پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ابنیه تاریخی ساری طی یک ماه آینده به شهرداری واگذار می‌شود/ پروسه طولانی اخذ پروانه بخش خصوصی را کاهش دادیم

دلاور بزرگ نیا درباره واگذاری مواریث تاریخی ساری به شهرداری، بیان کرد: رایزنی‌های لازم انجام شد، مقدمات آن طی شد و این موضوع در حال نهایی شدن است امیدواریم تا یک ماه دیگر این اتفاق حاصل شود

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: دلاور بزرگ نیا، سال گذشته در جلسه علنی شورای شهر ساری از اعلام آمادگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای واگذاری ابنیه تاریخی ساری به شهرداری خبر داد و گفت: «این قول را می دهم که تا پایان اردیبهشت ماه ۹۴، واگذاری برخی از این ابنیه تاریخی مثل خانه کلبادی یا حمام وزیری در صورت پیگیری شورا و شهرداری، انجام شود».

اما چنین نشد، به همین دلیل در گفتگویی تلفنی این موضوع را پیگیر شدیم که مشروح آن از نظرتان می گذرد:

 

رتبه نخست گردشگری ساری محصول همکاری همه نهادهای مربوطه بود

 

دلاور بزرگ‌ نیا درباره کسب رتبه نخست ساری به عنوان شهر اول گردشگری، اظهار کرد: این عنوان با همکاری و هماهنگ همه ارگان‌ها و نهادهای مربوطه حاصل شد و اینکه بگوییم یکی از نهادها به تنهایی در کسب رتبه نخست ساری در گردشگری سهم داشته عادلانه نیست.

 

وی، با بیان اینکه این نتیجه حاصل کار تیمی بود، افزود: اگر همه نهادهای زیربط در خدمات‌رسانی به مهمانان و گردشگران دخیل نباشند نمی‌توان به چنین عنوانی دست پیدا کرد.

 

مدیرکل گردشگری و میراث فرهنگی مازندران، تصریح کرد: طبیعی است در گردشگری شهری، نقش شهرداری پررنگ‌تر باشد در گردشگری روستایی و ورزشی و …. نهادهای دیگر، اما آنچه مهم است این عنوان را از آن همه شهر و مردم بدانیم و به دنبال این نباشیم که کدامیک سهم بیشتری داشتند.

 

بزرگ‌نیا، با با اشاره به وجود همکاری‌های لازم بین اداره میراث فرهنگی و شهرداری، گفت: کسب رتبه نخست گردشگری ساری، خارج از برنامه‌های دولت، استانداری، ستاد خدمات سفر، صدا و سیما، میراث فرهنگی و سایر کمیته‌ها نبوده است.

 

طی یک ماه آینده ابنیه تاریخی ساری به شهرداری واگذار می‌شود

 

وی، درباره واگذاری مواریث تاریخی ساری به شهرداری، بیان کرد: رایزنی‌های لازم انجام شد، مقدمات آن طی شد و این موضوع در حال نهایی شدن است امیدواریم تا یک ماه دیگر این اتفاق حاصل شود.

 

مدیرکل گردشگری و میراث فرهنگی مازندران، افزود: برخی آثار ما به دلیل جهت‌گیری های اشتباه در طول سال‌های متمادی مورد بی‌توجهی قرار گرفتند و حتی تخریب شده اند و اکنون وقت آن است که تصمیماتی درست بگیریم.

 

بزرگ‌نیا، تصریح کرد: از آنجا که شهردار ساری اهل عمل و پای کار است واحساس می‌کنیم که این آمادگی و توانایی در شهرداری ساری چه برای تملک، چه برای مرمت و بهسازی آن و تعریف یک کاربری در شان بنا وجود دارد.

 

پروسه طولانی اخذ پروانه بخش خصوصی را کاهش دادیم/ در مراحل پایانی واگذاری هستیم

 

  مدیرکل گردشگری و میراث فرهنگی مازندران، درباره برنامه‌ میراث فرهنگی برای ورود بخش خصوصی در حوزه گردشگری، گفت: این یکی از موضوعات مورد توجه ما بوده و قبلا هم به بخش خصوصی اعلام آمادگی کردیم.

 

وی، با بیان اینکه با اتخاذ تصمیماتی روال طولانی اخذ پروانه را کاهش دادیم، افزود: اکنون سرمایه‌گذران با پروسه کوتاه تری مواجه هستند و پس از مشخص شدن دلایل سرمایه‌گذاری و ثابت شدن توانایی آنها (احتمالا طی یک ماه) واگذاری طبق قرارداد صورت می‌پذیرد.

 

بزرگ‌نیا، تصریح کرد: با حضور و فعالیت بخش خصوصی، زمینه و بستر خوبی در گسترش این صنعت برای مدیریت و ایجاد فضاهای گردشگری در آثار باستانی و تاریخی فراهم می‌شود.

 

مدیرکل گردشگری و میراث فرهنگی مازندران، ادامه داد: مقدمات کار واگذاری انجام شد و در مرحله نهایی شدن قرار داریم ضمن اینکه زمینه‌های واگذاری در استان انجام شد و امیدواریم حداکثر تا یک ماه دیگر این واگذاری‌ها انجام شود.

منبع: مازند مجلس

نویسنده : دلاور بزرگ نیا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.