پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مشروح خطبه های نماز جمعه چهاردانگه – ۵ شهریور ۱۳۹۵

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه، نماز جمعه ۵ فروردین ۱۳۹۵ چهاردانگه، به امامت حجت الاسلام تیموری در شهر کیاسر برگزار شد. به مناسبت هفته ی دولت حسن زاده معاون فرماندار ساری به عنوان سخنران حضور داشت.

1

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه، نماز جمعه ۵ فروردین ۱۳۹۵ چهاردانگه، به امامت حجت الاسلام تیموری در شهر کیاسر برگزار شد. به مناسبت هفته ی دولت حسن زاده معاون فرماندار ساری به عنوان سخنران حضور داشت.

حجت الاسلام والمسلمین تیموری یانسری امام جمعه چهاردانگه در خطبه اول نماز جمعه ۵ شهریور ۱۳۹۵ شهر کیاسر  ضمن سفارش به تقوا الهی به نمازگزاران با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) گفت: عبادت به زیادی نماز و روضه نیست بلکه عبادت در اندیشه و تفکر در امر خداست چرا که با تفکر و شناخت معرفت حاصل می شود و با داشتن معرفت به وظایف عمل خواهیم کرد و کسانی که با شناخت و معرفت به وظفه عمل نکنند لجوج و عنود خواهند بود، مانند شیطان و بنی اسرائیل.

ایشان در ادامه خاطر نشان کرد: اگر در روایت و احادیث آمده است گریه کردن و به حالت گریه درآمدن برای امام حسین (ع) و یا زیارت امام حسین (ع) بهشت را بر انسان واجب می کند، با معرفت و شناخت تحقق می یابد یعنی با معرفت ظلم و ظالم را می شناسد، مظللوم را می شناسد، راه امام حسین را می شناسد و در این راه قدم بر می دارد ، در این زمان زیارت، اشک و عزاداری مفهوم پیدا می کند.

 

namaz-jomea-95-6-5-1

امام جمعه چهاردانگه در ادامه خطبه اول به بحث های هفته گذشته پرداخت و با بهره گیری از آیات و روایات به درس هایی از زندگی حضرت موسی  اشاره کرد.

حجت الاسلام المسلمین تیموری در خطبه دوم با اشاره به سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر  به دست منافقین،   هفته دولت را به تمامی کسانی که صادقانه به مردم و کشور خدمت می کنند تبریک گفت و با مطرح کردن این سوال که چرا نام و یاد و خاطره شهید رجایی و شهید باهنر در دل ها ماندگار و نامشان در بین مردم بلند است خاطر نشان کرد: ماندگاری این شهیدان در دل ملت ایران به این خاطر بود که با خدا پیمان بستند و در این راه قدم نهادند و با باور و اعتقاد  از امام و رهبری سخن می گفتند نه از روی ظاهر سازی و فریب کاری. با اتکا به خدا ، خود و مردم کار می کردند و نگاهشان به بیگانگان و وابستگی به غرب و آمریکا نبود ، اشرافی زندگی نکردند و حقوقهای نجومی و آنچنانی نمی گرفتند با دشمنان اشدا علی الکفار بودند و با دوستان رحماء بینه.

وی در ادامه افزود: امید است که دولت مردان با الگو گیری از این شهیدان به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت کنند.

 

امام جمعه چهاردانگه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار رئیس جمهور و اعضای دولت به مناسبت هفته دولت با معظم له گفت: اداره کشور سخت است ، انتظارات فراوان و مشکلات بسیار ولکن مدیریت و برنامه ریزی لازم است ، فعالیت ها  نباید مقطعی و نمایشی باشد  بلکه باید مستمر  و تا اخرین روز دولت مشغول کار و فعالیت باشند.

خطیب جمعه کیاسر افزود: حل مشکلات اقتصادی در گرو اجرای اقتصاد مقاومتی است و در این راه کار جهشی لازم است، هدایت تسهیلات بانکی و حجم عظیم نقدینگی به سوی تولید و ایجاد مشوق های صادراتی و همچنین توجه به روستاها و ایجاد صنایع تبدیلی لازم است.

حجت الاسلام والمسلمین تیموری گفت : به وعده های هیچ یک از دولت  ها در آمریکا نمی توان اعتماد کرد و نباید در مقابل وعده های آنان عمل نقد انجام داد که متاسفانه در برجام انجام شد. امریکایی ها وعده نسیه دادند و ما نقد عمل کردیم.

امام جمعه چهاردانگه با اشاره به حضور مسئولین بخش به مناسبت هته دولت در دفتر ایشان و ارائه گزارش از عملکرد یک ساله  گفت: بخشدار محترم و رئیس جهاد کشاورزی بخش چهاردانگه گزارشات خوبی ارائه دادند ولکن توقعاتی از طرف مردم منطقه چهاردانگه نسبت به مسئولین است که به آن اشاره می کنم.

حجت الاسلام تیموری حل معضل زباله و شیرابه آن را ضروری دانست و گفت: تقاضای ما سرعت بخشیدن در راه اندازی زباله سوز است.

namaz-jomea-95-6-5-2

 

ایشان در ادامه خاطر نشان کرد: جاده باریک ساری به کیاسر که یکی از معضلات منطقه است. پیشنهاد دادیم که حداقل شیب های تند و پیچ های خطرناک سه بانده شود و مقداری ازخسارت های ناشی از تصادفات کاسته شود.

امام جمعه کیاسر افزودند: با وجود فاصله زیاد بین دو استان سمنان و مازندران و دسترسی سخت مردم و وجود تصادفات خطرناک، درمانگاه و مرکز بهداشت و درمان کیاسر از حداقل امکانات پزشکی و درمانی برخوردار نیست. مسئولین گزارش دادند که یک آمبولانس به درمانگاه اهدا خواهد شد، آیا این مشکلات فقط با امبولانس حل خواهد شد؟!!

حجت الاسلام تیموری با اشاره به کمبود آب اشامیدنی در منطقه و معضل آب در شهر کیاسر افزود: به روستاها که سرکشی می کنیم مردم از کمبود آب و جاده های نامناسب روستایی گله دارند.

وی در ادامه افزود: راه اندازی کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل معضل بیکاری جوانان منطقه را حل خواهد کرد و همچنین خرید به موقع و صادرات محصولات کشاورزی و احداث کارخانه های صنایع تبدیلی و سردخانه از انتظارات بجا و اساسی کشاورزان منطقه  می باشد.

ایشان در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که در سال اقدام و عمل مسئولین در جهت رفع مشکلات اقدام کنند و مردم به وضوح و از نزدیک اقدامات دولت و اثرات آن را لمس کنند.

 

namaz-jomea-95-6-5-3 namaz-jomea-95-6-5-4

 

1 نظر
  1. محمدی می گوید

    اما کو گوش شنوا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.