پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تقدیم اولین شهید روحانی دفاع مقدس و حریم ولایت مایه مباهات مازندران است

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به فعالیت ۱۲هزار روحانی و طلبه در استان، گفت: شهید سلیمانی فرد و شهید کیاکجوری اولین شهدای روحانی دفاع مقدس و دفاع از حریم ولایت در سوریه از جامعه روحانیت مازندران هستند.

0

 

به گزارش  پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از شبستان،  آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز(۳خرداد) در مراسم تودیع و معارفه دادستان ویژه روحانیت مازندران و گلستان همزمان با سالروز تاسیس این نهاد مقدس به فرمان امام خمینی(رحمت الله علیه) با حضورآیت الله سید ابراهیم رئیسی، دادستان کل ویژه روحانیت کشور در مجتمع اهل بیت(علیهم السلام) مرکز استان، ضمن تبریک ولادت حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و سالروز فتح خرمشهر با بیان اینکه ایده و فکر امام راحل و تاکید رهبری(دامت برکاته) برای وجود دادگاه روحانیت لازم و ضروری است، گفت: در طول تاریخ لباس روحانیت مورد توجه دشمنان اسلام بوده و بایستی از این قشر حمایت و صیانت بعمل آید.

 

وی با بیان اینکه روحانیت خود به صیانت از این لباس اهتمام دارند، اظهار داشت: روح امام خمینی(رحمت الله علیه) شاد و خداوند متعال حافظ مقام معظم رهبری(مدظله العالی) باشد به جهت بیداری و آگاهی برای تشکیل دادگاه روحانیت  چراکه آبروی این قشر باید از داخل مجموعه روحانیت حفظ بشود.

 

امام جمعه ساری با اشاره به خدمات شایسته بیش از دو دهه حجت الاسلام والمسلمین مجتهد زاده در سمت دادستان ویژه روحانیت استان های مازندران و گلستان، یادآورشد: روحانیون مازندران با تقدیم بیش از ۴۰۰شهید در دوران دفاع مقدس در امتحان دفاع از دین و کشور سربلند شدند.

 

وی با اشاره به اینکه حجت الاسلام ولی الله سلیمانی فرد اولین شهید روحانی دفاع مقدس از مازندران است(بخش چهاردانگه روستای ازنی)، افزود: همچنین شهید حجت الاسلام کیاکجوری اولین شهید روحانی مدافع حرم از این استان است که این دو شهید والامقام از افتخارات جامعه روحانیت مازندران محسوب می شوند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به فعالیت ۱۲هزار روحانی و طلبه در مازندران اشاره کرد و گفت: همچنین ۸هزار طلبه و روحانی شیعه و سنی در استان گلستان مشغول به تحصیل و فعالیت می باشند.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.