پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

120 میلیون تومان اعتبار براي تكميل ساختمان بهزیستی کیاسر

رئیس بهزیستی شهرستان ساری درباره تکمیل ساختمان بهزیستی در شهر کیاسر گفت: برای احداث این مرکز 120 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شد که تلاش داریم تا پایان سال، فاز اول این طرح را اجرایی کنیم.

0

 

به گزارش پايگاه خبري چهاردانگه نيوز، به نقل از خبرگزاری فارس، محمدعلی رنجبر عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از 7 هزار معلول در شهرستان ساری مددجوی این نهاد هستند.

 

وی تصریح کرد: معلولان زیرپوشش این نهاد متوسط، شدید و بیماران روانی و ضایع نخاعی هستند.

 

رئیس بهزیستی شهرستان ساری به پرداخت هزینه نگهداری مستمری‌بگیران بهزیستی اشاره کرد و گفت: دانشجویان مددجوی بهزیستی ساری نیز بستگی به میزان معلولیت از مستمری این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

 

وی با اشاره به اقدامات درمانی در حال اجرا برای مددجویان بهزیستی شهرستان ساری گفت: برای ایجاد اشتغال مددجویان بهزیستی با محدودیت‌های اعتباری مواجه هستیم.

 

رنجبر یکی از دغدغه‌های معلولان را مناسب‌سازی اماکن عمومی اعلام کرد و اظهار داشت: معلولان افراد درجه دو در کشور محسوب نمی‌شود ولی مسئله تردد معلولان معضل جدی است که باید نسبت به رفع دغدغه این افراد در جامعه اقدام شود و مسئولان شهری نیز در این زمینه قول‌های مساعدی دادند.

 

وی دیگر خدمات بهزیستی را حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بد‌سرپرست اعلام کرد و گفت: یکی از برنامه‌های جدی این سازمان حمایت از کودکان خیابانی و بدسرپرست است و تا زمانی که سرپرست و سرپناه مناسبی برای این کودکان پیدا نشود، بهزیستی آنها را مورد حمایت قرار می‌دهد.

 

رئیس بهزیستی شهرستان ساری با بیان اینکه در طول سال 20 بچه قابل واگذاری در بهزیستی شهرستان ساری وجود دارد، تصریح کرد: ساماندهی کودکان خیابانی در دستور کار جدی است.

 

وی با اشاره به کنترل دو منطقه پرخطر شهرستان ساری توسط پلیس گفت: برای جلوگیری از افزایش کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست با فرمانداری هماهنگی انجام شد که این کودکان نیز ساماندهی شوند.

 

رنجبر در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره رسیدگی به معلولانی که در مناطق دوردست شهرستان ساری زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: در مناطق بالادست شهرستان ساری 17 روستایی فعالیت می‌کنند.

 

این مسئول با اعلام اینکه طرح CBR برای تسهیل خدمات در مناطق محروم در دست اجرا‌ست، گفت: معلولان در مناطق محروم باید شناسایی و خدمات‌دهی به این بیماران در حد توان انجام می‌شود.

 

رئیس بهزیستی شهرستان ساری درباره تکمیل ساختمان بهزیستی در شهر کیاسر گفت: برای احداث این مرکز 120 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شد که تلاش داریم تا پایان سال، فاز اول این طرح را اجرایی کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.