پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی ساری در مرحله تفاهم‎نامه است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه بیمارستان یک‎هزار تختخوابی ساری توسط سرمایه‎گذار خارجی در مرحله تفاهم‎نامه است، گفت: به‎جز این پروژه، حدود یک‎هزار تخت بیمارستانی در چهار شهر مازندران در حال ساخت هستند.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، قاسم جان‎بابایی عصر امروز به مناسبت روز خبرنگار به‌اتفاق مسؤول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در دفتر سرپرستی خبرگزاری فارس در این استان حاضر شد و با تبریک روز خبرنگار به چند سؤال پاسخ داد.

 

وی درباره بیماری تب کریمه کنگو و اینکه آیا در این زمینه تلفات جانی داشتیم، گفت: این بیماری مشترک بین انسان و دام است، باید هزینه بالایی برای جلوگیری از شیوع این بیماری انجام شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: تنها با سم‌پاشی روی بدن دام‌ها، نمی‌توان از شیوع بیماری تب کریمه کنگو جلوگیری کرد، بلکه باید دام‎ها از درون استخر سم‎پاشی عبور داده شوند تا بدن دام به ماده ضد کنه آغشته شود تا آن را از بین ببرد.

 

وی با اشاره به اینکه بیشتر دامداری‌های مازندران به شیوه سنتی اداره می‎شود، افزود: بسیاری از آنها توان پرداخت هزینه‎های مربوط به سم‎پاشی بر روی دام را ندارند، لذا دولت باید در این زمینه وارد عمل شود، زیرا بیماری تب کریمه کنگو، کشنده است.

 

جان‎بابایی اظهار کرد: در سال‎جاری ۶ نفر مشکوک به این بیماری داشتیم که اقدامات لازم انجام شد، اما مرگ و میر نداشتیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره مشکل سرمایشی یکی از بخش‌های بیمارستان امام خمینی(ره) ساری، گفت: طبقه سوم این بیمارستان(بخش داخلی) در روز گذشته مشکلی در سیستم خنک‎کننده داشت که در نخستین فرصت مشکل آن حل شد.

 

این مسؤول درباره بستری شدن برخی از بیماران در مکان‌های نامناسب بیمارستان، بیان کرد: در بیمارستان‌های دولتی مراجعه خارج از ظرفیت بیماران را داریم و نمی‌توانیم بیمار را پذیرش نکنیم، زیرا مسؤولیت قانونی دارد، در این شرایط بیمارستان‌های خصوصی بعضاً خالی از بیمار است.

 

وی ادامه داد: یکی از دلایل مهم را باید در وضعیت اقتصادی مردم جست‌وجو کرد؛ به‌عنوان مثال جراحی باز در بیمارستان خصوصی بین ۱۵ تا ۴۰ میلیون تومان است، اما در سیستم دولتی به ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد یا ممکن است یک بیمار در بخش ارتوپدی با ۱۰ میلیون تومان جراحی شود که این میزان در بیمارستان‎های دولتی به ۲۰۰ هزار تومان نیز کاهش می‎یابد.

 

جان‌بابایی درباره وضعیت بیمارستان یک‌هزار تختخوابی در مازندران توسط سرمایه‌گذار خارجی، گفت: این سرمایه‌گذاران تاکنون چهار بار به ایران آمدند و در مازندران و تهران با آنها صحبت‌هایی شد، تفاهم‌نامه اولیه انجام شده است، اما به مرحله اجرایی نرسیدیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه دومین دانشگاه در سطح کشور هستیم که به تفاهم اولیه برای ساخت بیمارستان یک‎هزار تختخوابی رسیده‎ایم، تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی و شورای اقتصاد باید استدلال‎های ارائه‎شده را برای برگشت سرمایه قبول کنند.

 

این مسؤول ادامه داد: البته این روند، به شرایط  اقتصادی کشور نیز مربوط است.

 

جان‎بابایی در پایان گفت: در حال حاضر نیز علاوه بر این سرمایه‎گذاری، حدود یک‎هزار تخت بیمارستانی در شهرهای مختلف مازندران در حال ساخت داریم که شامل ۲۰۰ تخت در بهشهر، ۲۰۰ تخت در قائم‌شهر، ۳۰۰ تخت در ماه‌فروجک و ۲۰۰ تخت در تنکابن داریم.

 

 

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.