پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

«نبیان» و کوچه «علی» چپ/یکی معاون عمرانی استانداری را از خواب بیدار کند!

دیروز «سید عیسی هاشمی حیدری» معاون عمرانی سابق استانداری مازندران در دولت احمدی نژاد که امروز به عنوان معاون اموربین الملل قرارگاه خاتم مشغول به کار است از روند احداث «زیرگذرفرح آباد» بازدید به عمل آورد اما «علی نبیان» جانشین هاشمی و معاون عمرانی فعلی استانداری مازندران در این مدت حتی زحمت یک بازدید ساده را از مهمترین پروژه عمرانی مرکز استان به خود نداده است.

0
 

پایگاه خبری چهاردانگه: کارگران مشغول کارند. این حال و هوای میدان فرح آباد ساری است. میدانی عجیب که بارها مورد کندوکاو قرار گرفت و بعد از انتخاب «مهدی عبوری» به عنوان شهردار ساری یکی از پرسروصداترین میادین شهر شد.

 

از ماجرای اسب ها تا آبگرفتگی

اولین بار نام این میدان وقتی جهانی شد که اسب های قدیمی میدان امام(ره) را به آنجا منتقل کردند. برخی از نهادها به بهانه هایی عجیب اقدام به جمع آوری و تخریب این مجسمه های قدیمی کرده بودند که شهردایر موفق شد با احیای مجدد آنها( که به افزایش بی سابقه محبوبیت شهردار در ساری منجر شد) میدان فرح آباد را به میدان سوارکاری این مجسه های اساطیری بدل کند.

نام این میدان بعد از آنکه با نام پُلی که دوره شهردار سابق «علی حجازی» بر رویش ساخته شده بود تضاد پیدا کرد بار دیگر بر سر زبان ها افتاد. اهالی شهر از خود می پرسیدند که چرا نام میدان فرح آباد است و نام پلی که از روی آن می گذرد«ولیعصر»؟ همچنین مردم نگرانند نام زیرگذر در حال تاسیس هم چیز دیگری شود و آنوقت ساری می ماند با یک میدان و سه اسم!

اما از این حرف ها که بگذریم جمع شدن آب، بعد از اندکی بارندگی در این میدان(اتفاقی که پیش از احداث پل ماشین رو سابقه نداشت) مایه تعجب مردم شده و چهره ساری را در ضلع شمالی از ریخت انداخته بود. تا اینکه کاشف بعمل آمد ستون های پل مذکور را از وسط کانال های فاضلاب رد کرده اند که این اقدام در نوع خودش یک مهندسی عجیب و غریب جهانی است.

 

 

پیچیده ترین پروژه عمرانی ساری

به هر حال بعد از آنکه شهرداری موضوع آبگرفتگی در میدان را حل کرد خبر داد برای اینکه ساری را مستقیما به دریا وصل کنیم و در راستای شعار «گردشگری؛ محور توسعه ساری» باید راهی مسقیم ایجاد کنیم. پس تصمیم گرفتند زیرگذری را بسازند که  از دردسر مسافران بکاهد و همچنین ترافیک «میدان فرح آباد» را کم کرده و البته به زیبایی این میدان تاریخی بیافزاید.

شهرداری ساری قول داد که ۱۸ ماهه پروژه را به اتمام می رساند و حالا خبرهای رسیده حاکی از آن است که مرحله نهایی این پروژه عظیم  که در نوع خود بی سابقه بود و از حیاتی ترین نقطه تاسیسات ساری( برق ۲۰/۶۳، محل گذر اصلی فیبر نوری؛گاز، آب و فاضلاب) عبور می کند روبه پایان است و به زودی عملیات جاده سازی آن آغاز خواهد شد.

این زیرگذر از جهات فراوانی یکی از پیچیده ترین پروژه های عمرانی شهری در مازندران است که عبارت در گزارشی مفصل در آینده ای نزدیک به مشخصات فنی آن اشاره خواهد کرد.

 

 

بی مهری مسئولان استانی به عظیم ترین پروژه زیرگذر مرکز استان

اما موضوع این گزارش نه پیچیده گی و دشواری کار بلکه بی مهری مسئولان استانی به عظیم ترین پروژه زیرگذر مرکز استان است.

در حالیکه همه دستگاه های دولتی در زمان خواب سرمایه به سر می برند و پروژه در تعطیلی محض هستند شهرداری ساری همزمان ۳ پروژه بزرگ پارک بانوان، زیرگذر میدان فرح آباد و بوستان ولایت را در دستور کار دارد و بنا به وعده «مهدی عبوری» این پروژه ها در سالجاری یکی پی از دیگری افتتاح خواهد شد. اما معاونت عمرانی استانداری به جای تقدیر و الگوبرداری از این شیوه، سکوت و بی توجهی را در دستور کار قرار داده و در این مدت نه تنها بازدید از روند احداث آن نداشته، بلکه با بی تفاوتی توهین آمزی از کنار آن گذشته است.

تا به حال چهره های شاخص فراوان شهری و ملی از روند احداث این زیرگذر بازدید کرده اند اما دریغ از یک نیم نگاه از سوی استانداری مازندران.

