پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رمضان پای درسِ کلام وحی؛ محفلی که در بهار قرآن گل می‌دهد

محفل رمضانی تفسیر قرآن مسجد بعثت خرم‌آباد برای خودش حال و هوایی دارد؛ شب‌های رمضان گاهی که دلمان هوای نفس کشیدن در هوای آیات قرآن می‌کند همین‌جا قرار را مدار می‌کنیم، حال و هوایی که نزدیک ۱۰سال است هوای شهر را معطر کرده است.

0

 

محفل رمضانی تفسیر قرآن مسجد بعثت خرم‌آباد برای خودش حال و هوایی دارد؛ شب‌های رمضان گاهی که دلمان هوای نفس کشیدن در هوای آیات قرآن می‌کند همین‌جا قرار را مدار می‌کنیم، حال و هوایی که نزدیک ۱۰سال است هوای شهر را معطر کرده است.

 

روایت محفلی که در آستانه ۱۰ سالگی قرار دارد

مرور چهره‌های جلسات تفسیر قرآن حکایت متنوعی از کودک و نوجوان و پیر و جوان است، زن و مرد حوالی ساعت ۲۲ راهی مسجد می‌شوند تا پای درس قرآن بنشینند.

 

دقایقی را روی پله‌های منتهی به بخش خواهران مسجد می‌نشینیم تا چهره‌های واردشده به محفل را مرور کنیم، مادری با دختربچه‌اش وارد می‌شود، دختران نوجوان گروهی و رفاقتی شب‌ها همین‌جا قرار می‌گذارند، زن جوان نگاهش را می‌چرخاند تا همسایه را پیدا کند و کنارش بنشیند؛ پسربچه‌ای با شلوغی تمام پله‌ها را دوتایکی می‌کند و صدای خنده کودکانه‌اش در فضای مسجد می‌پیچد.

 

 

جمعیت بخش خواهران تا روی پله‌ها هم آمده است؛ از طبقه بالا بخش برادران را هم ورانداز می‌کنیم؛ نمایی که خیلی راحت می‌توان از آن تشخیص داده که بیش از ۷۰ درصد حاضران جوانان و نوجوانان هستند که پای درس قرآن آمده‌اند.

 

روایت محفلی که در آستانه ۱۰ سالگی قرار دارد، حکایت کودکانی است که پای درس قرآن قد می‌کشند و شب‌های رمضان برایشان ماندگار و خاطره‌انگیز می‌شود، محفلی که امسال مورد تفقد رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت.

 

ابراز رضایت رهبری از جلسات تفسیر قرآن

«کار خوبی است ، هرچه با جوانان درزمینهٔ قرآن کار شود کم است ، من تشکر می­کنم و سلام مرا برسانید و این برنامه را باقوت ادامه بدهید.» این تأکید رهبر انقلاب است که نماینده ولی‌فقیه در لرستان در جلسه هشتم تفسیر قرآن مسجد بعث به آن اشاره می‌کند.

 

آیت‌الله سید احمد میرعمادی در این رابطه می‌گوید: در تاریخ ۲۵/۳/۹۵ مصادف با هشتم رمضان ۱۴۳۷ ه.ق در جلسه افطاری که در محضر رهبر فرزانه انقلاب داشتیم ، گزارشی از برگزاری ۹ ساله تفسیر قرآن به‌ویژه برگزاری تفسیر در شب­های ماه مبارک رمضان با حضور جوانان ارائه دادیم و از محضر ایشان درخواست پیام برای این جلسه معنوی نمودیم که ایشان ضمن ابراز رضایت، بر تقویت این محافل تأکید کردند.

 

 

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به ۹ سال برگزاری جلسات تفسیر قرآن در خرم‌آباد که با استقبال کم‌نظیر جوانان همراه بوده است، گفت: ترویج فرهنگ قرآنی برکات زیادی به همراه دارد.

 

الگو برداری از جلسات تفسیر قرآن نماینده ولی فقیه در لرستان

آیت‌الله سید احمد میرعمادی با اشاره به استقبال مطلوب مردم از برگزاری جلسات تفسیر قرآن اظهار داشت: همچنین بازنشر مطالب جلسات تفسیر قرآن در فضای مجازی و خبرگزاری‌ها مؤثر بوده به‌طوری‌که هر فردی که می‌خواهد در این زمینه تحقیق کند با یک جستجوی اینترنتی به مطالب دست پیدا می‌کند.

