پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خارج از تصور بود که فیفا روزی از ایران نماینده خانم در عرصه داوری بخواهد

نام سمانه محسنی چند سالی است درمتن اخبار حوزه فوتبال به گوش می رسد. جوان با انگیزه ای که با تکیه بر استعداد و توان بالقوه اش در سطح اول داوری فوتبال در جهان می درخشد او داور بین المللی است و در تورنمنت های مختلفی پسوند کیاسری اش را یدک می کشد.

13

 

اختصاصی پایگاه خبری چهاردانگه: فوتبال آونهم از جنس زنانه اش این روزها در بین جامعه ورزشی جایگاهش را پیدا کرده و همچنین تیم فوتسال بانوان بعد از قهرمانی در مسابقات آسیایی و درخشش در مسابقات جهانی بانوان فوتسالیست نشان دادند چیزی از مردان کم ندارند و هرکجا فرصتی دست دهد توانایی شان را به رخ می کشند اما در این بین ، چیزی که برای ما اهالی چهاردانگه جذاب است حضور شیرزنی از کیاسر در سطح اول فوتبال کشور آنهم از جنس داوری آن است.

 

نام سمانه محسنی چند سالی است درمتن اخبار حوزه فوتبال به گوش می رسد. جوان با انگیزه ای که با تکیه بر استعداد و توان بالقوه اش در سطح اول داوری فوتبال در جهان می درخشد او داور بین المللی است و در تورنمنت های مختلفی پسوند کیاسری اش را یدک می کشد.

 

photo_2016-06-18_14-43-09

 

بی مناسبت ندیدیم در آستانه فصل پرهیجان تابستان گفتگویی داغ و صمیمی با این پدیده ورزش چهاردانگه داشته باشیم.

 

خانم محسنی کیاسری به ما قول داد در فرصتی نزدیک با حضور در دفتر کار ما از نزدیک پاسخگوی سوالات بیشمار شما مخاطبین چهاردانگه ای باشد.

 

از خودتان بفرمایید؟

سمانه محسنی کیاسری متولد مرداد ۱۳۶۲ اهل کیاسر هستم و از سال ٢٠١٠ تا کنون در لیست کمک داوران بین المللی فیفا و ای اف سی هستم و علاوه بر اینکه در لیگ برتر ایران و سایر لیگ های داخلی و همچنین در تورنمت های مختلف اسیایی قضاوت کرده ام.

 

کدام تورنمنت ها شرکت نمودید و چه دوره هایی را تا کنون دیده اید؟

بازیهای مقدماتی آسیا ، بازیهای زیر ١٩ و زیر ١۶ سال آسیا ، قضاوت در بازیهای آسیایی اینچیون کره ، قضاوت در بازیهای نروژ کاپ ، شرکت در کلاسهای سالانه ای اف سی ، و یک دوره دعوت به کلاس داوری یوفا در کشور سوییس در کمپ یوفا

 

 photo_2016-06-18_14-42-16

 

در حال حاضر چه می کنید؟

این اواخر در کلاس سالانه ی ای اف سی و سپری کردن آزمونهای عملی (تست یویو) و کتبی شرکت کردم و ان شاء الله منتظر هستم با شروع بازیهای اسیایی که از مرداد امسال اغاز می شود برای قضاوت بازیهای اسیایی ما هم نماینده ی ایران باشیم.

 

چطور شد به سمت قضاوت و داوری در فوتبال رفتید؟

در سالهای نوجوانی بازیکن تیم آرمین بار ساری بودم و به مدت ۵ سال بازی میکردم تا اینکه اطلاع دادن کلاس های داوری بانوان برای اولین بار در استان برگزار می شود و از آنجایی که واقعا علاقه مند بودم و آرزوی قلبیم بود توسط مربی خودم خانم شهلا خلردی به این کلاس معرفی شدم.

 

 photo_2016-06-18_14-42-35

 

روزی فکر می کردید در سطح بین المللی دیده بشوید؟

از کیاسر تا داوری در مسابقات بین المللی

واقعیت امر این است که نه فکر نمی کردم. اما واقعا هدفم این بود اگر وارد این عرصه شدم به بهترین شکل حضور داشته باشم و هدفمند و با پشتکار زیاد این رشته رو دنبال کنم و به بالاترین درجه اش برسم.

البته با توجه به محدودیت بانوان مسلمان به ویژه مسئله حجاب ، خارج از تصور بود که فیفا روزی از ایران نماینده خانم در عرصه داوری بخواهد.

 

اولین قضاوت خودتان در ایران و آسیا را به یاد دارید کدام مسابقه بود؟

 اولین قضاوتم در ایران بازی های فوتسال جام حذفی بانوان بین تیم اهواز و صدرای شیراز بود که در آن بازی داور چهارم بودم. اولین بازی رسمی خارج از کشور بنده بازی بین تیم ملی قطر با افغانستان بود.