 

 

از بازدید معاون بین الملل قراگاه خاتم تا خواب تابستانی معاون عمرانی استانداری مازندران

به عنوان نمونه دیروز «سید عیسی هاشمی حیدری» معاون عمرانی سابق استانداری مازندران در دولت احمدی نژاد که امروز به عنوان معاون اموربین الملل قرارگاه خاتم مشغول به کار است از روند احداث «زیرگذرفرح آباد» بازدید به عمل آورد اما «علی نبیان» جانشین هاشمی و معاون عمرانی فعلی استانداری مازندران در این مدت حتی زحمت یک بازدید ساده را از مهمترین پروژه عمرانی مرکز استان به خود نداده است.

اینکه معاون سابق عمرانی و معاون فعلی قرارگاه خاتم از تهران راهی ساری می شود تا از این پروژه بازید کند یک پیام روشن دارد و آنهم اینکه شهرداری می تواند روی حمایت های لجستیکی و فنی قرارگاه خاتم به عنوان بزرگترین مجری پروژه های عمرانی کشور حساب باز کند.

اما اینکه «نبیان» تا به حال سری به پروژه نزده هم یک پیام روشن دارد و آنهم اینکه شهرداری نمی تواند روی کمک استانداری که تنها ۲ خیابان با آن فاصله دارد و موظف است از تاوسعه عمرانی استان حمایت کند حساب باز کند. این یعنی در دیار خود تنها بودن. این یعنی خیانت محض به مردمی که بیشترین رای را به شعارهای این دولت دادند!

بی شک آقای نبیان یا حوصله یا وقت نداشته اند یا شاید هم کارهای مهمتری داشته اند و البته شاید هم برخلاف ادعای نادرستشان درباره ساروی بودن حالا معلوم شده که زاده ی جای دیگری هستند و اصلا نه ساری برایشان اهمیت دارد و نه شهرداری مرکز استان!

اینگونه بی تفاوتی ها آنهم بعد از دیدار عجیب و ناگهانی مهدی عبوری و ربیع فلاح در ساختمان استانداری که به نظر خط پایانی اختلاف نماینده عالی دولت و مدیریت شهری ساری بود نشان می دهد که استانداری قرار نیست قدمی بردارد و همه آنها حرف ها در جلسه آشتی کنان تعارفاتی لفظی بوده است.

بی توجهی استانداری مازندران به پروژه های شهری ساری بی شک به چشم مردم این شهر خواهد آمد و بی شک در میزان اعتماد مجدد آنها به حسن روحانی در بهار ۹۶ اثر خواهد گذاشت.

 

 

بی توجهی استانداری به ساری و کاهش محبوبیت روحانی در مرکز استان

ساری که بیشترین رای در کشور را به حسن روحانی داد حالا دودل است که برای دور بعدی چه کسی را انتخاب کند. به احتمال زیاد ساروی ها اگر گزینه مورد نظرشان را پیدا نکنند ترجیح می دهند در انتخابات شرکت نکنند، تا اینکه به کسی رای بدهند که مسئولانی را در مازندران بر سر کار گذاشته که میلی به توسعه ساری ندارند و عملا توجه بیشتری به شهرهای دیگر مازندران می کنند و به این مسئله اهمیتی نمی دهند که توسعه مازندران در گرو توسعه مرکز استان است.

البته این بی میلی و دودلی در سال گذشته و در جریان سفر دکتر روحانی به ساری و استقبال سرد مردم مرکز استان خود را به خوبی نشان داد و ادامه روند معیوب موجود بی شک به انفجار این برخورد سرد در انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری خواهد انجامید.

 

«نبیان» گوشه گیرترین معاون عمرانی ۱ دهه اخیر مازندران 

علی نبیان که باید او را مردم «مصاحبه در باره پروژه های نیمه کاره» خواند یکی از فشلترین و بیکارترین معاونان استانداری مازندران است. کافی است نام وی را جستجو کنید تا ببینید آخرین مصاحبه یا خبر از وی که قاعدتا یکی از مهمترین مسئولان اجرایی استان است به چه زمانی باز می گردد. او نه مصاحبه اختصاصی می کند و نه از خجالت مردمی که مدام می پرسند چرا استانداری در این سه سال حتی یک پروژه بزرگ عمرانی افتتاح نکرده در جمع مردم حاضر می شود. «نبیان» را بی شک باید گوشه گیرترین معاون عمرانی ۱ دهه اخیر مازندران دانست که «بی پولی» ورد زبانش شده و کلا از صحنه محو شده است.

از استاندار مازندران انتظار می رود معاونت عمرانی را مورد واکاوی جدی قرار داده و ببیند چرا پروژه های عمرانی درون استانی با چنین روند کندی مواجه هستند و نارضایتی مردم از عملکرد استانداری در حوزه عمرانی تا این حد افزایش داشته است.

بی شک وضعیت مالی بد دولت در این بی عملی موثر است اما سوال اینجاست که چطور دیگر معاونان عمرانی استانداری ها برای جذب اعتبارات به هر دری می زنند و به هر حال برخی از پروژه ها را به اتمام می رسانند اما «علی نبیان» از عهده چنین کاری بر نمی آید.

به هر حال فی المجلس بهتر است آقای معاون تا دیر نشده سری به این پروژه بزرگ فنی بزند و در کنار آموختن تلاش و مدیریت جهادی از دشواری های این زیرگذر بی سابقه مطلع شود، حالا کمک کردن و همکاری پیشکش،حداقل برای عکس یادگاری گرفتن جلوس بفرمائید.

منبع: عبارت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.