پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

راه اندازی موقت دفتر کنسولگری عراق در ساری

مدیرکل حج و زیارت مازندران گفت که برای آسان سازی دریافت ویزای مشتاقان عزیمت به کربلا در اربعین حسینی ، دفتر کنسولگری عراق به صورت موقت در ساری راه اندازی می شود.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از ایرنا، حبیب الله ساداتی روز یکشنبه در نخستین جلسه کمیته فرهنگی ستاد اربعین مازندران در ساری افزود : امسال با توجه به برگزار نشدن فریضه حج تمتع ، سازمان حج و زیارت با حمایت سایر دستگاههای برای اعزام مشتاقان اربعین به عتبات عالیات برنامه ریزی کرده است .

وی ادامه داد : به طور قطع امسال استقبال برای حضور در کربلای معلا همزمان با اربعین حسینی بویژه در مازندران بسیار زیاد خواهد بود و به همین دلیل هم تدابیر لازم برای روان شدن انجام کارهای مقدماتی و اداری اندیشیده شده که یکی از آنها استقرار موقت دفتر کنسولگری عراق است .

مدیرکل حج و زیارت مازندران به مشتاقان اربعین حسینی در استان توصیه کرد تا تمامی نکاتی را که سازمان حج و زیارت در اطلاعیه های خود از جمله برای ثبت نام ذکر کرده ، مورد توجه قرار دهند.

** اعزام تنها با ثبت نام در سامانه سماح

ساداتی گفت : مهم ترین نکته ثبت نام در سامانه مشتاقان اربعین حسینی یا همان ‘ سماح ‘ است و افرادی که در این سامانه ثبت نام نکنند ، از اعزام به عتبات عالیات در اربعین حسینی محروم می شوند.

وی آدرس اینترنتی سامانه را samah.haj.ir اعلام و تاکید کرد : این سامانه از دیروز شنبه برای ثبت نام مشتاقان اربعین حسینی باز شد و لازم است افراد به صورت فردی یا گروهی ابتدا در این سامانه نام نویسی کنند.

ساداتی گفت : برابر تصمیم سازمان حج و زیارت و هماهنگی ها صورت گرفته با سایر مراجع ، در اربعینی حسینی تنها به افرادی مجوز عبور از مرز داده می شود که در سامانه سماح نام نویسی کرده باشند.

وی افزود : سازمان حج و زیارت با هدف دریافت روادید عراق و همچنین مدیریت پیاده روی زائران اربعین ، این سامانه را راه اندازی کرده و خارج از نام نویسی به کسی در ایام اربعین مجوز خروج از مرز داده نمی شود.

او ادامه داد : شرکت در مراسم اربعین حسینی در عتبات عالیات سفر خارجی محسوب می شود و همه مقررات ورود و خروج باید بدرستی اجرایی شود تا مشکلی برای زایران بروز نکند.

** پرداخت اینترنتی

هزینه های سفر مدیرکل حج و زیارت مازندران ثبت نام و گرفتن ویزا با اعتبار شش ماهه برای مشتاقان اربعین را الزامی است و گفت که این موضوع به نمایندگان ۲۰۰ کارگزاری حج و زیارت استان ابلاغ شده است.

وی افزود : یکی از موضوع های مهمی که باید در ثبت نام رعایت شود پرداخت هزینه های سفر به صورت اینترنتی و از طریق سامانه به شماره حسابی است که مشخص شده است .

او ادامه داد : برای بیمه زائران اربعین حسینی ۵۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است ولی این تخفیف شامل بار همراه آنان نمی شود.

** تمرکز امکانات حج برای اربعین

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین مازندران هم در این نشست با اشاره به برگزار نشدن فریضه حج تمتع در سال جاری ، گفت : اربعین حسینی امسال برای نظام ویژه و مهم است و دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری به اربعین حسینی توجه خاصی کرده است.

حجت الاسلام یوسف یوسف پور محرومیت ملت ایران از مناسک حج را با محرومیت امام حسین (ع) از این فریضه در سال ۶۱ هجری مقایسه کرد و افزود : همان گونه که امام دوم شیعیان پس از محرومیت از فریضه حج راهی کربلا شد ، ملت ایران هم امسال در اربعین حسینی عازم کربلا می شوند .

وی مراسم پیاده روی اربعین حسینی را یک حرکت فرهنگی و دینی توصیف کرد و ادامه داد : شعار امسال اربعین حسینی هم ‘ یا ابوالفضل العباس ‘ است .

یوسف پور اربعین حسینی را بزرگ ترین اجتماع بشری توصیف کرد و گفت : این اجتماع قدرتمند دوستداران اهل بیت را بیمه می کند.

پارسال حدود ۳۰ هزار مشتاق در اربعین حسینی از مازندران به کربلا عزیمت کردند.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.