 

 photo_2016-06-18_14-42-28

 

قضاوت کردن با حجاب اسلامی برای شما سخت نیست و اینکه در سطح بین المللی با حجاب شما چگونه برخورد شد؟

 برای ما نه تنها سخت نیست بلکه یک امتیاز مثبت هم من به خودمون می دهم چون ما با پوشش در فصل های مختلف به ویژه فصل گرما تست های بسیار سخت عملی را پاس می کنیم بدون اینکه اختلالی در عملکرد ما بوجود بیاید.

 

اوایل دید ها خیلی مثبت نبود و در بازیها از تماشاچی ها تا بازیکنان و مسئولین با تعجب نگاه می کردند اما الان کاملا پذیرفتن و نهایت همکاری رو با ما داوران مسلمان انجام می دهند.

 

مهمترین آرزویی که برای خودتان دارید چیست؟

 مهمترین آرزویی که برای خودم دارم سلامتی است، زیرا اگر تن سالم داشته باشم راه برای به جلو رفتن و موفقیت برای من هموار تر و راحت تر خواهد بود

 

راستش را بخواهید فکر می کردم آرزویی که بکنید این باشد که در جام جهانی فوتبال زنان قضاوت کنید و اصلا فکر نمی کردم آرزوی سلامتی بکنید سرکار خانم محسنی شما را تحسین می کنم

 آقای قادری قطعا اگر تن سالم داشته باشم با توکل به خدا به آنجا هم خواهم رسید.

 

 photo_2016-06-18_14-43-18

 

در پایان اگر مطلبی هست بفرمایید؟

من تشکر می کنم از مسئولین در هیات فوتبال استان مازندران و شهرستان ساری به خصوص آقای بهروان که حضورش قوت قلبیه برای همه ورزشکاران مازنی که در رشته فوتبال فعالیت دارند و اینکه از خانم های عزیز میخواهم که حتی فقط برای دقایقی کم ورزش نمایند چون ورزش واقعا برای سلامت جسم و روح مفید هست.

 

photo_2016-06-18_14-42-54

 

 

13 نظرات
  1. خرچنگ می گوید

    موفق باشید
    باعث افختار کیاسره که در چنین جایگاهیی قرار دارید

  2. اشرف نژاد می گوید

    باعث افتخار من وشهرم است وجود شما. امیدوارم همیشه موفق ومؤید باشید ودر صحنه های ورزشی اول افتخار کشورم وبعد شهرم باشید

  3. اسماعیل شیخانی کیاسری می گوید

    تبریک به خانم محسنی کیاسری باعث مباهات و فخر کیاسر وکیاسریا هستید. ان شا الله موفق وموید باشید

  4. فاطمه می گوید

    با درود فراوان بر خانم محسنی
    آرزوی موقیت روزافزون براشون دارم و از خدا میخوام که همیشه شاد و سلامت باشند
    صد آفرین که شدی باز افتخار کیاسر

  5. حمیده می گوید

    تبریک و شادباش باعث افتخاره که یک بانو به این مرحله از موفقیت رسیده .به امید دیدن موفقیت هرچه بیشتر شما

  6. مهدی عرب کیاسری می گوید

    بسیار عالی
    من هم براتون آرزوی سلامتی دارم، ان شا الله که در تمام مراحل زندگی شخصی و حرفه ایتون موفق و پیروزباشید تا همچنان با طی کردن پله های ترقی برای ما و منطقه چهاردانگه افتخار آفرینی کنید.

  7. T.z می گوید

    سلام. تبریک میگم به خانم محسنی. واقعا افتخار ما کیاسری ها هستید. امیدوارم پله های ترقی رو طی کنید وبه هر آنچه که میخواهید برسید.

  8. قادری می گوید

    همیشه آغاز راه دشوار است ،
    عقاب در آغاز پر کشیدن ،پر میریزد
    ولی در اوج حتی از بال زدن هم بی نیاز است

    خانم محسنی موفقیت ، بهروزی ،شادابی وسلامتی شما را در راهی که پیش رو دارید از ایزد توانا خواهانم امید که همیشه سالم وپر توان باعث افتخار همه جوانان مخصوصا خانمهای شهرمان بوده وباشید
    با آرزوی بهترینها برای شما

  9. reza می گوید

    دروود به شما .امیدوارم مراحل بالاتر

  10. ع. یعقوبی کیاسری می گوید

    با سلام و عرض ادب
    سپاس از جناب قادری بابت مصاحبه ارزندتون.
    و احسنت به خانم محسنی که باعث افتخاااار سرزمینمون بخصوص بانوان ایران زمین الخصوص کیاسر عزیز هستن. براتون قلبا ارزوی موفقیت و سربلندی دارم. سرافراز و پاینده باشید.

  11. همولایتی می گوید

    یادش بخیرخانم محسنی دوران ابتدایی هم کلاسی مابود،برای شما خواهر گرامی آرزوی سلامتی وتندرستی موفقیت سربلندی سعادتمندی را در تمام مراحل زندگی آرزومندم

  12. اصغری می گوید

    افتخار می‌کنیم بهت خانم محسنی

  13. عزیز روجا می گوید

    باسلام خسته نباشید به سرکار خانم محسنی باعث افتخار استان پهناور مازندران درعرصه ورزش شدید درضمن امید انست که نام مازندران همیشه در جهان بدرخشد املی ریکا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.