پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن مازندران معرفی شد

مراسم معارفه فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان مازندران با حضور فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن کشور ، مدیرکل راه و شهرسازی مازندران ، رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی استان و جمع کثیری از مسؤلین استانی برگزار شد

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران مهندس حیدر نوروزی مدیرکل راه و شهرسازی استان در این مراسم ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و گرامیداشت هفته قوه قضاییه از مازندران به عنوان یک استان ویژه یاد کرد و عنوان نمود : تشکیل و فعالیت یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن با هدف حفظ و صیانت از اراضی ملی است.

۱۳۹۵۰۴۰۲۹۹۸۵

به گفته وی، از آنجاکه حفظ حقوق بیت‌المال، جلوگیری از تصرف اراضی و کوتاه کردن دست افراد فرصت طلب از اهم وظایف یگان حفاظتی است، تلاش می شود تا با اقدام به موقع، برخورد قاطع با متصرفان و متجاوزان به اراضی ملی براساس قانون صورت گیرد.

 

مهندس نوروزی ابراز امیدواری کرد: دستگاه ‌های اجرایی و قضایی همانند گذشته و بیش از پیش، همکاری و تعامل مناسبی برای برخورد با متخلفان در این حوزه داشته باشند.

 

سرهنگ علی عباس نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن کشور نیز در این مراسم ضمن قدردانی از مسؤلین استان در جهت راه اندازی این یگان عنوان نمود : یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، در اواسط سال ۹۴ باستناد ماده ۲۳۳ قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه و برابر مجوز ستاد کل نیروها مسلح تشکیل شد.

 

وی ادامه داد : ماموریت این یگان رفع تصرف از کلیه املاک و اراضی و اموال منقول وغیر منقول و انجام اقدامات پیشگیرانه در این زمینه ها است

 

سرهنگ عباس نژاد با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌ای برای برخورد با زمین‌خواری داشتند و این موضوع به دغدغه‌ای برای مقام معظم رهبری و مسئولان تبدیل شده است، گفت: خوشبختانه همکاری و تعامل خوبی بین دستگاه‌ها برای رفع این دغدغه وجود دارد.

 

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن کشور عنوان کرد: اولویت نخست یگان حفاظت پیشگیری از تصرف و تجاوز به اراضی ملی بوده و باید کاری کنیم که با حضور مقتدرانه، پوشش مناسب انتظامی و استفاده از امکانات روز بتوانیم از تصرف اراضی جلوگیری کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه اجرای حکم دستگاه قضا برای برخورد با متصرفان باید با هماهنگی دستگاه قضایی و سازمان راه و شهرسازی انجام شود، اظهار داشت: تلاش شده تا افسران باتجربه انتظامی، اطلاعاتی و اداری در این یگان‌ها به کار گرفته شوند.

 

سرهنگ عباس‌نژاد در این مراسم با تاکید بر حفظ بیت‌المال به عنوان مهمترین دغدغه این سازمان و یگان گفت: افراد شاغل در این یگان دارای ضابط خاص قضایی هستند.

 

فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن کشور ادامه داد: آنچه برای من در این یگان مهم است ابتدا پیشگیری و سپس تشکیل پرونده قضایی تصرفات اراضی خواهد بود.

 

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی استان مازندران نیز در این مراسم بر اهمیت حفاظت از اراضی دولتی و پیشگیری در موضوع مقابله با زمین خواری تاکید کرد و گفت: باید برخورد قانونی با زمین خواران در چار چوپ قوانین و مقررات و رعایت حقوق شهروندی انجام شود.

 

سرهنگ ذبیح الله پهلوانی اظهار داشت : برقراری نظم و امنیت در حوزه اراضی دولتی و املاک و حفاظت پیشگیری از تصرف و تجاوز به اراضی ملی از مهمترین اهداف و برنامه های کاری یگانهای حفاظتی است.

 

گفتنی است در پایان حکم انتصاب فرماندهی یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان مازندران قرائت و به جناب سرهنگ علی امیری اعطاء شد و محل استقرار این یگان و نیروهای آن رسماً افتتاح گردید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.