پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مازندران راه اندازی می شود

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران، از راه اندازی واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در بیمارستان امام خمینی(ره) ساری خبر داد.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: دکتر رضا آگاه روز یکشنبه در حاشیه نخستین کارگاه آموزشی تخصصی هماهنگ کنندگان اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، گفت: واحد فراهم آوری پیوند اعضا در بیمارستان امام ساری راه اندازی می شود که برای تصدی مسئول فراهم آوری به دنبال گزینه های مختلف هستیم.

به گفته وی، مسئول واحد فراهم آوری ابلاغیه خود را از طرف ریاست دانشگاه دریافت خواهد کرد و با محوریت این فرد، بقیه کارهای اهدای عضو انجام شود.

مدیر درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود:با راه اندازی مرکز فرآهم آوری دانشگاه در بیمارستان امام ساری نخست سعی داریم تعداد افراد اهدا کننده بیشتری را شناسایی کرده تا به دنبال آن اهدای بیشتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: در قدم اول پیوند کلیه را با جسد مرگ مغزی ادامه می دهیم و سپس در قدم های بعدی با همکاری گروه های آموزشی به دنبال پیوند بقیه اعضا مانند کبد و قلب خواهیم بود.

آگاه درباره کلاس های آموزشی یک هفته ای در دانشگاه مازندران برای اهدای عضو و چگونگی رضایت گیری گفت: این کارگاه ها برای گروههای هدف مختلف در زمان های مختلف از متخصصان، بیهوشی ها و حتی گروه های تخصصی تایید کننده مرگ مغزی مانند جراحان مغز و اعصاب، متخصصان داخلی گرفته تا نیروهای درقالب مترون، سرپرستارها، گروه های هماهنگ کننده و بازرس در نظر گرفته شده است.

به گفته مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران، تقریبا ۱۲ بازرس در سطح استان با ابلاغ، کار بازرسی و نظارت مراکز درمانی را انجام می دهند و حدود ۲۵ هماهنگ کننده تحت فعالیت دانشگاه علوم پزشکی مازندران کار می کنند که برای چگونگی فعالیت هماهنگ کننده ها سعی شده منطقه ای کار شود. در هر منطقه ۲ یا سه نفر فعال هستند تا بتوانند به صورت جایگزین کار خود را انجام دهند.

وی تاکید کرد: این دوره های آموزشی صد درصد در جذب رضایت گیری می تواند تاثیرگذار باشد.

به گزارش ایرنا، نخستین کارگاه آموزشی تخصصی هماهنگ کنندگان اهدای عضو بیماران مرگ مغزی از چهارشنبه گذشته در دانشگاه علوم پزشکی مازندران آغاز شده و تا سه شنبه این هفته ادامه دارد.

پرستاران، سرپرستاران و هماهنگ کننده های اهدای عضو در کارگاه های آموزشی مجزا چگونگی اطلاع دادن مرگ مغزی به خانواده بیمار، چگونگی اخذ رضایت برای اهدای عضو و اهمیت این موضوع را آموزش می بینند.

همچنین کارگاه آموزشی برای تاییدکنندگان بیماران با مرگ مغزی به طور جداگانه برگزار می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.