پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گزارش كامل جلسه هم انديشي اصحاب رسانه چهاردانگه با استاندار

جلسه ي صميمي هم انديشي اصحاب رسانه بخش چهاردانگه با آقاي فلاح جلودار استاندار محترم مازندران صبح امروز در دفتر ايشان برگزار شد.

1

 

 

به گزارش پايگاه خبري چهاردانگه نيوز، صبح امروز سه شنبه 31 تيرماه 1393 جمعي از اصحاب رسانه بخش چهاردانگه جلسه ي هم انديشي با آقاي ربيع فلاح جلودار، استاندار محترم استان مازندران برگزار كردند. اين جلسه از حدود ساعت 9:30 صبح در دفتر استاندار برگزار شد.

 

در ابتداي جلسه آقاي سيد حسن موسوي مدير محترم پايگاه خبري كياپرس ضمن تشكر از آقاي استاندار بابت برگزاري اين جلسه ي هم انديشي، در باره بخش چهاردانگه و رسانه هاي مجازي آن سخن گفت.

 

در ادامه جلسه، آقاي كوروش خواجه وندي خبرنگار چهاردانگه اي صدا و سيماي مركز مازندران به بيان معضلات و مشكلات بخش چهاردانگه پرداخت. آقاي خواجه وندي با بيان اين مطلب كه بحث كشاورزي با توجه به موقعيت مساعد و مستعد بخش چهاردانگه مغفول مانده گفت: متاسفانه با وجود زمينه هاي مساعد كشاورزي و باغداري در منطقه هنوز هيچ دانشگاهي حداقل يكي از دانشكده هاي مرتبط با بخش كشاورزي را در چهاردانگه داير نكرده است.

 

وي در ادامه به معضلات امنيتي منطقه مانند بحث امنيت، سرقت كابل هاي برق روستاها، سرقت از منازل روستاها و از همه مهمتر بحث اعتياد و كشت مواد مخدر اشاره كرده و گفت: معضل اعتياد به واسطه ي اين كه بخش چهاردانگه محور اتصال با بخش جنوبي ايران است، متاسفانه جوانان منطقه را تهديد مي كند.

 

آقاي خواجه وندي در ادامه عنوان كرد: به دليل اين كه بخش چهاردانگه در ارتفاع قرار دارد و شرايط مناسبي براي اوضاع تنفسي ورزشكاران مهيا مي كند، محل مناسبي براي ايجاد يك كمپ ورزشي است و استقرار سالن هاي ورزشي مناسب در منطقه مي تواند جوانان مستعد اين بخش را براي رسيدن به هدف راهنمايي كند.

 

خبرنگار صدا و سيما در ادامه مباحثي چون شهرك صنعتي چهاردانگه كه متاسفانه بيشتر كارگاه هاي آن فقط براي گرفتن تسهيلات احداث شده و رها شده اند، شهرك دامپروري چهاردانگه كه بعد از دوندگي بسيار و گرفتن حدود 2 ميليارد اعتبار مسكوت مانده، بحث تقسيمات كشوري و نگاه گاه و بی گاه مسئولان سمنان به اين منطقه، راه ارتباطي نامناسب و خطر آفرين ساري – كياسر، برداشت بي رويه از جنگل هاي بخش چهاردانگه و اصلاح نژاد دام هاي بخش را مطرح كردند.

 

آقاي خواجه وندي در پايان به مشكل مراكز درمان بستر بخش چهاردانگه اشاره كرده و گفت: مراكز درمان بستر منطقه متاسفانه فاقد كمترين امكانات هستند كه به دليل كمبود امكانات و در مواقع لزوم مثل مارگزيدگي كمترين خدمات را عرضه مي كنند.

 

آقاي حامد خليلي ازني، خبرنگار و مسئول فرهنگي پايگاه خبري چهاردانگه نيوز نيز ضمن توضيح مختصري در ارتباط با موقعيت و پتانسيل هاي مستعد بخش چهاردانگه عنوان كرد: منطقه ي چهاردانگه حدود 1500 كيلومترمربع وسعت داشته و داراي 96 روستا و يك شهر بوده و زمينه هاي توسعه ي فراوانی در اين بخش وجود دارد.

