پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گفتگوی اختصاصی پایگاه خبری چهاردانگه با دو گردشگر لهستانی

روز چهارشنبه ۳۰ تیرماه ۱۳۹۵ ، جشنوراه روستا در شهر میزبان دو مهمان گردشگر خارجی از کشور لهستان بود که برای بازدید از استان مازندران و ساری و همچنین بازدید از غرفه های جشنواره روستا در شهر آمده بودند.

0

 

روز چهارشنبه ۳۰ تیرماه ۱۳۹۵ ، جشنوراه روستا در شهر میزبان دو مهمان گردشگر خارجی از کشور لهستان بود که برای بازدید از استان مازندران و ساری و همچنین بازدید از غرفه های جشنواره روستا در شهر آمده بودند.

 

پایگاه خبری چهاردانگه از این فرصت استفاده کرده و گفتگوی دوستانه و نسبتاً مفصلی با این دو گردشگر خارجی انجام داده است.

 

gardeshgar-4

 

با بازدید از غرفه های نمایشگاه چه چیزی برای شما جالب بود؟

موسیقی را دوست داشتم، غذای های محلی به ویژه آش مازندرانی را خوردیم و خیلی خوشمزه بود و به نظر همه چیز رنگارنگ و جالب بود.

 

با توجه به اینکه یکی از منحصر به فرد ترین چشمه جهان در بخش چهاردانگه قرار دارد آیا از این مکان بازدید کرده اید؟

بله روز گذشته بازدیدی از باداب سورت داشتیم.

 

نظرتان در مورد این مکان دیدنی چیست؟

متاسفانه باداب سورت در حال نابودی است. ولی بسیار برای من  این همه زیبایی در این چشمه منحصر به فرد جالب بود،. من مهندس محیط زیست هستم، در مطالعاتی که در این مورد در لهستان داشتم در مورد این چشمه زیبا شنیده بودم و خیلی دوست داشتم که این چشمه را از نزدیک ببینم.

 

gardeshgar-1

 

آیا به چشمه پاموکاله ترکیه که تا حدودی به چشمه سورت شباهت دارد رفته اند و اگر رفته اند مقایسه ی شما از این دو مکان چیست؟

بله، ما سفری به پاموکاله هم داشتیم. متاسفانه از نظر ساماندهی و نگهداری به هیچ عنوان پاموکاله با باداب سورت قابل مقایسه نیست. در پاموکاله ترکیه از این مکان به بهترین شکل محافظت و نگهداری می کنند. ولی به نظر باداب سورت با کمترین امکانات به حال خود رها شده است. ولی از لحاظ زیبایی باداب سورت خیلی زیبا تراست. همچنین در باداب سورت به نسبت پاموکاله آب بیشتری جریان دارد. سطح آب و رنگ های متنوع باداب سورت واقعاً بی همتا و زیباست.

 

آیا از دیگر مکان های توریستی چهاردانگه  بازدید کرده اید؟

متاسفانه طبق برنامه فقط از باداب سورت دیدن کردیم و سپس به ساری آمدیم. ولی تصاویر و وصف آبندان های الندان و چورت را هم شنیده بودیم.

 

شما قبل از ساری از چه شهرهایی دیدن کردید؟

ما با هیچ هایکینگ ( hitchhiking ) یا رایگان سواری به گردش به کشورهای مختلف می پردازیم. ( رایگان‌سواری یا به انگلیسی هیچ هایکینگ ( hitchhikin) سوار شدن بر خودرو یا کامیون عبوری به قصد سفر و بدون پرداخت کرایه است. )، ما از لهستان تا همین ساری بدون پرداخت هیچ مبلغی به عنوان هزینه حمل و نقل و بدون هیچ پولی سفر کردیم!

 

gardeshgar-2

 

بعد از بازدید از شهر ساری به چه شهرهای دیگر سفر خواهید کردید؟

ما در ایران بعد از ساری به شهرهای یزد، اصفهان، شیراز و بندرعباس خواهیم رفت و بعد از آن عازم کشور عمان هستیم تا در آنجا با گرفتن ویزای نپال و هندوستان به این کشورها هم سفر کنیم. متاسفانه در ایران امکان گرفتن ویزا برای چند کشور میسر نبود و ما باید این کار را از کشور عمان پیگیری می کردیم.

 

قبل  آمدن به شهر ساری از چه شهرهایی از ایران سفر کردید؟

قبل از ساری از شهرهای تبریز ، تهران، قزوین و بابلسر دیدن کردیم تا به ساری رسیدیم.

 

نظر شما در مورد شهر ساری چیست؟

شهر زیبایی است، به ویژه با بازدید از مسجد فرح آباد ساری خیلی از این مکان خوشمان آمد. البته هنوز فرصت داریم تا چند مکان دیگر ساری را هم بازدید کنیم. ایرانی ها خیلی مهمان نواز بودند و خیلی از مهمان نوازی شما ایرانی ها ممنون هستیم.

 

آیا با بازدید از ایران نظرشان در مورد این کشور عوض شده و آیا مبلغ خوبی برای ایران در کشورتان خواهید بود؟

بله حتماً، اتفاقاً ما دو نفر هم به پیشنهاد و توصیه ی یکی از دوستانمان در لهستان به ایران آمده ایم. او هم خیلی از ایران به ویژه از مهمان نوازی مردم تعریف می کرد.

 

این دو گردشگر لهستانی در پایان برای دقایقی مهمان غرفه ی پایگاه خبری چهاردانگه بودند و به مشاهده تصاویر و زیبایی های چهاردانگه و مازندران نشستند.

 

 gardeshgar-3

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.