پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معرفی پیرغلام امام حسین(ع) مرحوم شیخ ولی الله رستمی

ذاکر اهل بیت مرحوم کربلایی شیخ ولی اله رستمی فرزند روح الله در ۱۷ فروردین ۱۳۱۲ در روستای اراء بخش چهاردانگه متولد شد.وی علوم حوزوی را در نزد علمای به نام روستای اراء آموخت.

0

 

 

پایگاه خبری چهاردانگه: ذاکر اهل بیت مرحوم کربلایی شیخ ولی اله رستمی فرزند روح الله در ۱۷ فروردین  ۱۳۱۲ در روستای اراء بخش چهاردانگه متولد شد.وی  علوم حوزوی را در نزد علمای به نام روستای اراء آموخت.

شیخ ولی اله رستمی از سال ۱۳۳۰ الی ۱۳۳۲ در روستای ترکام به آموزش قرآن پرداخت.

وی به دعوت  بزرگان ده در سن ۲۱ سالگی به همراه والده گرانقدرشان خانم ملا زینب محمودی درواری به روستای مازارستاق مهاجرت کرد. مادر وی زنی باسواد و اهل فقاهت بودند.

مرحوم کربلایی ولی الله رستمی  در سال ۱۳۳۷برای  تدریس قرآن در روستای مازارستاق اقدام به  ایجاد مکتب خانه دایر نمود.اهالی روستا و روستاهای اطراف جهت قرآن آموزی به مکتب خانه وی مراجعه می کردند.

وی به کار کشاورزی مشغول بودند و  در سن ۴۰ سالگی به خاطر علاقه و عشقی که به سالار شهیدان داشتند با تشویق والده گرامی به طور رسمی به نوحه سرایی و مداحی پرداختند.

مرحوم کربلایی شیخ ولی اله رستمی تمام تجربیات زندگی خویش را مدیون مادر فاضله اش می داند.

پیر غلام امام حسین روستای مازارستاق بعد از یک دوره ۶ ماهه نقاهت و پس از طی یک بیماری دشوار و صعب العلاج سرانجام در صبح روز پنجشنبه ۱۹ دی ماه ۱۳۹۲ هجری شمسی در سن ۸۰سالگی. مصادف با روز  شهادت امام حسن عسکری (ع)به دیار حق شتافتند.  و در روستای مازارستاق مدفون شد.

 مرحوم کربلایی شیخ ولی اله رستمی با اینکه از  بیماری رنج می بردند با صدای گرفته و لرزان به مداحی و نوحه سرایی می پرداختند.

انشا الله پروردگار  تبارک و تعالی این پیر غلام امام حسین(ع) را با امام حسن عسکری (ع) محشور گرداند ….امین

با تشکر از آقای سیاوش رستمی که عکس و مطالب را برای پایگاه خبری ارسال نمودند.

 

فاسل صوتی مداحی مرحوم کربلایی شیخ ولی اله رستمی

  rostami-1 rostami-2 rostami-3

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.