 

وي پتانسيل نيروي انساني در منطقه را بالا دانسته و حضور رجال سياسي اين بخش در 6 دوره نمايندگي مجلس، عضويت در شوراي شهر، مديران كل و … را دليل اين مدعا عنوان كرد

 

مسئول فرهنگي پايگاه خبري چهاردانگه نيوز با بيان اينكه بخش چهاردانگه از تنوع آب و هوايي ويژه اي برخوردار است گفت: منطقه چهاردانگه داراي آب هواي خزري، كوهستاني، و نيمه كويري مي باشد كه اين تنوع زمينه ي مساعدي را براي اين منطقه فراهم آورده است. تنوع كشت در عرصه كشاورزي و باغداري با توجه به شرايط آب و هوايي منطقه بسيار بالا بوده و مي توان از پتانسيل آن در جهت توسعه استفاده كرد.

 

وي قرار گرفتن منطقه چهاردانگه در مسير اصلي شمال به شرق و جنوب كشور را يكي از نقاط قوت، جهت دسترسي به مركز و جنوب كشور دانست.

 

آقاي خليلي مسائلي مانند داشتن معادن مختلف مانند زغال سنگ و فلوئورين، برخورداري از تنوع مکان های توريستی و طبيعت گردي مانند  چشمه سورت، درساچه پَله و چورِت، موقعيت ممتاز گردشگري مذهبي، برگزاري بزرگداشت ائمه در تمام شب هاي سال در كياسر، جنگل هاي وسيع و مهم تجاري كه عمده مواد اوليه كارخانه نكا چوب و  کارخانه چوب و كاغذ ساری را تامين مي كند و همچنين موقعيت ممتاز دامپروري در منطقه را مهم تلقي كرده و هر كدام از این موارد را زمينه اي براي توسعه و آباداني در منطقه دانست.

 

وي در ادامه گفت: منطقه چهادانگه با توجه به شرايط آب و هوايي مناسب يكي از منحصرترين مناطق كشور در زمينه گياهان دارويي مي باشد.

 

مسئول فرهنگي پايگاه خبري چهاردانگه نيوز ادامه داد: وضعيت پالايشگاه چهاردانگه با توجه به اينكه مجوز زيست محيطي و زمين را اخذ كره، هنوز مشخص نشده است. اين پالايشگاه در صورت احداث مي تواند بخش زيادي از مشكلات اشتغال و همچنین مشكل مهاجرفرست بودن منطقه را حل كند.

 

آقاي خليلي در پايان گفت: آقاي استاندار! انتقال زباله شهر ساري به منطقه چهاردانگه، علاوه بر خطرات زيست محيطي و بروز تصادفاتي كه به دليل ريزش شيرابه ي ماشين هاي حمل زباله حادث مي شود، براي مردم منطقه از نظر حيثيتي و رواني بسيار رنج آور مي باشد.

 

آقاي فلاح جلودار، پس از گوش سپردن به مطالب و بيان مشكلات منطقه از جانب اهالي رسانه چهاردانگه گفت: شما خبرنگاران شاهد و ناظر مشكلات منطقه هستيد. بايد دقت كنيد كه سياست ها چگونه در شبكه جاري مي شود. يك سري از مسائل دست ما نيست. مسئله سرمايه گذاري بيشتر مربوط به بخش خصوصي است و بخش خصوصي هم بايد از جنس مردم باشد.

 

آقاي استاندار در ادامه گفت: ما بايد مسائل را دسته بندي كنيم، به طور مثال در بخش كشاورزي بايد هر كدام از شاخه ها را دسته بندي كرده و در موردش بحث كنيم. بايد مراكز آموزشي و تحقيقاتي در ارتباط با كشاورزي در منطقه ايجاد شود ولي متاسفانه مراكز آموزشي ما پول و اعتبار كافي در اين زمينه را ندارند. بخش چهاردانگه به خاطر شرايط آب و هوايي متفاوت محل مناسبي براي كشت گياهان دارويي و محصولاتي مانند خيار و سيب زميني و درختان سياه ريشه مانند سيب، گيلاس و گردو است.

