پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آغاز برداشت شالی از شالیزاری های بخش چهاردانگه

بعد از چهار ماه تلاش شبانه روزی و در سالی که کمبود آب شالیکاران بخش چهاردانگه را رنج می داد از روز گذشته برداشت شالي از زمين هاي بخش چهاردانگه آغاز شد.

1

 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري چهاردانگه نيوز، کشاورزان سخت کوش بخش چهاردانگه بعد از چهار ماه تلاش شبانه روزی و در سالی که کمبود آب شالیکاران منطقه را رنج می داد از روز شنبه مورخه 18 مرداد 1393 برداشت شالی از 1200 هکتار از  شالیزاری های بخش چهاردانگه را در روستای کرسام آغاز کردند.

 

shalizar

 

با توجه به هوای مساعد امسال خوشبختانه سال خوبی برای شالیکاران بخش چهاردانگه به حساب می آید. آخرین نقطه ای که هر سال برداشت شالی در بخش چهاردانگه انجام می گیرد، از شالیزاری های روستای برد در آخرین روستای بخش چهاردانگه می باشد.

 

يكي از مشكلاتي كه امسال شاليكاران بخش چهاردانگه به ويژه در منطقه ي نرماب دوسر با آن دست به گريبان بودند مشكل تخريب زمين هاي شاليزاري به وسيله ي سيل بود كه كشاورزان اين منطقه از اين موضوع متضرر شده بودند.

 

شالیزاری های بخش چهاردانگه که در حاشیه های رودخانه ها به بوجود آمده است ، انواع شالی از سنگ طارم، طارم هاشمی، هندا، زرک و… کشت می شود.

 

پايگاه خبري چهاردانگه نيوز به همه ي عزيزان و زحمتكشان بخش كشاورزي و شاليكاري چهاردانگه خسته نباشيد گفته و آرزو مي كند كه خداوند به زمين هايشان و محصولاتشان بركت دهد.

 

1 نظر
  1. اصغری می گوید

    فکر کنم بعضی سالها دروی بندبن حتی دیرتر از برد انجام می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.