پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رانش زمین و تخریب جاده در منطقه نرماب دوسر + تصاویر

این بارش های شدید که به گفته ی محلی ها شدت و به ویژه مداومت بارش آن که در حدود ۱۶ ساعت بدون وقفه بارید کم سابقه بوده است.

0

 

به گزارش خبرنگا پایگاه خبری چهاردانگه، در ی بارش بی سابقه و شدید ابتدای هفته ی جاری در بخش چهاردانگه بخشی از جاده روستایی در منطقه نرماب دوسر بخش چهاردانگه دچار رانش شده و آسیب هایی به آن وارد آمده است.

 

این بارش های شدید که به گفته ی محلی ها شدت و به ویژه مداومت بارش آن که در حدود ۱۶ ساعت بدون وقفه بارید کم سابقه بوده است.

 

در پی آن بخش هایی از برخی از جاده های روستایی بخش چهاردانگه به ویژه منطقه نرماب دوسر در دهستان چهاردانگه دچار رانش و آسیب شده به گونه ای که در برخی از مسیر عبور و مرور بسیار مشکل و تا حدی به ویژه در طول شب بسیار خطرناک شده است.

 

خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه در رابطه با این موضوع از بخشدار چهاردانگه میزان خسارت و کارهای انجام شده را جویا شد.

 

امینی به خبرنگار ما گفت: در پی گزارش های محلی چند نفر نیرو از اداره راه برای بازدید از مناطق آسیب دیده را به منطقه اعزام شدند. با گزارش بازدید اولیه و مشاهده و برآورد میزان خسارت و شرایط موجود مققر شد که روز یکشنبه هفته ی آینده چند نفر نیرو با امکانات کامل جهت ترمیم و تیغ کشی جاده و تسطیح و رفع مشکل رانش جاده از مسیر اولیه ی روستای ایلال و سیاوشکلا تا روستای بالاده در این منطقه و همچنین مسیرهای روستایی تیلک، آتنی و گلخوران که دچار مشکل شده بود در مناطق آسیب دیده کاملاً مستقر می شوند.

 

بخشدار چهاردانگه در پاسخ به این سوال که آیا این رانش فقط به جاده آسیب رسانده یا خیر گفت: مشکل رانش عموماً در مسیر جاده و به ویژه بند و نهرهای مسیر روستای بندبن تا ذکریاکلا، روستاهای سعیدآباد، چهاررودبار، ایلال و سیاوشکلا تا روستای بالاده و همچنین روستای چالو، کیاسر رودبار تا بابلاکلا و مسیر تاکام تخریب شده بود که با گزارش های رسیده از این مناطق حدود ۸۰ درصد از این بند و نهرها آب گیری شده و بخش هایی هم که مانده به دلیل اینکه با امکانات محدود ما در این زمینه امکان انجام آب گیری این بند و نهرها وجود نداشته از اداره راه کمک خواسته شده تا با تجهیزات و امکانات راهداری این مشکل هم بر طرف گردد.

 

ranesh-1 ranesh-2 ranesh-4 ranesh-5 ranesh-6 ranesh-3 

عکس ها از احمد نظری ، سید عقیل ساداتی

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.