 

آیت‌الله میرعمادی بابیان اینکه این‌گونه کارها و فعالیت‌ها ماندگار و اثربخش است ادامه داد: فعالیت درزمینهٔ قرآن برکات فردی و اجتماعی فراوانی در زندگی افراد دارد.

 

برگزاری جلسات تفسیر قرآن نماینده ولی‌فقیه در لرستان در حالی است که طی سال‌های اخیر این جلسات در سطح شهر تکثیرشده و در مکان‌های مختلف محافل تفسیر قرآن و جزء خوانی در ماه رمضان برگزار می‌شود.

 

 

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد آغاز برگزاری چندین جلسه تفسیر قرآن در خرم‌آباد را از برکات همین جلسه ۹ ساله دانست و بیان کرد: این الگوبرداری از جلسه تفسیر قرآن نعمت بزرگی است.

 

تربیت قاریان بین المللی در همین جلسات تفسیر قرآن

آیت‌الله میرعمادی استقبال جوانان و نوجوانان از این جلسه تفسیر قرآن را نیز از برکات و دستاوردهای آن دانست و افزود: به برکت همین جلسات قرآن قاریانی پرورش پیدا کردند که در سطح بین‌المللی تلاوت دارند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد به انگیزه خدایی و داوطلبانه مسئولان، خیرین و نیکوکاران برای حمایت از این جلسات تفسیر قرآن اشاره کرد و گفت: این حضور داوطلبانه از امتیازات این جلسات است.

 

وی بابیان اینکه هرسال یکی از سوره‌های قرآن در این جلسات تفسیر می‌شود، افزود: همچنین در جریان برگزاری جلسات تفسیر قرآن برخی از حاضران اقدام به حفظ سوره و یا جزوه برداری از تفسیر سوره موردنظر کرده و در پایان ماه مبارک با برگزاری مسابقه‌ای به برگزیدگان جایزه داده می‌شود.

 

 

با تبیین این جلسات اخیراً نیز در اقدامی تمبر جلسات تفسیر قرآن نماینده ولی‌فقیه در لرستان از سوی اداره کل پست استان لرستان طراحی و در حاشیه مراسم تفسیر قرآن رونمایی شد.

 

اعزام مفسران قرآن به مناطق مختلف

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان نیز با اشاره به برکات محافل و جلسات تفسیر قرآن، گفت: سال گذشته حدود ۱۷ محفل انس با قرآن در بخش‌های مختلف استان اجرا شد.

 

حجت‌الاسلام مهدوی امین به برگزاری برنامه‌های مختلف قرآنی اعم از برنامه جزء خوانی قرآن، جلسات تفسیر قرآن و … در ماه رمضان امسال اشاره کرد و بیان داشت: امسال برای برگزاری جلسات تفسیر قرآن در ماه رمضان حدود ۷۰ مفسر برجسته به استان‌های مختلف کشور اعزام شدند که دو نفر از این مفسران به شهرهای خرم‌آباد و بروجرد اعزام‌شده‌اند.

 

وی به برگزاری ۱۰ کلاس تفسیر از سوی سازمان دارالقرآن در سطح همه شهرستان‌های لرستان اشاره کرد و افزود: نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان نیز حدود ۱۰ سال است که در مرکز استان جلسات تفسیر ماه رمضان را برگزار کرده و جلسات تفسیر ایشان یکی از جلسات بنام کشور معرفی‌شده که در ملاقات اخیر ایشان با رهبر انقلاب ایشان نیز از این جلسات تجلیل کرده و بر ادامه آن تأکید داشتند.

 

دختر بچه و پسربچه هایی که پای درس قرآن بزرگ شدند

بنابراین گزارش، جلسات تفسیر قرآن هرساله پررونق‌تر از سال قبل می‌شود، محفلی که حالا مشتریان پروپاقرصی از جوانان و نوجوانان دارد که هر شب سر ساعت برای شنیدن پیام آیات الهی راهی مسجد می‌شوند.

 

محفل تفسیر قرآن امشب هم تمام می شود تا کم‌کم مسجد خلوت شود؛ می‌توان میان خانواده‌هایی که از مسجد خارج‌شده‌اند دختربچه و پسربچه‌هایی را دید که پای درس قرآن بزرگ‌شده‌اند و لذت حضور در این محفل نورانی رمضان را برایشان شیرین خاطره‌انگیز کرده و این رهاورد کمی برای این محفل قرآنی نیست.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.