پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری اولین « نشست کتابخوان » کتابخانه ای در کتابخانه عمومی حضرت ولیعصر(عج) کیاسر

چهاردهمین نشست کتاب خوان شهرستان ساری و اولین « نشست کتاب خوان کتابخانه ای» در کتابخانه عمومی حضرت ولیعصر(عج) کیاسر، با جامعه هدف جوانان در روز بیست و نهم اردیبهشت ۱۳۹۵ به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان برگزار شد.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از کتابخانه عمومی آزادگان ساری، چهاردهمین  نشست کتاب خوان شهرستان ساری و اولین « نشست کتاب خوان کتابخانه ای»  در کتابخانه عمومی حضرت ولیعصر(عج) کیاسر، با جامعه هدف جوانان در روز بیست و نهم اردیبهشت ۱۳۹۵ به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان  برگزار شد.

 

عبدالحسین باقری لاجیمی، سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری هدف از برگزاری این نشست را علاوه بر به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده توسط اعضای جوان و تقویت  ایجاد روحیه کتابخوانی در جوانان عنوان کرد.

 

وی اظهار کرد: بی شک اعتلا ء و پویایی هر جامعه در گرو وجود جوانانی است که در درون آن جامعه پرورش یافته، برای پیشرفت آن  گام برداشته و با کار و تلاش خود،آینده ای بهتر برای هم نوعانشان رقم می زنند.

 

ایشان  ضمن پاسداشت زحمات بی دریغ جوانان این مرز و بوم ، هفته جوان را به تمامی جوانان کشور عزیزمان ایران علی الخصوص نوجوانان و جوانان برومند شهرستان ساری، تبریک و تهنیت عرض نموده و موفقیت ، سربلندی ، بهروزی و شادکامی این عزیزان را در مسیر رشد و اعتلای روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از خداوند متعال  را خواستار شد.

 

وی افزود: این نشست از سلسله نشست های کتابخوان به منظور تحقق فرمایش مقام معظم رهبری که فرموده اند”کتابخوانی باید به یک عادت همیشگی در مردم به ویژه جوانان تبدیل شود” با حضورکتابداران و اعضای جوان کتابخانه حضرت ولیعصر(عج) برگزار شد.

ketab

 

در این برنامه فرهنگی شش کتاب به شرح زیر معرفی شد:

 

کتاب مبادی اخلاق در قرآن اثر استاد جوادی آملی ارائه توسط خانم  ام البنین فرهادی

این کتاب موضوعاتی که در قرآن آمده به زبان آسان و شیوا  بیان کرده است ، در این کتاب به  طبیب دوار بودن پیامبر(ص)  اشاره شده که پیامبر برای اتمام اخلاق مبعوث شده و طبیب روح بودن و اخلاق حسنه از مهمترین شاخصه پیامبر(ص) است که در قرآن ذکر شده است.

 

کتاب مهدی موعود اثر آیت الله دستغیب شیرازی ارائه توسط خانم زکیه فرهادی

این کتاب در زمینه مهدویت می باشد که شامل پیشگفتار و ۸ بخش است . بخش های آن علائم ظهور منافع امام غایب ، سنت هایی که از پیامبران به امام زمان (عج) رسیده و داستانی زیبای ولادت آقا  اشاره شده است.

 

خاک های نرم کوشک نوشته سعید عاکف ارائه توسط خانم مرضیه امیری

 این کتاب در زمینه دفاع مقدس که شرح زندگی شهید حاج عبدالحسین برونسی را ذکر می کند. در کتاب خاطرات شهید بزرگوار از زبان همرزمانش بیان شده که یکی از شاخص های این شهید توسل به حضرت زهرا(س) بوده است.

 

کتاب خوشبختی و رستگاری از دیدگاه قرآن اثر محمدباقر محمدی لائینی ارائه توسط خانم ام البنین خمان

کتابی است در زمینه قرآنی در برگیرنده خطبه های نماز جمعه می باشد و این کتاب مشتمل بر چند فصل است . در این فصل ها به خوشیختی از دیدگاه قرآن و عواملی که باعث سعادت و خوشبختی می باشد به خوبی بیان شده است.

 

کتاب بانوی رنگین کمان نوشته راضیه تجار ارائه توسط خانم سکینه بیدل

این کتاب از مجموعه کتاب هایی است که در امور بانوان و زنان به نگارش در آمده است. در این کتاب از سختکوشی و همت بالا و خستگی ناپذیری و دل وسیع بانوی نمونه و نیکوکار ایرانی خانم اشرف قندهاری که برای آبادانی و مجهز کردن سالمندان کهریزک پرداخته است.

 

کتاب نورالدین پسر ایران نوشته معصومه سپهری ارائه توسط خانم فاطمه عابدی

در این کتاب روایت زندگی رزمنده ایی است که مجروحیات کم نظیرش در اوایل جنگ او را به درجه جانبازی ۷۰ درصد رساند اما نورالدین ۱۸ ساله با همان بدن سراپازخم که حتی قیافه اش را به ریخت لحظه ای از بازگشت در میدان جهاد تردید نکرد.

گفتنی است در پایان با اهدای لوح سپاس از ارائه دهندگان تقدیر بعمل آمده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.