پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

باید میزان مهاجرت از مناطق روستایی به شهرها را كاهش دهیم

سیدحسین میرشفیع، معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی به همراه معاون عمرانی استاندار، مدیركل راه و شهرسازی استان و برخی مدیران استانی، پس از ديدار با استاندار، ضمن بازدید از پروژه های راه روستایی بابلسر و شركت در مراسم افتتاح راه روستایی، به منظور بازدید از راه های روستایی مناطق دودانگه و چهاردانگه عازم این مناطق شده بود.

0

 

به گزارش پايگاه خبري چهاردانگه نيوز، به نقل از خبرگزاری برنا، سیدحسین میرشفیع، معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی كه صبح امروز در مراسم افتتاح 70 كیلومتر از پروژه های راه روستایی مازندران شركت نمود، با استاندار مازندران دیدار و گفتگو كرد.

 

ربیع فلاح جلودار در این دیدار با اشاره به اهمیت توسعه راه روستایی و نقش آن در توسعه روستاها، یادآور شد: باید با ایجاد زیر ساخت ها و ارائه امكانات و تسهیلات به روستاها، میزان مهاجرت از مناطق روستایی به شهرها را كاهش داد.

 

استاندار بر ارایه راهكاری مناسب برای افزایش میزان مشاركت های مردمی با همكاری شوراها و دهیاری ها در ساخت راه های روستایی تاكید كرد و خاطرنشان ساخت: از ظرفیت و توانمندی مطلوب خیرین نیز در این راستا باید بهره گیری شود.

 

فلاح افزود: رسانه ها به ویژه صداوسیما می توانند در زمینه تقویت و ترویج مشاركت های مردمی در ایجاد راه های روستایی بسیار موثر باشند.

 

مقام عالی دولت در مازندران همچنین بر ارائه راهبردی اصولی به منظور اتمام پروژه های راه روستایی از قبل باقی مانده و پروژه های آینده در این راستا، تاكید و عنوان کرد: باید با فرهنگ سازی ظرفیت مشاركت مردمی را گسترش دهیم.

 

گفتنی است در طرح مشاركت مردمی در انجام پروژه های آسفالت و روكش جاده های روستایی، 25 درصد سهم مردم و 75 درصد سهم دولت می باشد.

 

در این طرح تامین قیر، كه نزدیك به 65 درصد از هزینه اجرای این طرح است، از سوی وزارت راه و شهرسازی پرداخت شده و سایر هزینه ها با مشاركت مردم  تامین خواهد شد.

 

تاكنون 75 كیلومتر راه روستایی در مازندران با اجرای این طرح با مشاركت اداره كل راه و شهرسازی و مشاركت مردم و دهیاری ها با كمترین زمان ممكن و كاهش هزینه چشمگیر به عنوان پروژه برتر در كشور انجام شده و 20 كیلومتر دیگر نیز در هفته آتی انجام خواهد شد.

 

با اجرای این طرح قرار است 475 كیلومتر از راه های روستایی مازندران روكش جاده های روستایی اصلاح و آسفالت شود.

 

شایان ذكر است انجام آسفالت 75 كیلومتر راه روستایی در قالب طرح مشاركت مردمی، صرفه جویی اعتباری معادل یک میلیارد و 600 میلیون تومان برای دولت به ارمغان داشته است.

 

قابل ذكر است سیدحسین میرشفیع، معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی به همراه معاون عمرانی استاندار، مدیركل راه و شهرسازی استان و برخی مدیران استانی، ضمن بازدید از پروژه های راه روستایی بابلسر و شركت در مراسم افتتاح راه روستایی، به منظور بازدید از راه های روستایی مناطق دودانگه و چهاردانگه عازم این مناطق شده بود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.