پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضرورت جدی گرفتن ساماندهی چشمه آب معدنی سورت/ محور تاکام ـ ساری نیازمند پیگیری ملی است

معاون عمرانی فرماندار ساری گفت: چشمه آب‌معدنی سورت باید سریع‌تر ساماندهی شود و در صورت عدم توجه این سازه طبیعی در معرض نابودی قرار می‏‌گیرد.

1

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه: لطف‌الله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارتباط با موضوع ساماندهی آب شرب مجتمع تلمادره مازندران اظهار کرد: برای تعیین تکلیف آب شرب مجتمع تلمادره ساری قرار است جلسه‌ مشترکی با حضور مسؤولان برگزار شود تا تصمیم مناسبی برای تامین آب شرب مردم منطقه اتخاذ شود.

 

وی تصریح کرد: در بررسی اولیه تصمیم گرفته شد که یک حلقه چاه دیگر در نزدیکی این چاه حفر شود که پس از بررسی کارشناسی مشخص شد چاه مدنظر در شعاع قانونی چاه قبلی قرار دارد و باعث مشکلات برای چاه آب فعلی می‏‌شود.

 

معاون عمرانی فرماندار ساری خاطرنشان کرد: نتیجه نهایی بررسی بعد از نشست مشترک اطلاع‌رسانی می‎‏شود و همه تلاش ما این است که این آب شرب در اختیار اهالی منطقه قرار گیرد.

 

منطقه جمال‌الدین‌کلا منتظر حضور سرمایه‌گذار

وی در پاسخ به اینکه چرا نسبت به تامین زیرساخت منطقه جمال‌الدین‌کلا ساری که مدتی است به عنوان منطقه نمونه گردشگری معرفی شده است، اقدام نمی‏‌شود، گفت: مشکلی برای انتقال برق در این مسیر وجود ندارد، در حال حاضر مهم‌ترین مسأله حضور سرمایه‌گذار برای اجرای طرح‌های گردشگری در این منطقه است.

 

عباسی اضافه کرد: دولت برای تامین زیرساخت در این مراکز مشکلی ندارد، ولی دغدغه اصلی در این مناطق و دیگر مناطق حضور سرمایه‌گذار است.

 

وی یادآور شد: در مناطق محروم کشور با تشکیل تعاونی این مشکل حل و فصل می‎شود که نیاز است از ظرفیت‌های بومی و محلی در قالب تعاونی برای توسعه گردشگری اقدام شود.

 

چشمه آب‌معدنی سورت باید سریع‌تر ساماندهی شود

معاون عمرانی فرماندار ساری درباره وضعیت چشمه آب‌معدنی سورت،گفت: تجربه ساماندهی چشمه آب‌معدنی گرگین‌آباد دردودانگه را داریم، برای ساماندهی چشمه آب‌معدنی سورت نیاز به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است.

 

وی اضافه کرد: در منطقه دودانگه وقتی برای ساماندهی چشمه آب‌معدنی گرگین‌آباد در ابتدا مراجعه شد با مخالفت‌های اهالی روستا مواجه بودیم ولی با پیگیری انجام شده و رایزنی‌ با اهالی منطقه این موضوع رفع شد و در حال حاضر شاهد حضور گردشگران متعدد با ارائه خدمات تا حدودی مناسب هستیم.

 

عباسی با اعلام اینکه چشمه آب‌معدنی سورت باید سریع‌تر از این وضعیت خارج شود، گفت: در صورت عدم توجه به این چشمه خدادادی احتمال بروز آسیب جدی به این چشمه وجود دارد.

 

وی اضافه کرد: برای سازه‌های طبیعی مانند چشمه آب معدنی سورت باید ارزش ویژه‌ای قائل شد و از این ظرفیت برای توسعه گردشگری استفاده کرد.

 

معاون فرماندار ساری خاطرنشان کرد: برای معرفی سرمایه‎گذار در مناطق روستایی نیاز است که در حوزه اجتماعی هم اقدامات اساسی انجام شود که فرهنگ‌سازی لازمه اساسی در این حوزه است.

 

وی تاکید کرد: در حوزه گردشگری چشمه آب‌معدنی سورت باید از ظرفیت‌های بومی و محلی به خوبی استفاده شود و این موضوع نیز در نظر گرفته شد.

 

تامین مصالح از منطقه دودانگه

عباسی درباره وضعیت محور ساری ـ تاکام نیز گفت: در حال حاضر پیمانکار مشغول اجرای طرح است، موضوع تامین مصالح یکی از دغدغه‌های جدی در اجرای این طرح بود که با رایزنی‎های انجام شده تا حدودی این مشکل برطرف شد.

 

وی یادآور شد: برنامه‌ریزی برای افتتاح قطعه‌ای از این طرح در دستور کار است که برای تکمیل بخشی از محور مصالح در اختیار قرار دارد.

 

معاون عمرانی فرماندار ساری اضافه کرد: بخشی از نیازمندی‌های مصالح این منطقه مقرر شد که پس از بررسی از منطقه پرکوه دوادنگه تامین شود که مراحل اداری برای اجرای این طرح در دستور کار قرار دارد.

 

وی درباره اقدامات انجام شده برای آزادسازی بخشی از محور گفت: بخشی از مسیر آزادسازی نشد که رایزنی در این ارتباط هم در حال انجام است، در حال حاضر برای اجرای بخشی از پروژه مسیر آزادسازی شده وجود دارد.

 

عباسی در پایان گفت: تامین مصالح و رفع موانع در ساری انجام می‎شود برای تامین منابع مالی نیاز به رایزنی‌های ملی است که این موضوع باید به صورت کلان پیگیری شود.

 

1 نظر
  1. علیرضا می گوید

    اقای عباسی ازاینکه به فکراب معدنی سورت هستین ممنون اما مردمان منطقه سورت خواستارمدیریت بران اثرهستند چراسرمایه گذارمگراهالی منطقه چه کم دارند شما آورده میخاین بسم الله ورود کنید بالای ۳میلیارد تومان درتوان ۳۰۰۰نفرازافرادبالای ۱۸سال منطقه وجود دارد وبه هیج قیمتی راضی نیستن غیربومی ورود کند .واجازه نخواهند داد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.