پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معرفی آیت الله حاج سید احمد ارایی

1

 

نویسنده: حجت الاسلام سید ابوالحسن شفیعی

سید احمد چهارمین فرزند شهید آیت الله حاج سید حسن ارایی از علمای صاحب نفوذ و متدین در تهران اواخر قاجار و از مشروطه طلبان بودند وی نقش اساسی در مجلس داشت.

photo_2016-08-14_19-55-17

ایشان دو پسر به نام های حاج سید مهدی و حاج سید آقا داشت و دختران وی با تجار و بازاری های تهران ازدواج کردند به جز سیده شرف السادات که به پیشنهاد سید احمد با آیت الله العظمی مرحوم شیخ مهدی امامی امیرکلایی از علمای بزرگ تهران ازدواج کرد.

سید احمد علاقه زیادی به شیخ مهدی امیرکلایی بابلی داشت که کتابخانه معروف خود را در تهران به نام شیخ کرد حتی وصیت نمود شیخ مهدی همانند فرزندان وی ارث ببرد.

photo_2016-08-14_19-55-21

سید احمد از مالکین بنام مازندران بودند و فرزند وی حجت الاسلام حاج سید مهدی یکی از سیاسیون ان زمان و با رتبه سه قضایی مشغول به فعالیت بودند تعیین حدود شش دانگ روستای ارا از فعالیت های ارزنده سیدمهدی ارایی است.

سمت قضایی امانت صلح حاج سید مهدی

 علی اکبر داور در سال ۱۳۰۵ شمسی وزیر عدلیه شد و قضات شایسته ای را انتخاب کرد و کسانی هم که سوابق درخشان حوزوی داشتند بهره گرفت و به خدمت پذیرفت و آنهایی که دارای لباس روحانیت بودند چون از قضات عدلیه بودند لباس مخصوص تهیه کرد که حاج سید مهدی ارایی از جمله این روحانیون بود.

photo_2016-08-14_19-55-25

1 نظر
  1. علی می گوید

    سلام. کاش مطلبتون رو سند می دادید. عالی تر میشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.