پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مهار مار ۱۷۰ سانتی‌متری توسط آتش‌نشانی سیمرغ

یک حلقه مار که در یکی از باغات روستای ملاکلا سیمرغ عامل ترس و وحشت صاحب باغ را موجب شده بود، توسط مأموران آتش‌نشانی به دام افتاد.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از فارس، یک حلقه مار در یکی از باغات روستای ملاکلا این شهرستان که عامل ترس و وحشت صاحب باغ شده بود، توسط مأموران آتش‌نشانی به دام افتاد.

 

این مار از خانواده پیتلوس بوده و ۱۷۰ سانتی‌متر طول داشته که با حضور عوامل آتش‌نشانی توسط ابزار مارگیر مهار شده و پس از مهار، به خارج از شهر منتقل و در دامن طبیعت رها شده است.

 

 

 پتیلوس یا پیتیلوس در زبان محلی، مارمولک شیشه‌ای در زبان فارسی و نام علمی این مارمولک سئودوپوس آپودوس (pseudopus apodus) است، ماری طلایی‌رنگ که در حاشیه باغ‌ها و مزارع در بیشتر نقاط شمال کشور یافت می‌شود.

 

این مار که به خاطر رنگ و شکل خاص خود عامل ترس و وحشت افراد غیربومی و گاها بومی می‌شود سمی نبوده و جزو کم‌آزارترین مارها محسوب می‌شود البته این مار برای دفاع از خود گاز می‌گیرد که رها کردن مار در این شرایط بسیار سخت است.

 

 

این حیوان دارای بدن قهوه‌ای مایل به زرد است و در سطح شکم و سر پولک دارد، سر دایره‌ای مانند این مار سبب می‌شود که شبیه کرم به نظر برسد.

این نوع مار دارای پاهایی به‌اندازه دو میلی‌متر است که به‌سختی می‌توان آن را مشاهده کرد.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.