی (ع) در خصوص برنامه داشتن برای مرگ می فرماید: آماده بودن برای مرگ این است که وظیفه ات را بشناسی و واجبات را عمل کنی و دنبال گناه نروی.

 

امام جمعه محترم با ابراز تاسف عمیق بیان داشتند: متاسفانه می بینیم مادر خانواده خیلی باحجاب است اما دختر با آرایش غلیظ می رود دانشگاه و یا در خانه ها « دجال واره » نفوذ کرده است و یا جوب های شهر ما دو وجب با خانه فاصله دارد و خیابان را تعریض نمی کنیم که این ها نشانه فراموشی ما از مرگ و قیامت است که باید خود را اصلاح کنیم. گذشت و فداکاری و اخلاق و ادب را سرلوحه خود قرار دهیم اگر این چنین باشیم چه خودمان به دنبال مرگ برویم ( جبهه و جهاد ) و چه مرگ به سراغمان بیاید نمی ترسیم. علی ابن ابیطالب اينگونه است. لذا در جبهه پشت سرش زره ندارد چون ترسی از مرگ ندارد که پشت به جبهه کند.

 

امام جمعه محترم در خطبه دوم دوباره مومنین و مومنات را به رعایت تقوی الهی سفارش کردند و بیان داشتند: اگر تقوی نباشد انسان به حق و حقوق خود قانع نمی شود. اگر تقوی باشد دیگر ظلم و تجاوز به حقوق دیگران نیست. بی تقوایی باعث می شود انسان گناه کند و گناه انسان را ذلیل و خوار و در نزد دیگران بی ارزش می کند. امیدواریم که خداوند به ما توفیق بدهد تقوی را رعایت کنیم.

 

حجه الاسلام تيموري در بیان مناسبت های هفته به تولد حضرت معصومه (س) اشاره کردند و حدیثی از امام صادق (ع) را بیان داشتند که امام فرمود خدا یک حرم دارد که مکه است، پیامبر هم حرم دارد و آن مدینه است، امیر مومنان حرم دارد و آن کوفه است، برای ما اهل بیت و امامان حرم است و آن قم است و بدانید بهشت هشت در دارد که سه درش در قم است. آنجا یک بانویی قبض روح می شود از فرزندان من که نامش فاطمه بنت موسی است و به واسطه شفاعت این بانو همه ی شیعیان من شفاعت می شوند.

 

همچنین امام جمعه محترم به سالروز انفجار دفتر نخست وزیری در سال 1360 اشاره کردند که به نام هفته دولت و روز مبارزه با تروریسم نامگذاری شده است که ضمن محکوم نمودن جنایت منافقان در اين روز، هفته دولت را گرامی داشتند که در این ایام پروژه ها ی ناتمام به ثمر می نشیند که در منطقه ما و با حضور وزیر محترم صنایع کارخانه آسفالت افتتاح شده است اما به مسئولین عرض می کنم به فکر جاده هم باشند چرا که عبور کامیون ها جاده ساری به سمنان  را نا امن کرده است.

 

امام جمعه محترم به دیدار هیات دولت با رهبر معظم انقلاب اشاره کردند که رهبر انقلاب سفارشاتی داشتند که بعضی برای خودمان و مسئولین منطقه است. آقا فرمودند: کار برای مردم بطور مستمر باشد و دوره ای نباشد. همچنین یک مسئول حرفی می زند بدان عمل کند. اینطور نباشد که مسئولی حرفی بزند و دیگری حرفش را خنثی کند. یک مسئول از عملکرد مسئول گذشته اگر انتقادی دارد با عملکرد خوبش آن را اصلاح کند. حالا وزیر باشد، وکیل باشد، مسئول استانی و شهرستانی باشد یا مسئول شهر و بخش باشد.

 

ايشان در پایان پیروزی مردم شریف غزه را که با مقاومت خود دماغ صهیونیست ها را به خاک مالیدند تبریک گفتند و بیان داشتند: صهیونیست ها می خواستند آن ها را خلع سلاح کنند اما موفق نشدند سئوال شد { از سران صهیونیست ها } چطور آتش بس را پذیرفتید: گفتند حماس یک گروه کوچک نیست پشت سرش کشور بزرگی همچون ایران است. آن ها می دانند از کجا سیلی می خورند آمریکا و اسرائیل ناعلاجند، چه باعث شد ایران شد یک قدرت بزرگ منطقه. یک رهبری داعیانه رهبر انقلاب و دوم مقاومت و همراهی شما مردم و جهان اسلام پذیرفتند که این رهبر با رهبری خود می تواند جهان اسلام را به ساحل مطلوب برساند.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.