پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مینیاتوری زیبا با موضوع عید قربان اثر سید مهدی موسوی کیاسری

یکی از هنرهای اصیل و با سابقه و فوق العاده زیبای ایرانی که به نوعی از اصیل ترین هنرهای ایرانی به شمار می رود، هنر مینیاتور است.

2

ضمن عرض تبریک به مناسبت عید بزرگ بندگی و اطلاعت، عید سعید قربان، خدمت همه ی چهاردانگه ای های عزیز، یکی از هنرهای اصیل و با سابقه و فوق العاده زیبای ایرانی که به نوعی از اصیل ترین هنرهای ایرانی به شمار می رود، هنر مینیاتور است. این هنر با چنان ظرافتی به دست هنرمندان این مرز و بوم نقش می بندد که رنگ ها و پیچش خطوط چشم هر هنر دوستی را به خود خیره می کند.

آقای سید مهدی موسوی کیاسری، هنرمند جوان نگارگر و مینیاتوریست چهاردانگه ای که تا کنون طرح های بسیاری از مینیاتور و سیاه قلم کار کرده و همچنین ادر جشنواره های متعددی در سطح کشور نیز شرکت کرده است، طرحی از قربانگاه و صحنه ی قربانی حضرت اسماعیل (ع) به دست حضرت ابراهیم (ع) را نقش بسته است. این طرح آقای موسوی برگرفته از طرح زیبای استاد محمود فرشچیان، استاد بزرگ و از برجسته ترین هنرمندان عرصه ی مینیاتور کشور است.

ghorban-1

طرح « قربانگاه » اثر هنرمند جوان چهاردانگه ای، مهدی موسوی کیاسری

 

سید مهدی موسوی کیاسری از معدود شاگردان حال حاضر استاد فرشچیان است که در زمان حضور استاد فرشچیان در کشور خدمت این استاد بزرگ هنر مینیاتور کشور به کسب تجارب بیشتر می ردازد. برای این هنرمند جوان چهاردانگه ای آرزوی پیشرفت روز افزون در عرصه ی هنر این مرز و بوم را داریم.

mousavi-farshchian

سید مهدی موسوی کیاسری در کنار استاد محمود فرشچیان

مطلب باز نشر است

 

2 نظرات
  1. سعیدی کیاسری می گوید

    درود و خدا قوت و دست مریزاد به سید کیاسری
    همیشه سلامت و موفق باشی ای فرزند پاک چهاردانگه

  2. همولايتي می گوید

    به پدراحترام بگذارید ومطیع امر اوباشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.