پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دیدار مدیر کل کمیته امداد مازندران با مددجویان چهاردانگه

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره)مازندران به همراه تنی چند از مسئولین مددجویان منطقه محروم چهار دانگه ساری دیدار کرد.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از سایت خبری کمیته امداد، تیمور طهماسب پور در این دیدار که با هدف بررسی مشکلات مددجویان بخش چهاردانگه و آبادانی اراضی شیبدار انجام شد ،گفت:یکی از اهداف اصلی کمیته امداد توانمند سازی مددجویان تحت حمایت است تا به خود کفایی برسند.

 

وی یکی از عرصه های توانمندی مددجویان را وجود اراضی شیبدار دانست و افزود:مساعدتهای لازم جهت توسعه باغات، آبادانی زمینهای شیبدار ،کاشت درخت وتغییر الگوی کشت صورت گرفته است.

 

مدیر کل کمیته امداد مازندران،با بیان اینکه سال گذشته ۱۷۶هکتار از اراضی شیبدار با  همکاری جهاد کشاورزی در سطح استان زیر کشت نهال مثمر قرار گرفت و  ۱۸۵نفر در این طرح مشغول به کار شدند،تصریح کرد:امسال نیز ۵۶۰ هکتار از اراضی شیبدار در استان شناسائی و مراحل واقدامات آن در حال اجرا است.

 

طهماسب پور با بیان اینکه تلاش کمیته امداد در ایجاد روحیه امید،خودباوری،خوداتکایی و جلب رضایت مددجویان تحت حمایت است،اظهار کرد: رفع معضل بیکاری برخی از خانواده ها،افزایش سرانه درآمدی خانواده،کاهش مهاجرت به شهر ،رونق کسب و کارهای باغی در روستاهای اجرای این طرح در بین اقشار دیگر،زیبا شدن مناطق روستا و رونق صنعت توریسم از اهداف این طرح کشت نهال مثمر در اراضی شیبدار است.

 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای اردیبهشت تا پایان خرداد ماه سالجاری  ۲۵۹طرح اشتغال برای مدد جویان تحت پوشش این نهاد، در استان،اجرا شد ،گفت:طرح های اشتغال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶۴درصد رشد داشته و بیشتر در زمینه های صنفی وخدماتی،دامپروری وشیلات،کشاورزی وصنایع دستی، بوده است.

 

وی تصریح کرد:از ابتدای اردیبهشت تا پایان خرداد ماه سالجاری۱۲میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال  از اعتبارات کمیته امداد و۲۶میلیارد و ۸۸۶میلیون ریال از مانده اعتبارات قرض الحسنه بانکی سال ۹۴برای اجرای طرح اشتغال به مددجویان کمیته امداد تسهیلات پرداخت شد .

 

مدیر کل کمیته امداد مازندران، ،با اشاره به اجرای طرح‌های خوداشتغالی و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای خانواده‌های تحت حمایت ، افزود: کمیته امداد با اتخاذ سیاست‌های موثر و کارآمد در راستای تأمین عزت و کرامت خانواده‌ها و رسیدن به استقلال اقتصادی در مسیر اشتغال گام برمی‌دارد.

 

گفتنی است در دیدار مدیر کل کمیته امداد مازندران با مددجویان تحت حمایت این نهاد در منطقه محروم چهار دانگه ساری مساعدتهایی در بخشهای وام کارگشایی،کمک بلاعوض،درمان،تامین لوازم زندگی،تسهیلات اشتغال صورت پذیرفت.

 

یادآور می شود: در منطقه محروم چهار دانگه ساری دو هزار و ۹۷۵نفر تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند واز خدمات این نهاد بهره مندند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.