پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گرفتار شدن یک خرس در سیم خاردار پارک ملی کیاسر

خرس قهوه‌ای که در پارک ملی منطقه کیاسر ساری گرفتار سیم خاردار شده بود، با تلاش تیم مجربی از اداره‌کل محیط زیست مازندران، نجات یافت.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ازساری، مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: صبح امروز از طریق تماس‌های مردمی مطلع شدیم که یک قلاده خرس قهوه‌ای در مرز پارک ملی کیاسر در نزدیکی روستای آغاز گله در سیم خاردار مرز منطقه گرفتار شده است.

 

ناصر مهردادی افزود: بلافاصله در پی اطلاع این خبر تیمی ویژه به همراه تفنگ بیهوشی به محل اعزام شد و خوشبختانه توانستیم خرس را بیهوش و از سیم خاردار جدا کرده و به زون امن منطقه منتقل کنیم.

 

مدیرکل محیط زیست مازندران با بیان اینکه خرس مذکور مورد مداوا قرار گرفته است بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد این خرس حدود ۶ سال سن داشته و نر است گفت : این خرس بزودی پس از بهوش آمدن به زیستگاه خود باز می‌گردد.

 

ناصر مهردادی افزود: پارک ملی کیاسر ( شاهدژ ) طی مصوبه شماره ۲۴ شورایعالی حفاظت محیط زیست و از سال ۱۳۸۳ بعنوان پارک ملی تعیین شد.

 

وسعت پارک ملی کیاسر ۷۳۱۲ هکتار است و دامنه ها و ارتفاعات کوهستانی و با پوشش جنگلی تنک، مرتعی ، کوهستانی و صخره ای و گونه های جانوری کل و بز، پرندگان شکاری ، کبک ، روباه ، پلنگ و خرس قهوه‌ای از ویژگی‌های توپوگرافی و گونه‌های گیاهی و جانوری این پارک ملی است.

 

این پارک در جنوب شهرستان ساری ( حدود ۷۰ کیلومتری ) و بصورت دامنه های کوهستانی و جنگلی است.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.