پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خاطراتی از زندگی پربار اولین شهید روحانی دفاع مقدس کشور( این قسمت،مبارزه با ضد انقلاب)

با همکاری حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد یادگار حجت الاسلام شهید ولی الله سلیمانی فرد اولین شهید روحانی دفاع مقدس کشور، که در ۲۲ مهر ۱۳۵۹ در سرپل ذهاب به فیض عظمای شهادت نایل آمد، خاطراتی از زندگی کوتاه و اما پر بار و آموزنده آن شهید را منتشر می نماییم تا درسی برای ما بازماندگان از راه جهاد و شهادت باشد.

0

 

اختصاصی پایگاه خبری چهاردانگه: با همکاری حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد یادگار حجت الاسلام شهید ولی الله سلیمانی فرد اولین شهید روحانی دفاع مقدس کشور، که در ۲۲ مهر ۱۳۵۹ در سرپل ذهاب به فیض عظمای شهادت نایل آمد، خاطراتی از زندگی کوتاه و اما پر بار و آموزنده آن شهید را  منتشر می نماییم تا درسی برای ما بازماندگان از راه جهاد و شهادت باشد.

shahid-soleimani-fard-1

اوایل پیروزی انقلاب بود.

گروهک ها و احزاب چپ و لیبرال که با ماهیت اسلامی انقلاب مشکل اساسی داشتند ؛ از هر فرصتی برای تضعیف نهادهای انقلابی استفاده می‌کردند.

شهر ساری هم مانند شهرهای دیگر ایران در جوش و خروش بود. ضدّ انقلاب اعلامیه هایی علیه پاسداران کمیته پخش کرده بودند و به دروغ مدعی شده بودند پاسداران عده ای کشاورز بی نام و نشان را بدون محاکمه اعدام کردند ! حتی امضای برخی بزرگان را هم جعل نموده بودند تا مردم را نسبت به نهادهای انقلابی بد بین کنند.

شیخ ولی الله در منطقه راهبند شهر ساری(حوالی پل شهید نبوی فعلی) با عوامل ضدّانقلاب بحث و اعلامیه ی جعلی را پاره می کند . آنها با سلاح سرد به او حمله ور شدند و با کمک اخوی ایشان اقا همت الله و همچنین پدر شهید فلاح(از شهدای انقلاب) از معرکه جان به در می‌برد.

به او گفته شد :”چرا اعلامیه را پاره کرده و برزمین ریختی و باعث دردسر برای ما شدی؟!”

اما پاسخ شیخ ولی الله قابل تامّل بود:”اگر بعنوان یک روحانی معمّم اعلامیه دروغین ضدّانقلاب را خوانده و در جیب لباسم می گذاشتم ؛ تلقی انبوه مردم از این کار تایید آن بود . لذا باید روشنگری می کردم ولو تا پای جان “.

در دفاع از امام و انقلاب و در حادثه ١٩دی ١٣۵۶ قم هم فعال و پرکار بود. رژیم مزدوران اردنی ؛صهیونیستی را برای سرکوب مبارزین اجیر نموده که او را به شدت مضروب کرده بودند ؛ اما می گفت :”سرباز امام زمان (عج) و امام دست از انجام وظیفه و فریاد روشنگری بر نمی دارد”.

آقای یدالله سلیمانی اخوی شهید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.