پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آب خوشی که از گلوی اهالي چهاردانگه پایین نرفت

با وجود گذشت دو سال از افتتاح مجتمع تلمادره ساری مشکل قطعی آب در این منطقه هنوز باقی است و به قول معروف آب خوش هنوز از گلوی مردمان این منطقه پایین نرفت.

2

 

به گزارش پايگاه خبري چهاردانگه نيوز، به نقل از خبرگزاری فارس، این روزها خبر قطعی آب به دلیل گرمای تابستان ممکن است طبیعی به نظر می‌رسد که البته این موضوع نیز در جای خود بحث دارد که متولیان تامین آب باید از قبل نسبت به این امور پیش‌بینی لازم را انجام دهند.

 

اما مسئله قطعی آب در منطقه چهاردانگه ساری به دلیل کمبود آب یا کاهش بارندگی نیست، قطعی آب در منطقه چهاردانگه ساری و در مجمتع تلمادره شهرستان ساری به دلیل سوء مدیریت است.

 

افتتاح مجتمع آب شرب در سال 90

مجتمع آب تلمادره ساری که برای تامین آب بیش از 10 روستای این منطقه حفر شده بود به دلیل آب‌دهی بالای چاه مقرر شد که بخشی از آب این چاه به کشاورزان روستای تلمادره ساری اختصاص یابد.

 

چاه آبرسانی تلمادرده ساری 40 لیتر در ثانیه آبدهی دارد که مقرر شد 20 لیتر در ثانیه آب در اختیار کشاورزان و 20 لیتر در ثانیه دیگر برای آب شرب ده روستای منطقه مورد استفاده قرار گیرد.

 

ab-telmadareh

 

آب خوشی که از گلوی مردم پایین نرفت

عباس مهدوی یکی از اهالی روستای کوات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: چند روزی است که با مشکل آب شرب در روستا مواجه هستیم.

 

وی اضافه کرد: از زمانی که آب مجتمع تلمادره برای بهره‌برداری مردم در نظر گرفته شد، آب خوش از گلوی ما پایین نرفت.

 

مهدوی بیان داشت: قبل از اتصال آب شرب تلمارده با مشکل کم آبی مواجه بودیم و انتظار این بود که با اتصال به آب شرب مجتمع مشکل کم آبی مردم منطقه رفع شود.

 

قطعی آب و سوء‌مدیریت در تقسیم آب

وی اضافه کرد: از زمان اتصال آب شرب تلمادره به دلایل مختلفی مردم با کمبود و یا قطعی آب مواجه شدند و این در حالی است که مسئولان استانی حدود دو سال پیش در رسانه‌ها اعلام کردند که مردم منطقه تلمادره شهرستان ساری از آب شرب سالم برخوردارند.

 

کشاورزانی که به حق خودشان قانع نیستند

بخشدار منطقه چهاردانگه ساری نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با اعلام اینکه با کشاورزان روستای تلمادره در تقسیم آب مشکل داریم، افزود: کشاورزان این روستا بیشتر از سهمی که برایشان در نظر گرفته شد از آب شرب، بهره‌برداری کشاورزی می‌کنند و همین امر باعث می‌شود که آب شرب روستاهای بالادست قطع شود.

 

اسماعیل امینی تاکید کرد: عدم مدیریت صحیح در توزیع آب برای مردم منطقه مشکل ایجاد کرد.

 

وی با اشاره به جلسه‌ای که برای ساماندهی آب شرب تلمادره در فرماندار ساری تشکیل شده بود، افزود: در این جلسه مقرر شد که دهیاران پرونده سازی مناسب برای دریافت کنتور آب را در دستور کار قرار دهند که این امر تاکنون توسط چند تا دهیار انجام شد و بقیه دهیاران خیلی برای تکمیل پرونده دغدغه ندارند.

 

امینی خاطرنشان کرد: مسئولان آبفای روستایی نیز مدیریت در توزیع آب را مشروط به تکمیل پرونده کردند و این کم کاری باعث شد که مردم سایر مناطق نیز با مشکل کمبود آب مواجه شوند.

 

وی اضافه کرد: برای رفع این مشکل به دهیاران منطقه 10 روز فرصت داده شد که نسبت به تکمیل پرونده اقدام کنند.

بخشدار منطقه چهاردانگه ساری تاکید کرد: با تکمیل پرونده مسئولان آبفار ساری نسبت به تفکیک درست آب شرب از کشاورزی اقدام می‌کنند و مشکلاتی که در این مدت تکرار می‌شد رفع می‌شود.

 

آقای مدیر در دسترس نیست

به گزارش فارس، برای شنیدن نقطه نظرات مسئول آبفای روستایی ساری چندین بار تماس گرفته شد که ظاهرا تلفن آقای مدیر از دسترس خارج بود.

 

خبرگزاری فارس آماده انعکاس نقطه نظرات مسئولان آبفای روستای مازندران درباره اقدامات انجام شده برای ساماندهی آب شرب مجمتع تلمادره ساری است.

 

2 نظرات
  1. سعید می گوید

    به عنوان یک کار کلان منطقه ای بخشدار باید تمام نیروی فکری و کاری خود را جهت آب منطقه متمرکز کند که از واجبات منطقه چهار دانگه است و جزء ویترین کاری بخشدار محترم میباشد

  2. عای می گوید

    از سوی جوانان اصلاح طلب استان برگزار میشود؛
    آئین پاسداشت حماسه دوم و سوم خرداد
    هارش نیوز: این مراسم قرار است با حضور خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان و نیز فرهیختگان، جوانان، دانشجویان و عموم مردم روز شنبه سوم خرداد در ساری مرکز استان برگزار شود…
    آئین پاسداشت حماسه دوم و سوم خرداد

    به گزارش هارش نیوز، جمعی از جوانان اصلاح طلب و فرزندان شهدا در جهت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای عملیات بیت المقدس و گرامیداشت حماسه آزاد سازی خرمشهر روز مقاومت و ایثار و حماسه دوم خرداد به عنوان نمادهای به یاد ماندنی حضور مردم در عرصه های سرنوشت ساز، قرار است مراسمی با حضور خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان و نیز فرهیختگان، جوانان، دانشجویان و عموم مردم برگزار نمایند.

    در این مراسم ضمن سخنرانی و پخش نماهنگ هایی از این دو روز حماسه ساز ، یادگاران هشت سال دفاع مقدس به نقل خاطره از ایثار رزمندگان دفاع مقدس خواهند پرداخت.

    بنا به اظهار برگزارکنندگان، این مراسم با هماهنگی و اخذ مجوز از فرمانداری ساری ساعت 17 عصر روز شنبه سوم خرداد در محل باشگاه فرهنگیان ساری برگزار میگردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.