 

آقاي فلاح جلودار با بيان اينكه در سال 1393 موضوع راه ارتباطي ساري – كياسر در رديف بودجه قرار گرفته گفت: آقايان شجاعي و دامادي نمايندگان شهرستان ساري در مجلس شوراي اسلامي پيگير موضوع راه هستند. اين بودجه كه حدود 4 ميليارد تومان است ان شاء الله در سال هاي آينده به دولت تزريق خواهد شد.

 

وي در ادامه بحث مهم زباله را مطرح كرده و گفت: بحث زباله مسئله اي بسيار نامتعارف در استان مازندران است. نيروگاه زباله سوز ساري در حال راه اندازي بوده و با راه اندازي اين نيروگاه و جداسازي شيرابه ها از زباله، انشاء الله ديگر زباله اي در بخش چهاردانگه آورده نخواهد شد.

 

آقاي استاندار در پاسخ به سوال آقاي عباسي، خبرنگار فارس در مورد آب شرب و مجتمع آبرساني منطقه پشتكوه گفت: شما خبرنگارن به نمايندگي از مردم يك درخواست به مديريت آبفار استان بنويسيد و شديداً اين موضوع را پيگيري كنيد. حتماً به مسئولان تذكر داده خواهد شد تا هر چه زودتر به اين مشكل رسيدگي كنند.

 

آقاي فلاح جلودار در مورد گردشگري در منطقه گفت: مسئله ي گردشگري يكي از كم هزينه ترين راه هاي درآمد براي اهالي است. مثلاً در خانه هاي روستايي مي توان گردشگر جذب كرد. خيلي ها دوست دارند فقط يك شب در اين خانه هاي روستايي باشند. كشورهاي تركيه و اسپانيا و ديگر كشورهايي كه سابقه ي طولاني در اين زمينه دارند  از بخش گردشگري استفاده بسيار مي كنند.

 

وي گفت: بيشتر بودجه ي ادارات و سازمان هاي ما صرف هزينه هاي خودشان مي شود و در واقع اكثر درآمد كشور خرج درآمد جاري مي شود. در سال 1384 كل هزينه اختصاص داده شده 25 ميليارد بود كه اين مبلغ در سال 1393 به 125 ميليارد رسيده است.

 

آقاي استاندار در ادامه گفت: چشمه ي آب معدني سورت را كه بنده خودم چند ماه پيش از آن بازديد كردم، همه چيز براي ساماندهي اش آماده است و من خودم بسيار علاقمندم تا اين موضوع هر چه سريعتر پيگيري شده و به نتيجه برسد تا اين چشمه ي منحصر به فرد كه هزاران سال قدمت دارد سامان يابد.

 

آقاي استاندار در پايان از خبرنگاران به عنوان پلي ارتباطي بين دولت و ملت اشاره كرد كه مي توانند تاثير زيادي در انعكاس مسائل و مشكلات جامعه و انتقال آن به دولت داشته باشند.

 

براي ديدن تصاوير در اندازه بزرگتر روي آنها كليك كنيد

 

jalese-ostandar-31-tir-93-1

jalese-ostandar-31-tir-93-2

jalese-ostandar-31-tir-93-3

jalese-ostandar-31-tir-93-4

 

تهيه گزارش و عكاس : علي نظري

 

1 نظر
  1. حسن می گوید

    سلام
    میشه بفرمایید این سایت های خبری چگونه انتخاب شدند؟ نرماب دوسر- ارا نیوز و خیلی از سایت های دیگه انگار نیستند! داستان چیه؟
    …………………………………………….
    چهاردانگه نیوز: سلام. بهتر است در این باره از روابط عمومی استانداری پیگیری نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.